Citat:
Ursprungligen postat av
Cricko73
Är det upprättelse att sitta i finkan så visst.
Kan inte annat än att ibland känna lite med OW. Han skulle varit dömd av HR 1998 om samhället funkat som tänkt. Då hade han tagit sitt straff och varit ute runt 2004 och ingen (eller närapå ingen) hade kommit håg denna hemska händelse idag.
Men min hjärna är nog kanske mera kapabel att känna med andra eller att känna nån annans ångest än OW: egen hjärna misstänker jag.
Detta om OW:s uppväxt kan man nog bara sia och gissa.
/C
Känn Du på med OW…….
Saken är som bekant att bevisningen inte höll när det begav sig förra gången.
En stor orsak är att O då som nu kategoriskt nekar till att haft något med mordet att göra om än med en uppsjö av förklaringar gällande sina förehavanden på morddagen.
I senaste rättegången försöker O att köpa sig trovärdighet genom att minnas de mest fantastiska detaljerna på morddagen. Det är givetvis för att få bäring av sin senaste osannolika runkhistoria.
Högst intressant då han under rättegången för 26 år sedan hävdade minnesförlust.
Precis som Du säger så hade O varit ute för länge sedan och givetvis hade han möjligheten redan då att erkänna och ta sitt straff.
Nu har han burit på mörkret i alla år och sitter nyligen i en ny rättegång och förnekar lika kategoriskt som tidigare.
O har alltså inte minsta fundering på att göra upp med sitt förflutna och kommer således att ständigt vara i rampljuset av den orsaken.
Nu kommer han att bli dömd om än ca 6 år.
Jag garanterar att efter Max 6 månader i buren så kommer det ett erkännande från Olof.
Det blir en artikeln fylld av gråt och snyft om att det inte var meningen etc…..