2022-07-09, 13:10
  #33637
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Andas lite istället.
Jag förstår att man kan surna till och häva ur sig något i affekt, men se vad du själv skrivit de senaste dagarna.
Vi hade sluppit det om du sakligt hade hänvisat till källorna för dina påståenden.

Du kastar ju sten i glashus. Gnäller på andra men ser tydligen inga problem med hur du själv slänger ur dig saker.
Apropå att föra tråden framåt.

Ensamrätt i tråden??
Blottar min egna agenda??
Något du vill diskutera eller något du kände dig tvungen att slänga ut i affekt?
Så här skrev "niokilometer" redan i sitt ANDRA inlägg i den här tråden :

"Man måste närmast var hjärndöd om man tror SE skulle ha minsta med mordet att göra"

Förvånas du över att han irriterar folk och att det blir en massa skriverier i affekt med såna debattörer?

Din senaste argumentation var att fastna väldigt länge vid ett ev. sakfel från en person som irriterat sig på honom ...

Du skulle istället bara ha kunna tänka att det kan ha varit skrivit i affekt vs ett troll och bara skriva sakligt och korrekt att "det finns faktiskt inga belägg för ..."

Snälla , försök hjälpa till att höja nivån istället - du kan så mycket bättre än så här - du har samlat på dig en hel del kunskaper om Palmemordet och jag tycker du är bra som bollplank även om vi ofta tycker olika ...

Jag tror ändå vi borde kunna enas om att så länge tråden handlar om att samla poäng / "one-up-manship" och trollning/aggression så blir kvaliteten bara lägre och lägre och sakfrågorna hamnar helt i skymundan ...
Citera
2022-07-09, 17:05
  #33638
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Så här skrev "niokilometer" redan i sitt ANDRA inlägg i den här tråden :

"Man måste närmast var hjärndöd om man tror SE skulle ha minsta med mordet att göra"

Förvånas du över att han irriterar folk och att det blir en massa skriverier i affekt med såna debattörer?

Din senaste argumentation var att fastna väldigt länge vid ett ev. sakfel från en person som irriterat sig på honom ...

Du skulle istället bara ha kunna tänka att det kan ha varit skrivit i affekt vs ett troll och bara skriva sakligt och korrekt att "det finns faktiskt inga belägg för ..."

Snälla , försök hjälpa till att höja nivån istället - du kan så mycket bättre än så här - du har samlat på dig en hel del kunskaper om Palmemordet och jag tycker du är bra som bollplank även om vi ofta tycker olika ...

Jag tror ändå vi borde kunna enas om att så länge tråden handlar om att samla poäng / "one-up-manship" och trollning/aggression så blir kvaliteten bara lägre och lägre och sakfrågorna hamnar helt i skymundan ...

Bra skrivet. Och jag håller med. MOPspanaren är ingen dumbom, jag har gett honom både ris (mot slutet) och ros (för det mesta), som oftast har jag sett honom som en tillgång (och som du skrev) han är/var ett vettigt bollplank även när man inte delar uppfattning kring allt. Precis som man kan se SE som både misstänkt och oskyldig, kan man gilla en användare (och de den komplimanger), men man måste också kunna ge kritik (och så klart ta kritik).

Jag har följt tråden och skrivit i den periodvis sedan 2017 (fumlade bort inloggning och lösen för ett par år sedan och skapade ett nytt användarnamn ifjol). Min erfarenhet är tråden blev olidlig i samband med Filters reportage, sedan ebbade det ut och lugnade ner sig en längre period. Runt presskonferensen för två år sedan var det minst lika kaotiskt i tråden, sedan ebbade det ut igen. Sedan i höstas har det gått i vågor, tramspellar har kommit och gått. I perioder orkar jag inte skriva i tråden, eller bidra med handlingar, länkar, fakta, skvaller och källor, eftersom flertalet seriösa (liksom jag) inte orkar hänga i tråden. Den ockuperas av oseriösa, som mest är ute efter att reta gallfeber på folk (som exempel mig). Tråkigt.
Citera
2022-07-09, 17:17
  #33639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Jag tror inte på någon jag följer den substans vi har.

Det är Skandiamannen jag eller vi diskuterar i den här tråden. Jag pratar om vad KP:s och många s.k SE anhängare huvudvittne YN säger. Hon pekar ut CP på kroppshållning/rörelsemönster. Hur tänker Du/Ni om det?

Som i och för sig är klädd på ett liknande sätt som SE. Det tycker även polisen. Vilka slutsatser man kan dra är jag inte man att avgöra.
Citera
2022-07-09, 17:31
  #33640
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ja tramspellar som är övertygade märkligt nog att CA eller CP dödade Palme. Där finns det knappt indicier ens.

Håller med. CP och CA övergår mitt förstånd att man kan tro på, speciellt CA. Det är i ärlighetens namn (tycker jag) större chans att CP gjorde det än CA, av flera orsaker. Främst för att han faktiskt befann sig omkring Sveavägen, Oxen, biografen och Sigges lägenhet någon gång under den sena kvällen.

Indicierna står ju som spön i backen runt SE. Givetvis kan en del eventuellt förklaras bort, om PU fått snacka med honom. Men många konstigheter återstår kring både honom, hans närstående och bekanta - både på mordkvällen och rent generellt. Min åsikt.
Citera
2022-07-09, 19:04
  #33641
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Så här skrev "niokilometer" redan i sitt ANDRA inlägg i den här tråden :

"...närmast var hjärndöd om man tror SE skulle ha minsta med mordet att göra"

...

haha...mitt andra inlägg för månad sen. Vad har det med dagarnas diskussion att göra.
"närmast var hjärndöd" var inte heller riktad till någon specifik.

"enögt avfärdar, bristande läsförståelse, noll insikt, årskurs ett, korkad, pärlor åt svin, är ett ..." är
beskrivningar papperslapp2021 använder i den aktuella diskussionen. Men den aktuella diskussionen har du väl ingen koll på?
__________________
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-09 kl. 19:50.
Citera
2022-07-09, 19:06
  #33642
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Som i och för sig är klädd på ett liknande sätt som SE. Det tycker även polisen. Vilka slutsatser man kan dra är jag inte man att avgöra.

Va. Menar du verkligen att CP och SE skulle vara klädd på liknande sätt? Hur då?
Citera
2022-07-09, 19:15
  #33643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Va. Menar du verkligen att CP och SE skulle vara klädd på liknande sätt? Hur då?

Nej, mannen på DBG är klädd som SE. Det anser polisen.
Citera
2022-07-09, 19:29
  #33644
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Nej, mannen på DBG är klädd som SE. Det anser polisen.

(okay,trodde du mena CP)

Jo åtminstone KP/HM trodde det, men dom var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.
Citera
2022-07-09, 19:32
  #33645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
(okay,trodde du mena CP)

Jo åtminstone KP/HM trodde det, men dom var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.

LJ är säker..

Han "kände" till CP från Rotebro o helt enkelt säger att det inte var CP..

Måste ju vara det säkraste beviset att inte CP sprang förbi LJ iallafall
Citera
2022-07-09, 19:34
  #33646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
(okay,trodde du mena CP)

Jo åtminstone KP/HM trodde det, men dom var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.

Det är alltså polisen som anser att mannen på DBG är klädd som SE. Utredarna menar att han i princip ser ut som SE.
Citera
2022-07-09, 19:39
  #33647
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det är alltså polisen som anser att mannen på DBG är klädd som SE. Utredarna menar att han i princip ser ut som SE.

Precis, men poliserna var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.
Citera
2022-07-09, 20:04
  #33648
Medlem
Vittnesförhör med Yvonne Nieminen

860302 kl 13,55
http://www.itdemokrati.nu/page36an.html

Vittnesförhör med Ahmed Zahir
860303 kl 11,05
http://www.itdemokrati.nu/page36ao.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in