2022-07-09, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Är det okej om jag fysiskt kastrerar alternativt dödar de jag anser är pedofiler, tycker våra lagar som förbjuder det är kulturellt påhitt?

Nej det är inte okej, fast nu så jämför du att göra någonting emot någons vilja med att med att något som är frivilligt.

Den som har sex med någon via samtycke tar inte någons frihet ifrån någon. Båda vill ha sex med varandra. Och om du skulle döda någon av dessa på grund av att du stör dig på åldersskillnaden, så tar du den personens frihet genom att ta deras liv.

Ser du skillnaden? Du vill döda någon som inte vill dö, medans ”pedofilen” bara har sex via samtycke och begår alltså inte något fel på samma sätt som du skulle göra med ett mord. Du vill mörda någon baserat på att du stör dig på själva åldersskillnaden. Det finns de som vill mörda homosexuella för att de stör sig på dem, är det då rätt att göra så?
Citera
2022-07-09, 16:51
Medlem
area50s avatar
Ännu ett svin som exponeras och som tydligen erkänner våldtäkt på sin son. https://dumpen.se/2022/07/08/nar-fisket-gar-precis-som-det-ska/
Ni patetiska vänster-troll som beskyller dumpen för att inte göra någon skillnad ska bara hålla käft.
Citera
2022-07-09, 17:43
Medlem
Intressant hur Sara & Patrik säger till "gäddorna" att dom kan gå undan lite men när "gäddorna" säger att "ska vi gå undan lite" så säger Sara att dom inte ska gå någonstans.
Citera
2022-07-09, 17:45
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag rekommenderar dig att gå in i de olika sexforumen här på Flashback. Det finns flera trådar som beskriver hur användare upplever sig ha fått ett allmänt pervest tankesätt efter att ha tittat för mycket på porr.

Det finns även forskning på detta (kallas där för hypersexuellt beteende) för den som vill gräva ner sig:
https://www.mdpi.com/2077-0383/8/1/91/htm

Jag tror att Du har hitta något här, läste länken, kollade forumen. En del av Dumpens gäddor kan vara sexual- och porrmissbrukare.
Citera
2022-07-09, 17:51
Medlem
Someisheres avatar
Jag tycker det är väldigt trist att i denna tråd läsa alla kommentarer om varandra, beskyllningar för att man är pedofil, verbala dunk i huvudet på andra. Ni förstör ju tråden. Jag tycker den ska handla om de olika gäddorna och eventuellt andra fula fiskar som man fångar upp på dumpen.se och inte det förbaskade tjafset som fler av er håller på med. Kan ni inte skapa en annan tråd och hålla på där?
Citera
2022-07-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ännu ett svin som exponeras och som tydligen erkänner våldtäkt på sin son. https://dumpen.se/2022/07/08/nar-fisket-gar-precis-som-det-ska/
Ni patetiska vänster-troll som beskyller dumpen för att inte göra någon skillnad ska bara hålla käft.

Det här är precis det jag tycker är så extremt fel med dumpen.

1, de väntar med att göra en polisanmälan, vilket utsätter det stackars barnet för att kunna råka ut för fler våldtäkter. Enbart för att pengarna ska dras in.
2, eftersom man väntar med en polisanmälan, så finns risken att dumpen pajar utredningen mot den här personen, eller mot fler personer som utsätter barn för övergrepp.

Usch, och jag hoppas att Sara och Patrik blir lagförda, men lär ju inte hända.
Citera
2022-07-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Men nu är det så och det är kanske delvis detta som Sjöberg bevisar. Det kanske inte är journalisters ansvar att stifta lagar. Var fanns du innan dumpen?
Allt inom lagen och allt utanför är lagligt. Vem ska ingripa och på vilka grunder? Ska polisen häkta?

Det handlar om vilket samhälle Sverige vill ha. Jag kan filma dig när du är på en badstrand och tanka upp på Youtube. Jag kan filma dina barn och jag kan fotografera din naken så som du går på stranden. Antingen från 100 meters avstånd eller ända inpå. Ska något av det förbjudas?

Ska bara vissa delar av ditt liv få visas och vem ska bestämma vad i så fall?

Tekniskt sett kan jag ligga på kilometers avstånd och filma hela strandens vistelse varje sommardag, året runt I ett enda ögonblick när du eller någon annan sveper rocken lite fel, eller vinden blåser bort kjolen när du ammar, så fångar kameran dig per automatik.
Jag backar bandet och går igenom dagens skörd. Klipper ut dig och andra från videon, och publicerar.

Du har de facto blottat dig för mig. Du har visat dina bröst och din svärmor har visat sig naken.
Det är helt korrekt, journalister ska inte stifta lagar! Och därför gillar jag inte heller denna typ av pöbelrättvisa! Ja du, bättre sent än aldrig?

Dina fantasier om mig kan du behålla.
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Den projektanställningen hade säkert tagit abrupt slut när de upptäckt att du står på pedofilernas sida och försvarar dem, och har åsikter om petitesser om hebe/pedo osv. Just sådana som du som blir uthängda för att åsikterna är långt ifrån svenskarnas kollektiva moral om vuxna som vill förgripa sig på barn. Viljan räcker för att deras förtroende i äktenskap/partnerskap och i yrkeslivet/privatlivet ska vara helt borta. Rätteligen.
Vad är detta för pajasinlägg? Ska folk ta dig på allvar när du skriver sånt här skit om andra? Alla andra som inte håller med dig är också pedofiler ? Det är så Dumpen är uppbyggt - är du inte med oss så är du emot oss!
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är inte fantasier när man dyker upp. Jag tror att alla såna här våldtäktsmän har varit så vana vid att ta för sig av barn att de blir mäkta upprörda över att någon gör något åt det.

Jag har kritik mot Dumpen och förslag på ändringar men jag tror att de gör det här på exakt det sättet de vill. Så vem är jag att sitta och skriva om det. Det som är bra med Dumpen är att få våldtäktsmän att inse att det inte bara är att ta för sig. Det kan kosta också.

Samt att, många, som läser på Dumpen även om de aldrig skriver där eller här, pratar om det. Det blir en liten folkrörelse som kan växa sig otroligt stark. Största faran är att Dumpen begår något brott själva. Fast jag antar att de har kontakt med advokater för att ta reda på var gränserna går. En liten folkrörelse kan blir stor.

Männen får känna attraktion till någon över fjorton. Det är det minsta man kan begära av människor. Att ha den självkontrollen att man inte våldtar barn borde vara ett fundament i samhället. Och att polisen jobbar ännu mer aktivt mot detta.

Men så klart att Dumpen inte ka ta sig an riktigt grova fall, de kan inte göra utredningar, förfölja personer, avlyssna lägenheter eller telefoner och så vidare. Så man är tacksam för det som faktiskt görs.
Nej PRECIS, du vet inte avsikten ens vid mötet! Om man ska vara ärlig så kan peddot lika gärna ha tänkt övertala fjortisen att köpa sex, bara för att man går på fuldejt betyder det inte att man får ligga - för att ta en dålig liknelse.

Detta är självklart för normala människor, alla kan göra dumheter på fyllan eller villan precis som Putte och Sara. Det är därför vi har domstolar och rättsväsende.
Citera
2022-07-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket

Nej PRECIS, du vet inte avsikten ens vid mötet! Om man ska vara ärlig så kan peddot lika gärna ha tänkt övertala fjortisen att köpa sex, bara för att man går på fuldejt betyder det inte att man får ligga - för att ta en dålig liknelse.

Detta är självklart för normala människor, alla kan göra dumheter på fyllan eller villan precis som Putte och Sara. Det är därför vi har domstolar och rättsväsende.

Men låt då domstolar och rättsväsende granska Dumpen och åtala dem om det finns någon brottslighet där. Ta inte lagen i egna händer och sitt här och skriv om att de ska sluta. Det gäller alla er som är emot Dumpen. Sluta skriv det, det finns domstolar och rättsväsende. Ta det den vägen och ta inte lagen i egna händer.
Citera
2022-07-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nej det ska dem inte. I stort sett alla rättsexperter är eniga med oss som är kritiska till detta. Vi är många som ogillar pedofiler som gör något mot barn på riktigt och dessa skall straffas, men detta är en skitverksamhet helt enkelt.

Rättsexperter, haha.
Ni kan inte stoppa dumpen eftersom de inte gör något olagligt heller.
Hahahah
Citera
2022-07-09, 18:50
Bannlyst
Citat:
Men låt då domstolar och rättsväsende granska Dumpen och åtala dem om det finns någon brottslighet där. Ta inte lagen i egna händer och sitt här och skriv om att de ska sluta. Det gäller alla er som är emot Dumpen. Sluta skriv det, det finns domstolar och rättsväsende. Ta det den vägen och ta inte lagen i egna händer.
Vad skriver du ens? Lagen i egna händer är om någon "gädda" känner att det är klippt, och avrättar Patrik och Sara. Det vill vi ju inte.

Det jag håller på med är en sansad debatt. Och egensnickrade sajter som hänger ut och förstör för släkt och anhöriga är inte okej någonstans.
Citera
2022-07-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vad skriver du ens? Lagen i egna händer är om någon "gädda" känner att det är klippt, och avrättar Patrik och Sara. Det vill vi ju inte.

Det jag håller på med är en sansad debatt. Och egensnickrade sajter som hänger ut och förstör för släkt och anhöriga är inte okej någonstans.

Du sitter och skriver om Sara och Patrik på ett negativt sätt. Förstår du inte att deras anhöriga kan bli mobbade på jobbet !!!
Citera
2022-07-09, 18:53
Bannlyst
Citat:
Du sitter och skriver om Sara och Patrik på ett negativt sätt. Förstår du inte att deras anhöriga kan bli mobbade på jobbet !!!
De är redan mobbade. Inget att göra åt tyvärr. Håll dig till ämnet tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in