2022-07-07, 17:21
Medlem
Personen som gick på andra sidan vägen var INTE Malin trodde han och ändå såg han inte alls vem det var, inte ens om det var en man eller kvinna och sen försvann personen i intet...

Frågade inte åklagaren om hans intresse för knivar, som han hela tiden pratar om att han köpte??
Citera
2022-07-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och vilka bilar som kört förbi och tutat…

Helt otroligt. Såna detaljer som att knyta ett skosnöre är i alla fall inget jag brukar lägga på minnet i tjugo år.
Citera
2022-07-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Finns det förresten någon teori om vad GOP kan tänkas betyda?

Minns att jag blev paff när jag såg den teckningen i FUP första gången. Så som den beskrivits hade jag förväntat mig någon i princip anatomiskt korrekt illustration med ovanliga specifika detaljer av kvarvarande vävnad och växtlighet runtomkring och så var det något som såg ut att kunna vara ritad av någon av killarna i min mellanstadieklass under "skelett är jättecoola"-fasen i livet.

Vilken osannolik tur att det där DNA-t fanns kvar! Hoppas på ett vettigt straff nu.

Någon här i tråden kom med förslaget God Of Pain och det tycker jag låter ganska rimligt!

Tänkte förresten samma angående hans teckning, hade också först förväntat mig att det skulle vara mer av ett försök till en anatomiskt korrekt avbildning. Men i den maskade FUPen har de gjort fem eller sex inringningar med de likheter som finns, så det kan ju trots allt vara möjligt att han blev inspirerad av den riktiga skallen…
Citera
2022-07-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Personen som gick på andra sidan vägen var INTE Malin trodde han och ändå såg han inte alls vem det var, inte ens om det var en man eller kvinna och sen försvann personen i intet...

Frågade inte åklagaren om hans intresse för knivar, som han hela tiden pratar om att han köpte??

Han har fått redogöra för sitt knivintresse. Han hade ju många knivar i sitt hem när han greps nu i sommar. Han köper samlarobjekt. Ovanliga och svåra att få tag i osv. Han har enligt egen utsago aldrig använt knivarna till någonting, han är bara samlare. Att han samlar på ovanliga knivar står ju helt klart. Det finns det många som gör. Det här har hans försvarare frågat honom om så att han fått klargöra kring sitt knivintresse allmänt. Några ytterligare frågor om att han köper knivar är väl överflödigt.

Det som däremot lyser med sin frånvaro, är ju specifikt de "olagliga knivar" han hävdar att han köpt på morddagen, vilket ju i stort sett fungerar som hela hans alibi att han på morddagen var ute med gänget och köpte olagliga knivar. Det existerade inga sådana vid husrannsakan 1996 så det finns inget som styrker den historien. Det tar åklagaren såklart upp.
Citera
2022-07-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Han har fått redogöra för sitt knivintresse. Han hade ju många knivar i sitt hem när han greps nu i sommar. Han köper samlarobjekt. Ovanliga och svåra att få tag i osv. Han har enligt egen utsago aldrig använt knivarna till någonting, han är bara samlare. Att han samlar på ovanliga knivar står ju helt klart. Det finns det många som gör. Det här har hans försvarare frågat honom om så att han fått klargöra kring sitt knivintresse allmänt. Några ytterligare frågor om att han köper knivar är väl överflödigt.

Det som däremot lyser med sin frånvaro, är ju specifikt de "olagliga knivar" han hävdar att han köpt på morddagen, vilket ju i stort sett fungerar som hela hans alibi att han på morddagen var ute med gänget och köpte olagliga knivar. Det existerade inga sådana vid husrannsakan 1996 så det finns inget som styrker den historien. Det tar åklagaren såklart upp.

Okej, tack.
Jag tycker också som tidigare nämnts att det är absurt hur han motsäger sig själv, först säger han nej till att ledaren ska köra mammans bil, sedan säger han att "ledaren är ingen man säger nej till". Vet att detta redan nämnts i tråden men hans lögner är så uppenbara och jobbiga att lyssna på. Han låter ganska trött och irriterad tycker jag, tillkämpat artig och samarbetsvillig. Skulle han ha sagt som det var ifall han sluppit fängelsestraff, så som en viss användare tidigare nämnt i tråden?
Citera
2022-07-07, 18:41
Medlem
Citat:
Okej, tack.
Jag tycker också som tidigare nämnts att det är absurt hur han motsäger sig själv, först säger han nej till att ledaren ska köra mammans bil, sedan säger han att "ledaren är ingen man säger nej till". Vet att detta redan nämnts i tråden men hans lögner är så uppenbara och jobbiga att lyssna på. Han låter ganska trött och irriterad tycker jag, tillkämpat artig och samarbetsvillig. Skulle han ha sagt som det var ifall han sluppit fängelsestraff, så som en viss användare tidigare nämnt i tråden?

Han hjälper inte sig själv med sin historia direkt. Det är bland det sjukaste jag hört. Det är inget nytt att mordåtalade skyller på påhittade personer, kriminella personer som inte namnges som är omöjliga att kontrollera uppgifterna mot och så vidare. Men han gör det på sitt eget sätt och han tror att det ska fungera dessutom. Det är svårt att sätta sig in I hur han fungerar.

Jag vet inte vilket det är han är så rädd för. Att vara känd som mördare eller fängelse. Eller båda. Han fick TV4 att ta ner avsnittet om Svenska fall för FBI som pekade ut honom som gärningsman. Han försökte förmå admins på Flashback att ta bort hans uppgifter från tråden. Min känsla är att han inte vill vara stämplad mördare oavsett. Sen tror jag, hoppas jag att fängelset känns riktigt jobbigt för honom också. Som sagt. Det är svårt att veta hur han fungerar riktigt. Jag tror inte han skulle sagt som det var även om det var preskiberat så att han skulle slippa fängelse. Han har ju trott att det är preskiberat i 15 år, det är inte direkt som att han hört av sig till föräldrarna och gett några svar. Det vore iofs en väldigt ovanlig sak att göra men.
Citera
2022-07-07, 18:43
Medlem
Citat:
"Jag har inte hundra minne på vad som hände, det är som sagt längesen" svarar O åklagaren.
Ändå mindes han i början av sin historia att han knutit ett skosnöre!!!

Just det här med skosnöret, precis som han själv ju säger så har han ju upprepat i väldigt många förhör förut, så det är lätt att komma ihåg den detaljen.

Men det stämmer i många andra avseenden hur han kan berätta saker i detalj men det är för längesen att minnas när man får jobbiga frågor...
Citera
2022-07-07, 18:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Just det här med skosnöret, precis som han själv ju säger så har han ju upprepat i väldigt många förhör förut, så det är lätt att komma ihåg den detaljen.

Men det stämmer i många andra avseenden hur han kan berätta saker i detalj men det är för längesen att minnas när man får jobbiga frågor...

”Som sagt” är ohotad etta, men det dyker i alla fall upp en medtävlare:
OW vet nämligen inte ”exakt” vilken tid det var, ”exakt” hur många minuter som gick, ”exakt” hur många kilometer som kördes, ”exakt” hur många dagar senare, ”exakt” vilken bil som användes, ”exakt” hur många år som gått, etc etc etc…

Kära nån, ibland räcker det med ”på ett ungefär”!
Citera
2022-07-07, 19:27
Medlem
DevinMarillins avatar
Dags att flytta tråden till Aktuella brott och kriminalfall kanske? =)
Citera
2022-07-07, 19:34
Medlem
Citat:
Han hjälper inte sig själv med sin historia direkt. Det är bland det sjukaste jag hört. Det är inget nytt att mordåtalade skyller på påhittade personer, kriminella personer som inte namnges som är omöjliga att kontrollera uppgifterna mot och så vidare. Men han gör det på sitt eget sätt och han tror att det ska fungera dessutom. Det är svårt att sätta sig in I hur han fungerar.

Jag vet inte vilket det är han är så rädd för. Att vara känd som mördare eller fängelse. Eller båda. Han fick TV4 att ta ner avsnittet om Svenska fall för FBI som pekade ut honom som gärningsman. Han försökte förmå admins på Flashback att ta bort hans uppgifter från tråden. Min känsla är att han inte vill vara stämplad mördare oavsett. Sen tror jag, hoppas jag att fängelset känns riktigt jobbigt för honom också. Som sagt. Det är svårt att veta hur han fungerar riktigt. Jag tror inte han skulle sagt som det var även om det var preskiberat så att han skulle slippa fängelse. Han har ju trott att det är preskiberat i 15 år, det är inte direkt som att han hört av sig till föräldrarna och gett några svar. Det vore iofs en väldigt ovanlig sak att göra men.

Nej det kanske är att tro för mycket, att han skulle erkänna om han sluppit straff, men jag läste en användares inlägg som antydde detta. Denna användare ursäktade även O:s beteende på olika sätt. Något annat jag tänker är att detta hur O i sin berättelse utger sig för att vara i underläge, sist i rangordning osv, kanske kan förklara det fasansfulla sadistiska våld mördaren utsatte Malin för.
Citera
2022-07-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Kan ej spela filerna, någon annan som har samma problem?

Det fungerar bra att spela dem med tex vlc
Citera
2022-07-07, 20:20
Medlem
Lite cred skall ju grabben ändå ha då det känns som han ändå har svar på mycket, bl a just detta att han kommer ihåg detaljer. Han svarar ju trovärdigt egentligen på det med att det har han ju fått upprepa till leda i förhör så just därför kommer han ihåg det.

Däremot den nya "sanningen" om runkgänget och ledaren är det vagt om och han anser ju sig då naturligtvis inte behöva komma ihåg riktigt. Slingrar sig ju fint på alla frågor som kan bevisa lögnen eller att han försäger sig, när det frågar hur gamla de är om de har jobb osv.
Dessutom hade han känt gänget bara några månader och de heller inte varit hemma hos honom . men i garaget naturligtvis för att liksom lägga något som kan passa iaf. Var liksom ett gäng i lönndom.
Kusinen som ändå verkar ha stått nära, är förmodligen nu är helt säker på att han är den skyldige efter detta skitsnack.

Att han i panik för dna träff hittade på om massa runkningar, knivgangsters och en helt sanslös story i övrigt tror jag däremot slår spiken i kistan. Alla fattar ju nu att han är knäpp och kapabel i allra högsta grad till det han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in