Citat:
Citat:
Havhest, jeg fant flere detaljer her om sproxavtrykkene.
(28.08.2019) "Begge disse skotypene avgir samme avtrykk som er funnet inne og utenfor huset til Anne-Elisabeth Hagen og mannen"
https://www.dt.no/politi/krim/nyheter/har-du-sko-med-denne-salen-da-vil-politiet-snakke-med-deg/s/5-57-1208931
Har det blitt opplyst om på hvilke tepper sproxavtrykket var og i hvilket/hvilke rom dette/de teppet/teppene var?
(28.08.2019) "Begge disse skotypene avgir samme avtrykk som er funnet inne og utenfor huset til Anne-Elisabeth Hagen og mannen"
https://www.dt.no/politi/krim/nyheter/har-du-sko-med-denne-salen-da-vil-politiet-snakke-med-deg/s/5-57-1208931
Har det blitt opplyst om på hvilke tepper sproxavtrykket var og i hvilket/hvilke rom dette/de teppet/teppene var?
Citat:
Takk for mye interessant info! Jeg må fordøye dette, men min første tanke, dersom sprox-sko-avtrykkene er plantet, er at saueskinnet var meganødvendig, for å kunne plante situasjonssporene/slepesporene.
Veldig interessante detaljer, som bl.a. dette:
(01.03.19) "En tidligere drapsetterforsker sier nå at han tror sporene fra forsvinningen kan være plantet for å villede".
"Abrahamsen mener at politiet må være svært forsiktige med å stole på sporene de har funnet i Sloraveien, og at det må holdes som en åpen sannsynlighet at Tom Hagen er målet for forsvinningen."
"– Når det gjelder det som er etterlatt i boligen, så kan det ikke utelukkes at dette er laget for å villede politiet. Og hvis det er tilfellet, kan svaret være at dette er noe helt annet enn en vanlig kidnapping."
(01.03.19) "En tidligere drapsetterforsker sier nå at han tror sporene fra forsvinningen kan være plantet for å villede".
"Abrahamsen mener at politiet må være svært forsiktige med å stole på sporene de har funnet i Sloraveien, og at det må holdes som en åpen sannsynlighet at Tom Hagen er målet for forsvinningen."
"– Når det gjelder det som er etterlatt i boligen, så kan det ikke utelukkes at dette er laget for å villede politiet. Og hvis det er tilfellet, kan svaret være at dette er noe helt annet enn en vanlig kidnapping."
Jeg tror Abrahamsen er inne på noe, nemlig at det kan se ut som at dette ikke er en helt vanlig kidnapping, og at hovedmotivet egentlig KAN være å ramme TH. Men som sagt, jeg må fordøye all informasjonen du har hostet opp... Jeg får dessuten litt "Breaking Bad/Ozak-feber", når jeg tenker på lysene/bilene, som overvåkingskameraene ved Hjelpemiddelsentralen har fanget opp, sett i sammenheng med hypotesen "plantede spor".
Jeg har ikke fått med meg, at det er bekreftet i media, at sprox-sko-avtrykkene gikk "inn og ut" av boligen. Men husker at jeg har spekulert I om ett av skoavtrykkene kan ha blitt avsatt på flisene, utenfor terassedøren i 1. etasje, som vender mot vannet. Min tanke har vært, at politiet ikke kunne gjøre utvendige undersøkelser, andre steder (før saken ble offentliggjort), pga trusselsituasjonen, bortsett fra i umiddelbar nærhet til inngangene med overbygg (f.eks. plattingen utenfor hovedinngangen, plattingen utenfor terrassedøren på baksiden i 1. etasje og terassen utenfor terrassedøren i 2. etasje).