2022-07-09, 19:32
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Försörja sig själva genom prispengar? Men jösses människa, menar du allvar med det du skriver? Var tror du att förbundens pengar kommer i från? Träd, Prideparader, artiklar om orättvisor, manlig toxiskhet? Jag hoppas för din skull att du trollar för så korkad kan du inte vara.

Och nej, kommersiell verksamhet handlar inte om gnäll. Den handlar om att ha en produkt eller tjänst som marknaden vill köpa.

Ja man börjar alltid fundera över hur det står till i landet när det kommer in verklighetsfrånvarande fåntrattar här vid jippon som dessa. Dom kollar aldrig på fotboll eller skriver i fotbollsdelen på Flashback annars men så fort det är detta spektaklet så ska dom in här och minsann ordbajsa massa strunt och åsikter.
Citera
2022-07-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfab
Undrar hur ett em-guld för damerna påverkar herrlandslaget och svensk fotboll ? Media lär ju pressa på för att resurser ska överföras till damfotbollen och sedan blir herrlandslaget ett rent bottenlag. Dom är ju på god väg mot botten redan.

Om man tittar historiskt lär det inte hända någonting.

Tror Holland vinner med ett par mål ikväll. Vill inte tro det, men Sveriges landslag börjar aldrig bra i mästerskap, herrar eller damer
Citera
2022-07-09, 20:49
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om man tittar historiskt lär det inte hända någonting.

Tror Holland vinner med ett par mål ikväll. Vill inte tro det, men Sveriges landslag börjar aldrig bra i mästerskap, herrar eller damer

I svenskornas öppningsmatch på OS i fjol slog man USA med 3-0 och det var siffror i underkant...
Citera
2022-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PassTid
Nederländerna - Sverige? Tror oavgjort.
Bra tips
Citera
2022-07-10, 09:54
Medlem
Holland spelade lika lågt som Kanada i OS-finalen och satsade på kontringar. Lika bra att Sverige vänjer sig, så kommer det att se ut i alla matcher framöver. Sverige kan nämligen inte dyrka upp lågt stående försvar.
Citera
2022-07-10, 10:47
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Lieke Martens kommenterar svenskorna:
Citat:
Det blev 1-1 för Sverige i premiärmatchen i EM mot regerande mästarlaget Nederländerna. Efter matchen var det svenska laget missnöjda med resultatet. Nederländernas Lieke Martens tror det beror på de höga förväntningarna som laget har på sig i turneringen och pikar dessutom Sverige för lagets snack inför matchen.

– Jag tror de hade andra förväntningar än vad vi hade inför matchen. Innan matchen sa de att de skulle vinna. Vi visste att det skulle bli en tuff match och visste att allt kan hända. Så vi hade inte några särskilda förväntningar.

Tycker du de var arroganta inför matchen?

– Jag tror inte de hade sagt så för fyra år sedan. För att vara ärlig tror jag inte jag har sett de såhär självsäkra. Men de är ett väldigt bra lag och jag tycker fortfarande de är en av favoriterna att vinna. Men de är väldigt självsäkra och det är bra. Men alla kan göra sin egen grej. Men vanligtvis är de lite mer tystlåtna, säger Martens till SVT Sport.

Vi har hört att du snackat med gamla, svenska lagkompisar som sagt att dom enda i det nederländska laget som platsar i den svenska truppen är du och Miedema. Har det gett er extra bränsle?

– Det var det jag tänkte på. Jag tror inte de hade sagt så för fem år sedan. Men jag tycker de har ett väldigt bra lag som kan gå långt i turneringen, men det finns många andra bra lag också så vi får se hur det går.
https://www.svt.se/sport/fotboll/martens-om-sverige-vanligtvis-ar-de-lite-tystare
Citera
2022-07-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergoof
Bra tips

Magkänslan var bra
Citera
2022-07-10, 12:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Det går inte att uttala sig om fortsättningen utifrån en match. Italien inledde VM i fotboll 1982 med tre oavgjorda utan att imponera och växte sedan till ett fantastiskt lag som vann VM-guld.

Tyskland ser ju helt klart bäst ut så här långt och kommer givetvis att gå till finalspel, men det är inte detsamma som att vinna mästerskapet. Det gäller att se på damfotboll med en helt annan utgångspunkt än när man ser på matcher med herrar. Ingen mening med att klaga på bristande finesser. Kampen är lika levande och kan ibland faktiskt ge en extra krydda när inte allt går som på ett snöre. Matchen Portugal-Schweiz var riktigt underhållande, men ingen skön konst.
Citera
2022-07-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tyskland ser ju helt klart bäst ut så här långt och kommer givetvis att gå till finalspel, men det är inte detsamma som att vinna mästerskapet.

Samtidigt håller spelbolagen Spanien som favoriter i matchen mot Tyskland (och turneringen).
Seger för Spanien och så kan det mycket väl vara så att det blir kvartsfinal mellan England och Tyskland och det kan definitivt gå precis hur som helst.
Citera
2022-07-10, 14:51
Medlem
Hade gärna sett en vinst för Sverige igår men oavgjort är helt OK. Nu gäller det att göra en hel del mål i de två återstående gruppmatcherna.
Citera
2022-07-10, 15:06
Avstängd
Lite impad är jag ändå...

https://www.svt.se/sport/fotboll/caroline-seger-blev-historisk-i-em-premiaren

Citat:
EM-premiären mot Nederländerna innebar en historisk milstolpe för Sveriges lagkapten Caroline Seger. Hon blev den första svensken att delta i fem Europamästerskap.
Citat:
Med 231 A-landskamper är 37-åringen mesta landslagspelaren i Sverige och Europa. Hittills har Caroline Seger varit med och vunnit två OS-silver och två VM-brons.
Citera
2022-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Holland spelade lika lågt som Kanada i OS-finalen och satsade på kontringar. Lika bra att Sverige vänjer sig, så kommer det att se ut i alla matcher framöver. Sverige kan nämligen inte dyrka upp lågt stående försvar.

Därför Rytting Kaneryd är med denna gång, hon kan göra sin gumma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in