2022-07-08, 22:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Så bara för att lagen inte hunnit ikapp de snabba teknologiska utvecklingar så är det inte fel?
Du menar alltså att det finns inget fel om det inte står i lagboken. Har du hört talas om moral?

Att som 50 årig man skicka kukbilder till minderåriga tjejer och fråga hur de vill bli knallade är alltså inte olagligt?
Fan du är ju dummare än du ser ut
Har du hört talas om allmäna val? Om man inte gillar lagarna så kan man antingen ställa upp i dessa själv, eller i alla fall gå och rösta på ett parti eller en person som har åsikter som man gillar.
Citera
2022-07-08, 22:55
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Så bara för att lagen inte hunnit ikapp de snabba teknologiska utvecklingar så är det inte fel?
Du menar alltså att det finns inget fel om det inte står i lagboken. Har du hört talas om moral?

Att som 50 årig man skicka kukbilder till minderåriga tjejer och fråga hur de vill bli knallade är alltså inte olagligt?
Fan du är ju dummare än du ser ut

Vet inte vad du talar om för fall. Men det är Patrik Sjöberg som tagit emot kukbilderna, ingen tjej. Men han är väl smygbög och älskar sånt. Något olagligt har hur som helst inte ägt rum.
Citera
2022-07-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Vet inte vad du talar om för fall. Men det är Patrik Sjöberg som tagit emot kukbilderna, ingen tjej. Men han är väl smygbög och älskar sånt. Något olagligt har hur som helst inte ägt rum.

Så du menar att det inte hade ägt rum om det inte var Patrik bakom kontot?
Det är bara en liten fisk i ett stor hav de lyckats fånga.
Dessa predatorer ska givetvis hängas ut och få sina liv förstörda. De förtjänar att frysas ut och förlora arbete och familjeliv. Helst ska de dö av självmord.
Citera
2022-07-08, 22:59
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Så du menar att det inte hade ägt rum om det inte var Patrik bakom kontot?
Det är bara en liten fisk i ett stor hav de lyckats fånga.
Dessa predatorer ska givetvis hängas ut och få sina liv förstörda. De förtjänas att frysas ut och förlora arbete och familjeliv. Helt ska de dö av självmord.
Whataboutism. Helt irrellevant i ett rättsamhälle. Nuförtiden kan man ju till och med skapa ansikten genom AI och dessa florerar friskt överallt. Så länge det inte är en "riktig" person bakom så har inget brott begåtts.
Citera
2022-07-08, 22:59
Medlem
Pedofilerna svettas mer och mer när dumpen har öppnat folks ögon för vad som pågår.
Citera
2022-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Whataboutism. Helt irrellevant i ett rättsamhälle. Nuförtiden kan man ju till och med skapa ansikten genom AI och dessa florerar friskt överallt. Så länge det inte är en "riktig" person bakom så har inget brott begåtts.

Som sagt.
De ska hängas ut officiellt.
Mycket bra av dumpen.
Citera
2022-07-08, 23:02
Medlem
Citat:

"Rättsamhälle" som inte kan skydda barnen från första början eller ens dela ut något sånär kännbara straff?

det är bra att dumpen finns.
Citera
2022-07-08, 23:05
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Som sagt.
De ska hängas ut officiellt.
Mycket bra av dumpen.
Nej det ska dem inte. I stort sett alla rättsexperter är eniga med oss som är kritiska till detta. Vi är många som ogillar pedofiler som gör något mot barn på riktigt och dessa skall straffas, men detta är en skitverksamhet helt enkelt.
Citera
2022-07-08, 23:16
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
"Rättsamhälle" som inte kan skydda barnen från första början eller ens dela ut något sånär kännbara straff?

det är bra att dumpen finns.

Jag kan hålla med om att straffen för att begå sexuella övergrepp mot minderåriga är för låga. De borde åtminstone skärpas för att motsvara de som gäller när vuxna begår övergrepp mot varandra. Men "Dumpen" är en mycket skrämmande utveckling, där folk som inte begått något brott blir uthängda. Det måste bort, det bidrar bara till lynchmobb och pöbelmentalitet som inte hör hemma i ett modernt samhälle.
Citera
2022-07-08, 23:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Det går inte att diskutera med dig då då har en enorm kärlek åt pedofiler.
Ska jag tolka det som att du inte har några argument?

Det är roligt att du säger att jag älskar pedofiler. Kan du peka ut något särskilt citat från mig där jag säger det, eller är det så enkelt att i din värld automatiskt älskar dem om man står upp för rättssamhället?
Citera
2022-07-09, 00:01
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har kollat in Dumpen i några dagar nu.

Visst, jag fattar grejen, prevention, häng ut dom! Kommentarsfält - hata och gråt.
- Ok, got it

Men är det bara det?

Det bizarra i det här är nog den vanliga kicksökningen som en del jagar, kriminalfall, tragiska dokumentärer.. mjo, men det här är mer på riktigt! + förnedringen, fan vad vi älskar att se folk förnedras!
Inte behöver man känna sig som en dålig människa heller, för dom här (svinen) är ju riktigt hemska och de förtjänar faktiskt det här!

Är det inte så känslan går?

Men vad säger det om dig som får en kick av att titta?
Blir barnen räddade för att just DU sitter och njuter/förfäras?

Självklart är deras arbete av vikt, ändamålet i sig är rätt.

Men folk som kollar på det här blir knappast några bättre själsligt utvecklade människor, det är bara ännu en självdestruktiv surfvana.

Det är min åsikt.
Citera
2022-07-09, 00:04
Medlem
Citat:

Dwt vet ju inte pedofilen när han skickar bilden din dumm a pedofiljävel!
Gäddan skickar ju kuk och andra övergrepåsbilder i tron att det är ett barn. Han kvalar alltså in till att få kastreras med rostig kniv och sedan brännas levande.

Jag förstår att pedofiler inte håller med, så du kommer väl sparka bakut.
Det gäddan gör i är för honom olagligt, tills han får reda på att han blivit lurad.

Hatar dumma jävlar som du. Äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in