2022-07-09, 04:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Har ej påstått att jag vet mycket säger bara vad jag och många andra tänker utan att ha en större inblick i branschen se bara på alla svar i i tråden sant bör man tagit upp detta samtalsämne med vänner så har alla nickat instämmande att gynekologer måste vara riktigt perversa jäklar
Okunskap deluxe!
Citera
2022-07-09, 04:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeflatland
Och varför tycker du inte en man ska ha rätt till en manlig gynekolog?

Edit: läser uppenbarligen tokslarvigt.
En man går inte till en gynekolog, endast kvinnor.
Citera
2022-07-09, 04:08
Medlem
R5As avatar
Min vän som är pt får flera gånger följförfrågningar av feta kvinnor som han tränat, ingen som lyfter ögonbrynen för de.
Tycker de ska vara tabu från båda hållen.
Citera
2022-07-09, 04:47
Medlem
DungEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Har hört att det är män som är hypokondriker som blir gynekologer pga dom sjukdomarna slipper dom oroas av drabbas av själva. Men det kanske är en myt.

En intressant teori. Men att många män med hypokondri överhuvudtaget skulle söka sig till läkaryrken känns ju lustigt. Pengar och status kanske.
Citera
2022-07-09, 04:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Min vän som är pt får flera gånger följförfrågningar av feta kvinnor som han tränat, ingen som lyfter ögonbrynen för de.
Tycker de ska vara tabu från båda hållen.
Ja absolut, men då måste man nog jämföra en kvinnlig läkare som undersökt en mans snopp och sedan lagt till honom på instagram.
Självklart då lika oproffessionellt hos båda läkarna.
Citera
2022-07-09, 05:23
Avslutad
Detta är på ett sätt jättebra med uppföljning och patientnära kontakt

Annars klagas det på köer till akut och 1177, men här får patienten möjlighet på uppföljning via Instagram

Inte konstigare än att man tar patientens telefonnummer och adress
Citera
2022-07-09, 06:07
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DungEater
"Jag spanade precis rakt in i din fitta och tror att det kan vara början på en fin vänskap."

Blir alltid förvånad när jag påmins om att det finns manliga gynekologer. Hur rättfärdigar de sitt yrkesval tro? Bra betalt? Gott om jobb? Trevlig utsikt?

Trevlig utsikt? Jag tror att man blir gay eller asexuell av det yrket. Fy fan.
Citera
2022-07-09, 06:16
Medlem
DungEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Trevlig utsikt? Jag tror att man blir gay eller asexuell av det yrket. Fy fan.

Jojo. Jag säger inte att jag tror att man ser mycket trevligt. Men möjligen att en naiv person kan tro det när de söker sig till jobbet.

Sen fattar man nog snabbt sitt misstag när man inser att man inte får välja ålder och kroppstyp på sitt klientel
Citera
2022-07-09, 06:34
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DungEater
Jojo. Jag säger inte att jag tror att man ser mycket trevligt. Men möjligen att en naiv person kan tro det när de söker sig till jobbet.

Sen fattar man nog snabbt sitt misstag när man inser att man inte får välja ålder och kroppstyp på sitt klientel

”Söker sig till jobbet”, du får det att låta som en tonårig sommarjobbare som testar livet som truckförare på ett DHL-lager i 6 veckor.

Med tanke på kraven som ställs på antagna läkare, eller för den delen examinerade läkare, så får vi nog anta att det inte är en rimlig analys att någon blir gynekolog på grund av naiva sexuella önskedrömmar.

Asexuella, bögar och kanske hardcore-perverterade som tycker att en fitta är en fitta är en fitta. Där har vi våra manliga gynekologer.
Citera
2022-07-09, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Men det var han ju inte professionell inom.
Vad var hans egentliga profession då?

Det är oproffsigt att utnyttja sin ställning för eget intresse.
Citera
2022-07-09, 08:30
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jools75
Om man har öppen profil så betyder det att man accepterar alla följare. Är det svårt att fatta konsekvensen?
Du verkar inte ha IQ tillräckligt för att förstå diskretionen som gäller inom vården.

Läkare, psykiater och liknande hälsar inte igenkännande på patienter men det förstår inte du.

Personer inom dessa och liknande yrken skall hålla strikt sekretess till sina vårdtagare.

Att någon har en öppen profil på sociala media har inte ett jävla skit med saken att göra.

Muslimjävlar klarar inte den skillnaden. Är du också en vidrig tafsande idiot?
Citera
2022-07-09, 08:30
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Har hört att det är män som är hypokondriker som blir gynekologer pga dom sjukdomarna slipper dom oroas av drabbas av själva. Men det kanske är en myt.
Låter som världens sämsta pervo-ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in