2022-07-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte bekräftat alltså? Tycker man ska vara väldigt försiktig med att maska namnen på dom omkomna om man inte vet säkert att det handlar om rätt personer . Jag misstror dig inte men det har hänt relativt ofta att folk som inte ens haft med saken att göra har hängts ut här.

Håller med dig, har dock själv hört från olika håll att Anto* ska vara en av de avlidna, så det namnet känner jag dessvärre kan stämma. De andra två vet jag tyvärr ingenting om.
Citera
2022-07-09, 21:56
Medlem
Citat:
Inte bekräftat alltså? Tycker man ska vara väldigt försiktig med att maska namnen på dom omkomna om man inte vet säkert att det handlar om rätt personer . Jag misstror dig inte men det har hänt relativt ofta att folk som inte ens haft med saken att göra har hängts ut här.

Bor i Kiruna och man brukar få höra namnen ganska fort. Liten stad och alla känner alla.
Citera
2022-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarenorr
Bor i Kiruna och man brukar få höra namnen ganska fort. Liten stad och alla känner alla.
Att rykten sprids säger jag inget om. Men det är åtminstone en fördel att vara helt säker innan man går ut med vilka namn det handlar om. Är du helt säker på att det är dom? Jag förstår om dom inte är så aktiva på Facebook men INGEN har sänt några som helst kondoleanser på någons profil . Det tycker jag låter väldigt mysko om du är så säker på att det är dom avlidna .
Senast redigerad av Azdz 2022-07-09 kl. 22:11.
Citera
2022-07-09, 22:05
Medlem
Citat:
Dom avlidna är enligt rykten anto* stål*Acke
Joha* labb* och *iklas jatk*.

Finns två av förstnämnde *8 och *2 år ? *2
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-07-09 kl. 22:15.
Citera
2022-07-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Finns två av förstnämnde *8 och *2 år ? *2
A-28
N-24
J-kring 20
Citera
2022-07-09, 22:18
Medlem
Citat:
Att rykten sprids säger jag inget om. Men det är åtminstone en fördel att vara helt säker innan man går ut med vilka namn det handlar om. Är du helt säker på att det är dom? Jag förstår om dom inte är så aktiva på Facebook men INGEN har sänt några som helst kondoleanser på någons profil . Det tycker jag låter väldigt mysko om du är så säker på att det är dom avlidna .

Har inga problem om de skulle vara fel i ryktet heller men är såpass säkra källor så står för de.
Citera
2022-07-09, 22:20
Medlem
Citat:
A-28
N-24
J-kring 20

Ja då var det inte
Citera
2022-07-09, 22:22
Medlem
Citat:
Har inga problem om de skulle vara fel i ryktet heller men är såpass säkra källor så står för de.
Misstror dig som sagt inte men låter ytterst märkligt att det inte dykt upp några kondoleanser ännu . Det har ju gått några timmar trots allt och dom avlidna dog säkerligen direkt
Citera
2022-07-09, 22:24
Medlem
Genom Sattajärvi är det väl 70 sist jag passerade, är dock ett antal år sedan.
Citera
2022-07-09, 22:26
Medlem
Citat:
Misstror dig som sagt inte men låter ytterst märkligt att det inte dykt upp några kondoleanser ännu . Det har ju gått några timmar trots allt och dom avlidna dog säkerligen direkt

Så det första du gör om en bekant dör är att skriva kondoleans på Facebook.? Märkligt resonemang.
Citera
2022-07-09, 22:39
Medlem
Citat:
Så det första du gör om en bekant dör är att skriva kondoleans på Facebook.? Märkligt resonemang.
Varför är det märkligt? Det resonemanget håller ju bara om man är vän med någon på Facebook som man inte bryr sig om eller så . Men om man verkligen bryr sig om någon man är vän med på Facebook och den avlider då är det väl självklart att man skriver en kondoleans? Förstår inte hur du resonerar ärligt talat
Citera
2022-07-09, 22:44
Bannlyst
Citat:
Varför är det märkligt? Det resonemanget håller ju bara om man är vän med någon på Facebook som man inte bryr sig om eller så . Men om man verkligen bryr sig om någon man är vän med på Facebook och den avlider då är det väl självklart att man skriver en kondoleans? Förstår inte hur du resonerar ärligt talat

Lägg ner, 99 procent har han rätt.

Så sjukt trist. Hoppas anhöriga får stöd ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in