2022-07-09, 21:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är möjligt, men det är precis så det fungerar. Men staten dribblar alltid bort vanliga människor genom att låtsas att lagar handlar om något annat än de gör. De kriminella kommer givetvis att lösa detta på något sätt, och så står Svenssons där lurade som vanligt.

Fast kommer Svensson att bry sig? De kriminella lär bry sig
Citera
2022-07-09, 21:37
Medlem
Deagle66s avatar
Sverige är nog det sista landet i Europa som kräver registrerade simkort.
Är inget att klaga över, synd bara att Sverige Igen är sist...
Citera
2022-07-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Tänk om de... Som bestämmer - är de största skurkarna? Känns det bra att de ska kunna dölja sig i skuggorna genom att kasta lågt hängande frukt i form av kriminella blattar under bussen?

Du antar nu att folk bara kan fokusera på en enda sak åt gången och att när vi nu klagar på en eskalerande kriminalitet så glömmer vi allt annat?

Som sagt, det duger inte att skydda de kriminella genom att börja prata om de riktigt stora skurkarna, det är inte så vi jobbar.
Citera
2022-07-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ja och nu utförs det så många våldtäkter att kastrering av alla män ska ske, hade du frågat mig om det för 20 år sen då hade jag varit motståndare till det, men som det ser ut nu med invandrare som våldtar hela tiden så måste vi försvåra för dem.

Vi har ju återgått nu till ett synsätt där vi vill skydda offren och förebygga att bli utsatt för våld och kriminalitet.

Tidigare har det varit en stark dominans för att mest bry sig om förövarna.

Detta kan som sagt ta sig uttryck i att det är inte längre en mänsklig rättighet att kunna bestämma över sin kropp och vad man vill göra mot andra människor när man gör andra illa.
Citera
2022-07-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är inte kontakten mellan kriminella som är den stora problematiken här. Detta sköts redan i stor utsträckning med krypterade appar. Det som dom anonyma kontantkorten primärt används till är i så kallade drogtelefoner som har stora kontaktlistor till personer som vill handla narkotika. På så vis införskaffar man sig ett anonymt kontantkortet och skickar ut ett mass-SMS. Exempelvis skriver man: "grönt finns inne" och så SMS:ar kunderna tillbaka och på så sätt gör man affärer.

Det man leker med här är förstås risken att vanliga människor drar sig till krypterade alternativ för att köpa narkotikan. Alternativ som antagligen blir svårare för rättsväsendet att övervaka. Så det kan vara att man skjuter sig lite i foten här, vi får se.

Förstår vad du menar. Det är en aning svårare situation för polisen att jobba gentemot kryptede appar om vanligt folk använder det för att beställa droger. Fördelen med dessa drogtelefoner har ju varit att när polisen väl fått tag på en sådan telefon så har de även fått info om droglangarens kontaktnätverk.
Citera
2022-07-09, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Du antar nu att folk bara kan fokusera på en enda sak åt gången och att när vi nu klagar på en eskalerande kriminalitet så glömmer vi allt annat?

Som sagt, det duger inte att skydda de kriminella genom att börja prata om de riktigt stora skurkarna, det är inte så vi jobbar.
Omformulerar mig, är du nöjd med att de stora skurkarna köper ditt gillande genom att klämma åt mindre skurkar (samt dig och mig på köpet)?
Citera
2022-07-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Omformulerar mig, är du nöjd med att de stora skurkarna köper ditt gillande genom att klämma åt mindre skurkar (samt dig och mig på köpet)?

Nej, jag är inte nöjd med den allt större korruptionen som vi ser i det svenska samhället. Det är många nu som borde granskas och sättas åt för vad de sysslar med.
Citera
2022-07-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tror du själv att det är medelsvensson de är ute efter?

Är din läsförståelse i nivå med en stekpanna ?
Citera
2022-07-09, 22:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Är din läsförståelse i nivå med en stekpanna ?

Så du tror alltså på allvar att staten är ute efter Svenssons?

Citat:
Staten är fan patetisk. Det är bara vanligt folk de vill åt och övervaka.
Citera
2022-07-09, 22:57
Medlem
Citat:
Så du tror alltså på allvar att staten är ute efter Svenssons?

Snyggt! du taggar nu mitt första inlägg istället för det du svarade på för att få dig själv att inte se korkad ut? Förbannat roligt
Citera
2022-07-09, 23:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Snyggt! du taggar nu mitt första inlägg istället för det du svarade på för att få dig själv att inte se korkad ut? Förbannat roligt

Det vi diskuterar är väl huruvida staten är ute efter att övervaka Svenssons? Eller vad diskuterar du?
Citera
2022-07-09, 23:05
Medlem
Citat:
Det vi diskuterar är väl huruvida staten är ute efter att övervaka Svenssons? Eller vad diskuterar du?

Men är du på riktigt?

Fattar du inte att syftet med att övervaka vanliga svenssons/laglydiga är att få ner scopet på kriminella till ett minimum? Om du har 99 av 100 personer som är laglydiga övervakade och vet vartenda steg och ställe de är på så är det bara 1 person du behöver följa. Det är morgan johanssons våta dröm. Det är en polisstat, något som de flesta förmodligen inte är jätteintresserade av om de hade begripit det. Som ett stort jävla DDR angiverinätverk utan att befolkningen ens begriper det och dessutom automatiserat och digitalt. Genialt absolut men fruktansvärt ur integritetssynpunkt.

Så svaret på din fråga: Är staten ute efter att övervaka svenssons? Nej men de är ute efter att använda svenssons till sin övervakningsaparat. Precis som Kina.

Ich sage nein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in