2022-07-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Är du medveten om att pedofiler som redan har blivit dömda exempelvis har låg återfallsrisk? Genom att haka upp sig på dem som man har fångat så missar man den stora majoriteten av övergrepp som begås av nya förövare.

Det är ingen som gråter över honom ditt pucko. Skapa ett logiskt argument för Dumpen vetja som inte krockar med dina värderingar.
Källa? För det där finns bara nämnt en gång i en 12 år gammal undersökning med tveksamt underlag och hur off. Nyare: https://data.riksdagen.se/fil/C84A2805-7036-4AB0-9A23-A3477D710ED0
Citera
2022-07-09, 14:13
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Jag försvarar absolut inte pedofili (måste jag återigen skriva, tröttsamt) men Patrik Sjöberg ska väl för fan inte bestämma vad folk ska ha för fantasier och kräva att de ska outas.
Men nu är det så och det är kanske delvis detta som Sjöberg bevisar. Det kanske inte är journalisters ansvar att stifta lagar. Var fanns du innan dumpen?
Allt inom lagen och allt utanför är lagligt. Vem ska ingripa och på vilka grunder? Ska polisen häkta?

Det handlar om vilket samhälle Sverige vill ha. Jag kan filma dig när du är på en badstrand och tanka upp på Youtube. Jag kan filma dina barn och jag kan fotografera din naken så som du går på stranden. Antingen från 100 meters avstånd eller ända inpå. Ska något av det förbjudas?

Ska bara vissa delar av ditt liv få visas och vem ska bestämma vad i så fall?

Tekniskt sett kan jag ligga på kilometers avstånd och filma hela strandens vistelse varje sommardag, året runt I ett enda ögonblick när du eller någon annan sveper rocken lite fel, eller vinden blåser bort kjolen när du ammar, så fångar kameran dig per automatik.
Jag backar bandet och går igenom dagens skörd. Klipper ut dig och andra från videon, och publicerar.

Du har de facto blottat dig för mig. Du har visat dina bröst och din svärmor har visat sig naken.
Senast redigerad av Vitmamba 2022-07-09 kl. 14:56.
Citera
2022-07-09, 14:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
För någon som inte tänker så mycket på Dumpen så är du väldigt engagerad i denna tråd för du brukar posta minst 20 inlägg per dygn. Vore tacksam om du kan försöka sammanfatta dina åsikter i lite färre inlägg så att tråden blir lättare att läsa. Som tur är så kan jag skumläsa, men vissa personer kan ha svårt för det och för dem så blir tråden svår att överblicka. Avsikten kanske är att vattna ur tråden så färre orkar läsa den och göra det lite lättare att andas för alla pedohebefiler?

Ja vi har hört detta förut. Är naturtillståndet alltid det bästa tycker du? Att slå en pedofilskalle i småflisor är en naturlig instinkt för många, det är därför t.ex. dessa "barnkära" brottslingar får mysa på egna avdelningar i fängelser och ibland får skyddad identitet när de kommer ut. Klubba pedofil borde legaliseras eftersom det är naturligt om man ska följa samma logik.
I skrivande stund så ligger jag med mina 318 inlägg på plats 18 om man listar trådens deltagare efter antalet inlägg. Mitt första inlägg i tråden skrevs den 9/3, alltså för 122 dagar sedan. Det blir 2,6 inlägg om dagen.

Under hela mitt deltagande i tråden så har jag tagit ställning för rättssäkerheten, och det kommer jag givetvis att fortsätta med. Jag är en logiskt driven person inte gillar känsloargument, och därför så skulle jag gissa på att större delen av mina inlägg består av repliker på diverse känsloutbrott. Jag skall egentligen inte behöva motivera mitt deltagande i tråden, men jag kan väl drista mig till att säga att det har blivit lite mer skrivande på senare tid eftersom att jag är bunden till datorn av en projektanställning där jag inte får betalt per timme. Jag har Flashback i en flik, och jag måste medge att det ibland man vara svårt att inte ge replik när jag blir angripen med argument som inte bara har logiska hål i sig, utan ofta i princip består av ett enda stort logiskt svart hål.

Till skillnad från dig så vill jag mycket ogärna säga åt mina motdebattörer vad de skall skriva, men eftersom att Flashback är ett diskussionsforum och inte någon ekokammare så rekommenderar jag starkt ett besök på Dumpens kommentarsfält om man bara vill läsa hat utan inslag av kritik.
Citera
2022-07-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
I skrivande stund så ligger jag med mina 318 inlägg på plats 18 om man listar trådens deltagare efter antalet inlägg. Mitt första inlägg i tråden skrevs den 9/3, alltså för 122 dagar sedan. Det blir 2,6 inlägg om dagen.

Under hela mitt deltagande i tråden så har jag tagit ställning för rättssäkerheten, och det kommer jag givetvis att fortsätta med. Jag är en logiskt driven person inte gillar känsloargument, och därför så skulle jag gissa på att större delen av mina inlägg består av repliker på diverse känsloutbrott. Jag skall egentligen inte behöva motivera mitt deltagande i tråden, men jag kan väl drista mig till att säga att det har blivit lite mer skrivande på senare tid eftersom att jag är bunden till datorn av en projektanställning där jag inte får betalt per timme. Jag har Flashback i en flik, och jag måste medge att det ibland man vara svårt att inte ge replik när jag blir angripen med argument som inte bara har logiska hål i sig, utan ofta i princip består av ett enda stort logiskt svart hål.

Till skillnad från dig så vill jag mycket ogärna säga åt mina motdebattörer vad de skall skriva, men eftersom att Flashback är ett diskussionsforum och inte någon ekokammare så rekommenderar jag starkt ett besök på Dumpens kommentarsfält om man bara vill läsa hat utan inslag av kritik.
Den projektanställningen hade säkert tagit abrupt slut när de upptäckt att du står på pedofilernas sida och försvarar dem, och har åsikter om petitesser om hebe/pedo osv. Just sådana som du som blir uthängda för att åsikterna är långt ifrån svenskarnas kollektiva moral om vuxna som vill förgripa sig på barn. Viljan räcker för att deras förtroende i äktenskap/partnerskap och i yrkeslivet/privatlivet ska vara helt borta. Rätteligen.
Citera
2022-07-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Istället för att ägna oss åt att identifiera dom fula gäddorna som den här tråden borde ägna sig åt håller vi på och tjafsar med Dajmkulan och andra pedofiler.

Är det en slump? Troligtvis inte.

Det är väl fritt fram för alla som vill att prata om gubbgäddorna. Jag tycker det är så tydligt att de har en manual de groomar barnen med. Många av dem har säkerligen kontakt med andra och byter erfarenheter och tips.
Citera
2022-07-09, 14:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Den projektanställningen hade säkert tagit abrupt slut när de upptäckt att du står på pedofilernas sida och försvarar dem, och har åsikter om petitesser om hebe/pedo osv. Just sådana som du som blir uthängda för att åsikterna är långt ifrån svenskarnas kollektiva moral om vuxna som vill förgripa sig på barn. Viljan räcker för att deras förtroende i äktenskap/partnerskap och i yrkeslivet/privatlivet ska vara helt borta. Rätteligen.
Utanför mobben så är det ganska okontroversiellt att ta ställning för rättssäkerheten, så det är nog ingen fara. Om det nu inte finns något folkligt stöd för rättssäkerheten, hur kommer det då sig att vi har den? Sverige är ju trots allt en hyfsat fungerande demokrati.
Citera
2022-07-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Källa? För det där finns bara nämnt en gång i en 12 år gammal undersökning med tveksamt underlag och hur off. Nyare: https://data.riksdagen.se/fil/C84A2805-7036-4AB0-9A23-A3477D710ED0

Har hört en överläkare säga det. Ska försöka kolla upp källan om jag orkar. Jag har svårt att tro att överläkaren ljuger men du har rätt, det är inget bevis i sig. Men det spelar ingen roll för det är inte det enda argumentet emot Dumpen.

De som argumenterar för Dumpen kör med dubbla måttstockar, brister i konsekvens och har inte forskningen till sin fördel.
Citera
2022-07-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Precis. Det är ett stort problem i fallet Dumpen, att det handlar om fantasier som "fiskarna" dels förstärker och kanske t om lockar fram!

Det är inte fantasier när man dyker upp. Jag tror att alla såna här våldtäktsmän har varit så vana vid att ta för sig av barn att de blir mäkta upprörda över att någon gör något åt det.

Jag har kritik mot Dumpen och förslag på ändringar men jag tror att de gör det här på exakt det sättet de vill. Så vem är jag att sitta och skriva om det. Det som är bra med Dumpen är att få våldtäktsmän att inse att det inte bara är att ta för sig. Det kan kosta också.

Samt att, många, som läser på Dumpen även om de aldrig skriver där eller här, pratar om det. Det blir en liten folkrörelse som kan växa sig otroligt stark. Största faran är att Dumpen begår något brott själva. Fast jag antar att de har kontakt med advokater för att ta reda på var gränserna går. En liten folkrörelse kan blir stor.

Männen får känna attraktion till någon över fjorton. Det är det minsta man kan begära av människor. Att ha den självkontrollen att man inte våldtar barn borde vara ett fundament i samhället. Och att polisen jobbar ännu mer aktivt mot detta.

Men så klart att Dumpen inte ka ta sig an riktigt grova fall, de kan inte göra utredningar, förfölja personer, avlyssna lägenheter eller telefoner och så vidare. Så man är tacksam för det som faktiskt görs.
Citera
2022-07-09, 15:40
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
De som argumenterar för Dumpen kör med dubbla måttstockar, brister i konsekvens och har inte forskningen till sin fördel.
"Dubbla måttstockar". Dumpen är väl till för att påverka lagstiftningen/väcka opinion. Då kanske det går bort. Att inte ha "forskningen till sin fördel" kanske också går bort av samma anledning.
"Brister i konsekvens". Hur menar du då? Är det något du tror att dumpen gör medvetet eller har det bara blivit så?
Citera
2022-07-09, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är inte fantasier när man dyker upp. Jag tror att alla såna här våldtäktsmän har varit så vana vid att ta för sig av barn att de blir mäkta upprörda över att någon gör något åt det.

Jag har kritik mot Dumpen och förslag på ändringar men jag tror att de gör det här på exakt det sättet de vill. Så vem är jag att sitta och skriva om det. Det som är bra med Dumpen är att få våldtäktsmän att inse att det inte bara är att ta för sig. Det kan kosta också.

Samt att, många, som läser på Dumpen även om de aldrig skriver där eller här, pratar om det. Det blir en liten folkrörelse som kan växa sig otroligt stark. Största faran är att Dumpen begår något brott själva. Fast jag antar att de har kontakt med advokater för att ta reda på var gränserna går. En liten folkrörelse kan blir stor.

Männen får känna attraktion till någon över fjorton. Det är det minsta man kan begära av människor. Att ha den självkontrollen att man inte våldtar barn borde vara ett fundament i samhället. Och att polisen jobbar ännu mer aktivt mot detta.

Men så klart att Dumpen inte ka ta sig an riktigt grova fall, de kan inte göra utredningar, förfölja personer, avlyssna lägenheter eller telefoner och så vidare. Så man är tacksam för det som faktiskt görs.

Dumpen är så pass nytt så med tiden kan nog arbetet förbättras och finslipas.
Redan nu finns ett visst samarbete med polis vilket man hoppas kan utökas med tiden.
Citera
2022-07-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
"Dubbla måttstockar". Dumpen är väl till för att påverka lagstiftningen/väcka opinion. Då kanske det går bort. Att inte ha "forskningen till sin fördel" kanske också går bort av samma anledning.
"Brister i konsekvens". Hur menar du då? Är det något du tror att dumpen gör medvetet eller har det bara blivit så?

Dumparna har inte lyckats skapa ett bra, sound och logiskt argument för varför de är för Dumpen som inte går emot deras egna värderingar. De vill inte heller svara för de inser att de i många fall ser dumma ut.

Pinsamheten i att säga att man är för rättsprocessen för allting utom när det gäller pedofiler, hade sett lite konstigt ut.

Det är som att jag skulle säga: ''Jag är för rättsstaten, men jag är för folkdomstolsbeslut när det gäller hur jag anser att våldtäkter ska bedömas''. Vad är det för primitivt och trivialt argument?

Forskningen väger alltid tyngre än folks personliga åsikter. Titta bara på evidenshierarkin.

OK, så deras beteende kan rättfärdigas med att de försöker bilda opinion? De faller då som trovärdig källa på tendenskriteriet.. Därför man inte kan lyssna på dem.

Fan vad bekvämt att bara säga: ''Men det är inte mitt fel att den anhöriga till pedofilen fick sitt liv slagit i spillror, jag försökte ju bara bilda opinion genom att bryta mot principerna om en rättsstat''.
Citera
2022-07-09, 16:23
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
''Jag är för rättsstaten, men jag är för folkdomstolsbeslut när det gäller hur jag anser att våldtäkter ska bedömas''. Vad är det för primitivt och trivialt argument?
Där måste jag nog ge dig rätt. Nej såklart går det inte att ha en åsikt om hur rättssamhället ska fungera, att detta ska vara upp till var och en att tycka och samtidigt kalla sig anhängare av lag och rätt. De enda som egentligen kan kalla sig lagkramare är Patrik o Sara.

Precis som någon med teleskopkamera på stranden vore. Teleskopkameran som per automatik fångar alla familjer och svärmor nakna av dylik anledning som Sjöberg fångar pedofiler. Kanske för understryka journalistik och ställa frågan om något är fel, eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in