Citat:
Ursprungligen postat av
TredjeDiket
Jag försvarar absolut inte pedofili (måste jag återigen skriva, tröttsamt) men Patrik Sjöberg ska väl för fan inte bestämma vad folk ska ha för fantasier och kräva att de ska outas.
Men nu är det så och det är kanske delvis detta som Sjöberg bevisar. Det kanske inte är journalisters ansvar att stifta lagar. Var fanns du innan dumpen?
Allt inom lagen och allt utanför är lagligt. Vem ska ingripa och på vilka grunder? Ska polisen häkta?
Det handlar om vilket samhälle Sverige vill ha. Jag kan filma dig när du är på en badstrand och tanka upp på Youtube. Jag kan filma dina barn och jag kan fotografera din naken så som du går på stranden. Antingen från 100 meters avstånd eller ända inpå. Ska något av det förbjudas?
Ska bara vissa delar av ditt liv få visas och vem ska bestämma vad i så fall?
Tekniskt sett kan jag ligga på kilometers avstånd och filma hela strandens vistelse varje sommardag, året runt I ett enda ögonblick när du eller någon annan sveper rocken lite fel, eller vinden blåser bort kjolen när du ammar, så fångar kameran dig per automatik.
Jag backar bandet och går igenom dagens skörd. Klipper ut dig och andra från videon, och publicerar.
Du har de facto blottat dig för mig. Du har visat dina bröst och din svärmor har visat sig naken.