2022-07-09, 08:32
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Min vän som är pt får flera gånger följförfrågningar av feta kvinnor som han tränat, ingen som lyfter ögonbrynen för de.
Tycker de ska vara tabu från båda hållen.
Du måste vara ett troll. Snälla säg att du är ett troll...

Citera
2022-07-09, 08:33
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Min vän som är pt får flera gånger följförfrågningar av feta kvinnor som han tränat, ingen som lyfter ögonbrynen för de.
Tycker de ska vara tabu från båda hållen.
Tycker du själv att detta är jämförbart? Den ena har rotat runt i kvinnans underliv och den andre har visat Britt hur maskinerna fungerar.

Denne man förstör yrket för andra män. Alltför många män kan inte tygla sin sexuella frustration.

Vem är gynekologen?
Citera
2022-07-09, 08:34
Medlem
Krokodilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Riktigt tramsigt att ställa till en scen och ringa mottagningen osv, hon såg en bra chans att få lite uppmärksamhet. Det är som att hon rapporterar ett övergrepp.

Men jag hade absolut blivit förbannad om kvinnan t ex var min tjej, väldigt creepy och framförallt oproffsigt.
Haha, så om du känner kvinnan är det oproffsigt men annars är det tramsigt?
Citera
2022-07-09, 08:37
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Manliga gynekologer är som manlig dagispersonal. Finns alltid en risk att dessa skaffat sina jobb pga sexuellt intresse.
Citera
2022-07-09, 08:39
Medlem
Han tyckte säkert att hon var fin. Om hon hade tyckt detsamma om honom kanske de hade blivit tillsammans. Chansningen gick ej hem. Move on.
Citera
2022-07-09, 08:42
Medlem
Krokodilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har 15 år i yrket. Jag har träffat många läkare. Det är de manliga läkarna som läser vetenskapliga tidskrifter hemma på sin fritid, inte de kvinnliga.
Manliga läkare är oftast autistiska, har en uppblåst självbild och fikar järnet. Ofta assköna men de riktigt duktiga läkarna brukar i min erfarenhet ändå vara kvinnor.
Senast redigerad av Krokodilt 2022-07-09 kl. 08:47.
Citera
2022-07-09, 08:56
Medlem
Krokodilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Han tyckte säkert att hon var fin. Om hon hade tyckt detsamma om honom kanske de hade blivit tillsammans. Chansningen gick ej hem. Move on.
Hade du känt likadant om du blivit fingerpullad på prostatan och sen doktor Bernt-Åke 58år lagt till dig som kompis på fejjan?
Citera
2022-07-09, 09:04
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Manliga gynekologer är som manlig dagispersonal. Finns alltid en risk att dessa skaffat sina jobb pga sexuellt intresse.

Just så!
Jag ser alltid till att jag hamnar hos en kvinnlig gynekolog. Lika så kommer jag aldrig tillåta manligpersonal på framtida dagis.

Oftast när kvinnor går till gyn då är det inget märkvärdigt som ska undersökas = det krävs inte en megaexpert för att ta ett cellprov eller trycka upp en spiral.

Sjukt oprofessionellt av denna manliga gynekologen, framförallt för att han inte verkar ha någon moralisk kompass. Det skulle inte förvåna mig om filmar kvinnorna med och suger av saften från de använda handskarna. Nä, något är off med den gubben!
Citera
2022-07-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har 15 år i yrket. Jag har träffat många läkare. Det är de manliga läkarna som läser vetenskapliga tidskrifter hemma på sin fritid, inte de kvinnliga.

Fast det som är viktigare med läkare är vad patienterna känner och de flesta kvinnliga patienter känner sig bättre med en kvinnlig läkare.

https://www.theguardian.com/society/2022/jan/04/women-more-likely-die-operation-male-surgeon-study

"As well as female patients being found to have 15 per cent more chance of experiencing a poor outcome following a procedure with a male surgeon, the study also revealed, shockingly, that female patients are 34% more likely to die as a result."

Det beror inte på att manliga läkare är sämre utan att kvinnor får en känslomässig chock när de opereras av en man.

Det är samma orsak bakom att det är 70% större risk att kvinnor blir deprimerade om de föder en pojke.

Många kvinnor har byggt upp ett motstånd mot män och har svårt att klara sig i att ha nära kontakter med män.

Att kvinnor har mentala problem mer än män beror också på detta och kostar Sverige miljarder i sjukskrivningar och behandlingar.
Citera
2022-07-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast det som är viktigare med läkare är vad patienterna känner och de flesta kvinnliga patienter känner sig bättre med en kvinnlig läkare.

https://www.theguardian.com/society/2022/jan/04/women-more-likely-die-operation-male-surgeon-study

"As well as female patients being found to have 15 per cent more chance of experiencing a poor outcome following a procedure with a male surgeon, the study also revealed, shockingly, that female patients are 34% more likely to die as a result."

Det beror inte på att manliga läkare är sämre utan att kvinnor får en känslomässig chock när de opereras av en man.

Det är samma orsak bakom att det är 70% större risk att kvinnor blir deprimerade om de föder en pojke.

Många kvinnor har byggt upp ett motstånd mot män och har svårt att klara sig i att ha nära kontakter med män.

Att kvinnor har mentala problem mer än män beror också på detta och kostar Sverige miljarder i sjukskrivningar och behandlingar.

Korrekt. Jag väljer själv alltid en manlig läkare för t ex prickkontroller eftersom det känns bäst att slipa klä av sig naken inför en okänd kvinnlig läkare som kanske kommer skvallra om min kropp med kollegorna. När det gäller sjukdomar som är livshotande tror jag alla inser att man väljer den mest kompetente läkaren, oavsett kön, och då är det oftast en lite äldre herre.
Citera
2022-07-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilt
Hade du känt likadant om du blivit fingerpullad på prostatan och sen doktor Bernt-Åke 58år lagt till dig som kompis på fejjan?

Haha, verkligen en bra fråga.
Citera
2022-07-09, 09:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Vad är det här för oprofessionell läkare? Vem är äcklet?

GP och Expressen skriver följande om honom:

https://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/gynekolog-portades-i-sk%C3%A5ne-fick-forts%C3%A4tta-arbeta-i-g%C3%B6teborg-1.76367329

https://www.expressen.se/gt/gynekologens-overtramp-direkt-efter-gyn-besoket/

Det sjuka är ju att det finns så många män som är gynekologer. Min brud vill absolut inte gå till en manlig gynekolog och hon har min fulla förståelse.

Hur många kvinnliga kuk-läkare finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in