2022-07-09, 20:21
Bannlyst
Lyssnar på Aftonbladets podd om mordet, pappa Rune var nära att köra över mördaren när han passerade framför hans bil vid ett rödljus.
Det skulle han gjort, Malins föräldrar förtjänar upprättelse på alla sätt och vis.
Citera
2022-07-09, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I princip så kan en åtalad person förhålla sig till vilken historia som helst.
Skrikiga åklagare och hetsiga ifrågasättanden är nog mest på film.
Närsomhelst kan den åtalade välja att inte svara på åklagarens frågor vilket oftare uppstår med en lite tuffare åklagare.
Ju töntigare en historia är desto lättare blir det i många avseenden för rätten.
Olofs historia är ju naturligtvis rena falsarierna men det är svårt att slå sönder genom motbevis.
Övertygad om att rätten kommer att bortse från stora delar Olofs runkhistoria då den saknar trovärdighet!
Sammantaget så har han ju förnekat all kännedom tills dess att DNA-analysen blev verklighet.
Då plötsligt kom runk och gängstoryn på tapeten
….
Det är nästan så att jag önskat att han inte sagt någonting alls ni i hovrätten, med tanke på vilka sjuka runkhistorier och flyttande av Malins kropp, som han kom ut med, i ett mycket märkligt försök att förklara hur hans dna hamnat i Malins byxor...och allt annat trams. Den enda som kan vara stolt är väl hans ömme moder.. tänk om hon märkt att de försvunnit diesel...🙄
Citera
2022-07-09, 22:19
Medlem
Jag brukar vara ganska fredlig & ha förbannat gott om tålamod...men...i det här fallet kan jag inget annat än ÖNSKA att man kunde dra klockan tillbaka till låt säga "cirka 1600-1700".
Då spöade man dömda brottslingar OFFENTLIGT inför allmän beskådan. Även avrättningar skedde inför allmänhetens ögon.

Låt alla få se f@nsk@pet straffas.

Personligen tror jag att, likt forntida teknik;
en dag fastkedjad vid en "skampåle" på en central plats i stan, beskådad som ett vidunder av allmänheten, och få kanske ett eller annat ägg/rutten tomat kastat på sig och sedan bil IGENKÄND & UTSTÖTT av samhället för evig tid...oförmögen att någonsin få ett jobb (för ingen vill anställa han) och därmed tvingas leva sina sista dagar i "fattighusets tvångsarbeten" skulle vara VÄRRE STRAFF för honom än fängelse.
(man var nämligen TVUNGEN att utföra enklare sysslor i fattighusen för att få sin rätt att ha "tak över huvudet & mat för dagen" på den tiden)...

Inom psykologin säger man:
" Ett straff är inget straff, om inte den straffade upplever det obehagligt" (även omvänt; "en belöning är ingen belöning, om inte den som får belöningen ser den positivt").

Inget jäv£@ daltande med våra skattepengar för att han ska få en skön säng & vitaminrik kost i fängelset. Det är för f@n skamligt! Nästan jämförbart med belöning.

Han ska väl inte bli belönad med näringsrik kost, fri utbildning, & skattebetalad bostad med mjuk säng & service dygnet runt för att ha tagit livet av någon!?
Sådant ska straffas - INTE belönas, för då uppmuntrar vi, långsiktigt tänkt, mördande i samhället.

Han lät Malin ligga ensam i mörkret i en kall skog mitt i vintern. Kanske lidande (om hon inte dog direkt av skadorna?)
Vad hindrar att han ska få straff?
Låt f@nsk@pet leva på vatten & bröd & tvinga han att jobba för att få tak över huvudet.

Annars är dödsstraff ett alternativ enligt mig.
Fri abbortrådgivning för hans morsa (läs; fri abortrådgivning för dysfunktionella familjer) innna han ploppade ut, kunde kanske också ha förhindrat detta.

Jag håller dock med vissa som påstår att familemiljön/uppväxten är problemet.
Kanske hade soc. kunnat plocka bort han från morsan om hon nu var så dysfunktionell.

Jag har inga detaljer om hur/på vilket sätt morsan failade i uppfostran, eller om det var pappan det var fel på? Jag har bara läst om mamman i tråden.
Vet man något om hans pappa?
Fader okänd då mamma pippat runt på fest?
Pappa drog för att mamman vat konstig?
Pappan lämnade för att barnen inte var som dom skulle och mamman ville behålla dom?
Pappan sjuk/död/förolyckad?

Klart är dock att såna som Olof ska bort från samhället. Endast då kan vi övriga skötsamma leva tryggt.
Citera
2022-07-09, 22:47
Medlem
Olof skulle stoppas tillbaks och knullas om...
Citera
2022-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Lyssnar på Aftonbladets podd om mordet, pappa Rune var nära att köra över mördaren när han passerade framför hans bil vid ett rödljus.
Det skulle han gjort, Malins föräldrar förtjänar upprättelse på alla sätt och vis.

Är det upprättelse att sitta i finkan så visst.

Kan inte annat än att ibland känna lite med OW. Han skulle varit dömd av HR 1998 om samhället funkat som tänkt. Då hade han tagit sitt straff och varit ute runt 2004 och ingen (eller närapå ingen) hade kommit håg denna hemska händelse idag.

Men min hjärna är nog kanske mera kapabel att känna med andra eller att känna nån annans ångest än OW: egen hjärna misstänker jag.

Detta om OW:s uppväxt kan man nog bara sia och gissa.

/C
Citera
2022-07-09, 23:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricko73

Kan inte annat än att ibland känna lite med OW. Han skulle varit dömd av HR 1998 om samhället funkat som tänkt. Då hade han tagit sitt straff och varit ute runt 2004 och ingen (eller närapå ingen) hade kommit håg denna hemska händelse idag.

Men min hjärna är nog kanske mera kapabel att känna med andra eller att känna nån annans ångest än OW: egen hjärna misstänker jag.

/C
Äh. Här fick han chansen att rädda sin heder och lätta bördan för såväl sig själv som för Malins anhöriga så skulle han erkänt och bett om ursäkt så alla kan gå vidare i någon grad. Istället fortsätter han här som 44-åring och fortsätter hitta på lögner. Så patetiskt, ynkligt och känslokallt. Någon riktig man har inte blivit ännu.
Senast redigerad av Steff83 2022-07-09 kl. 23:25.
Citera
2022-07-09, 23:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricko73

/C

Känn Du på med OW…….

Saken är som bekant att bevisningen inte höll när det begav sig förra gången.
En stor orsak är att O då som nu kategoriskt nekar till att haft något med mordet att göra om än med en uppsjö av förklaringar gällande sina förehavanden på morddagen.

I senaste rättegången försöker O att köpa sig trovärdighet genom att minnas de mest fantastiska detaljerna på morddagen. Det är givetvis för att få bäring av sin senaste osannolika runkhistoria.

Högst intressant då han under rättegången för 26 år sedan hävdade minnesförlust.

Precis som Du säger så hade O varit ute för länge sedan och givetvis hade han möjligheten redan då att erkänna och ta sitt straff.

Nu har han burit på mörkret i alla år och sitter nyligen i en ny rättegång och förnekar lika kategoriskt som tidigare.
O har alltså inte minsta fundering på att göra upp med sitt förflutna och kommer således att ständigt vara i rampljuset av den orsaken.

Nu kommer han att bli dömd om än ca 6 år.

Jag garanterar att efter Max 6 månader i buren så kommer det ett erkännande från Olof.
Det blir en artikeln fylld av gråt och snyft om att det inte var meningen etc…..
Citera
2022-07-09, 23:46
Medlem
Citat:
Känn Du på med OW…….

En stor orsak är att O då som nu kategoriskt nekar till att haft något med mordet att göra om än med en uppsjö av förklaringar gällande sina förehavanden på morddagen.

I senaste rättegången försöker O att köpa sig trovärdighet genom att minnas de mest fantastiska detaljerna på morddagen. Det är givetvis för att få bäring av sin senaste osannolika runkhistoria.

Högst intressant då han under rättegången för 26 år sedan hävdade minnesförlust.

Precis som Du säger så hade O varit ute för länge sedan och givetvis hade han möjligheten redan då att erkänna och ta sitt straff.

Nu har han burit på mörkret i alla år och sitter nyligen i en ny rättegång och förnekar lika kategoriskt som tidigare.
O har alltså inte minsta fundering på att göra upp med sitt förflutna och kommer således att ständigt vara i rampljuset av den orsaken.

Jag garanterar att efter Max 6 månader i buren så kommer det ett erkännande från Olof.
Det blir en artikeln fylld av gråt och snyft om att det inte var meningen etc…..

Bevisningen höll nog alldeles utmärkt egentligen, Sven Å. Christianson stavades problemet.
Den idioten kunde ju få dela cell med OW i några år.

Qvick, Kevin och Malin,,, han kan han Christianson. Bortträngda minnen mmm visst.

/C
Citera
2022-07-10, 00:13
Medlem
Hoppas en ny bild snart kommer på mördaren. Så alla vet hur aset ser ut.
Citera
2022-07-10, 00:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Undrar om han dödade henne så inte skulle kunna berätta vem som våldtog henne lr om han var så störd så det var ett lustmord?
Konstigt att man ens kan se att hon blivit våldtagen efter att kroppen legat ute så länge..
Det var definitivt ett lustmord!
Varför annars ett sånt stort intresse för grov våldsporr?
Citera
2022-07-10, 00:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Känn Du på med OW…….

Tror aldrig i livet en person som han kommer erkänna, inte ens på sin dödsbädd!
Olof är född utan empati och kommer att dö utan empati.
Onda människor finns och Olof är ett praktexempel!
Citera
2022-07-10, 00:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Men det hade varit alldeles för lindrigt! Han skulle tagit ut honom i skogen och visa hur trevligt det kändes för Malin när hon dog!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in