2022-07-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Exakt, vadå saknade.
Dåliga uppdateringar från polisen.
Hände inatt och nu får vi reda på att tre är döda.

De omkomna kan ju ha blivit innebrända i bilen, och/eller fastnat under den.
Citera
2022-07-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBravo525
Rattfull chaufför enligt starka källor. Tyvärr.

Är föraren en av de avlidna?
Citera
2022-07-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag är till och börja med inte bekant med vägen i fråga men jag vet iaf att många vägar allra högst upp i landet norr om Luleå är riktigt krokiga , trånga osv samt att det ofta är mycket vilt, renar osv efter landsvägen . Med detta sagt behöver så icke vara orsaken till olyckan denna gång men oavsett drograttfylla eller inte så kan olyckan vara framme när som helst om ett djur springer över vägen .

Jag vill inte spekulera hejvilt av respekt för anhöriga som eventuellt läser i tråden . Jag bara säger att risken är uppenbar att man kan krocka med viltdjur i dom delarna av landet och då är det oftast godnatt .

För att återgå till topic så ska det röra sig om 3 döda varav 2 som vårdas på sjukhus och dom skadade personerna är i 20-årsåldern . Jag har däremot inte fått fram några uppgifter om vilken ålder dom omkomna har . Om någon vet , har kännedom om det så skriv det gärna här. Jag kan tycka att det är viktigt att få fram rätt uppgifter i en sån här tråd så inte oskyldiga personer dras i smutsen . Oerhört tragiskt hur som helst . Vad det verkar så verkar det handla om människor precis i början av livet varav 3 har slocknat.

Edit: Dom 3 omkomna verkar också vara i 20-årsåldern

De har kört av vägen precis efter en skarp kurva, det är inte första gången som en olycka hänt där.
Lite högre fart än 80 som det är på sträckan så är det lätt att komma för långt ut.
Citera
2022-07-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaser1982
De har kört av vägen precis efter en skarp kurva, det är inte första gången som en olycka hänt där.
Lite högre fart än 80 som det är på sträckan så är det lätt att komma för långt ut.
Tack för att du delger dig av det du vet . För mig luktar detta ren olyckshändelse i dagsläget . Att dom kört för fort är ingen vågad gissning samt att dom omkomna troligtvis åkt utan bälte
Citera
2022-07-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Bild på vad som finns kvar på platsen efter att polisen tagit bilen.
Bild
Oh shit! Förvånar mig att 2 av dom överlevde faktiskt av den bilden att döma. Ett under att inte alla blev rökta direkt
Citera
2022-07-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur kunde de vara saknade om de nu är döda? Har någon annan avlägsnat dem, möjligen till sjukvård?

Sett till bilden på det som ligger kvar så undrsr jag om det inte helt enkelt är så att ett par av dom döda är kolhögar i bilen.

Och man då ev fått initiala uppgifter om att dom va fem pers av någon av dom skadade.

Och intr hittat liken förens bilen svalnat och då kunnat konstatera att det låg några döingar i
Citera
2022-07-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är alla 5 hemmahörande i Kiruna kommun?
2 av dom inblandade är från Kiruna men mer har inte framkommit enligt vad jag läser i media. Det är dock inte omöjligt att alla inblandade är hemmahörande i Kiruna kommun då det verkar ha inträffat ganska nära där.
Citera
2022-07-09, 21:35
Medlem
Det där är inte allt av bilen, det är flaket till transportern med ett så kallat sleddeck för snöskotrar som syns. Det har mest troligt lossnat/slungats av, vraket låg en bit ifrån och man har bärgat hytten. Kvar låg något hjul+axel och lite andra förbrända delar samt ett antal ölburkar. Någon hade även lämnat blommor på den platsen.
Av respekt tog jag inga bilder på den platsen.
Citera
2022-07-09, 21:45
Medlem
Dom avlidna är enligt rykten anto* stål*Acke
Joha* labb* och *iklas jatk*.
Citera
2022-07-09, 21:50
Medlem
SnilleFixs avatar
Har skett många såna här olyckor på kort tid tycker jag. Nu får ni ta och lugna ner er ungdomar. Jag vet att det är roligt att dricka alkohol, lyssna på hög musik och köra fort (och titta lite i mobilen) men för fan, tänk till nu framöver, (även om inte hjärnan har växt klart på er).
Citera
2022-07-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarenorr
Dom avlidna är enligt rykten anto* stål*Acke
Joha* labb* och *iklas jatk*.
Inte bekräftat alltså? Tycker man ska vara väldigt försiktig med att maska namnen på dom omkomna om man inte vet säkert att det handlar om rätt personer . Jag misstror dig inte men det har hänt relativt ofta att folk som inte ens haft med saken att göra har hängts ut här.
Citera
2022-07-09, 21:54
Medlem
UpAndGo2s avatar
För hög hastighet vid fel plats och sannolikt långt över den skyltade, känns inte helt otippat...
Senast redigerad av UpAndGo2 2022-07-09 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in