2022-07-08, 19:28
Medlem
Som sagt, som sagt, som sagt, som sagt, som sagt, som sagt….. tro jag blir knäpp av att lyssna på honom.. måste ju vara lobotomerad, runkande bockskäggs fetto.
Måste vara otroligt svårt för åklagare att inte kunna utnyttja tidigare utredningsmaterial fullständigt, eller pratat om det, om jag förstått det rätt,
Citera
2022-07-08, 19:29
Medlem
Bendis avatar
Är det bara jag som tycker det verkar som att Malin placerats på fyndplatsen i efterhand? Alltså långt efter sökningarna. Olof har haft henne hos sig länge
Citera
2022-07-08, 19:39
Medlem
GOP = Grabbar Onanera Perfekt.
Citera
2022-07-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tycker du inte vår Lille sjuke Olle är spöad nog än? Nu ska vi ge honom frid, även vi kan fela och tänk att röna förlåtelse då efter otal år
Tvärtom har man ljugit och inte kommit i insikt under så lång tid så råder det tvärtom tvivel om dennes existensberättigande antar att ditt inlägg var ironi dessutom försöka dra in både Mållgan å Karlsson på taket för att smygrunka i skogbrynet 😁
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-07-08 kl. 21:27.
Citera
2022-07-08, 22:13
Medlem
Citat:
Hur vill du att det här landar, ponera med att Olof är vår son?

Jag vill uppenbarligen att det här landar i den fällande dom som föräldrarna önskat sig varje dag i 26 år och det avslut de pratat om i alla år. Trodde det framgått? Jag vill att fallet Malin Lindström går från ett kallt fall till ett avslutat fall.

Hennes rum från 1996 står orört. Föräldrarna lider fortfarande oerhört, det är bara att lyssna på alla intervjuer de ställt upp i kontinuerligt de senaste 26 åren, så sent som denna vecka pratar de om hur mycket detta påverkar dem. Hur viktigt det är för dem att han fälls för det han gjort mot deras dotter innan de dör. Att få gå till hennes gravsten och tala om att hennes mördare fått stå till svars för hennes lidande och död är det enda de önskar sig som de faktiskt kan få. Mest av allt önskar de sig sin dotter tillbaka.

Jag gråter varje gång jag hör dem prata nu. Jag står med Malins föräldrar, syskon och alla som saknar henne. Jag står med alla som lider av att Malin aldrig fick växa upp. Aldrig fick ta studenten, aldrig fick skapa ett liv tillsammans med någon, aldrig få barn, allt hon aldrig fick välja och uppleva. Hon drömde om att bli sjuksköterska och viga sitt liv att ta hand om andra.

Att för honom rättmätigt offra några ytterst få år i fängelse för det han tagit från Malin och hennes anhöriga är den lilla bit av rättvisa vi kan få. Han har fått bli 44 år hittills. Han kan skatta sig lycklig. Det unnade han inte Malin. Hon fick bli 16. Olof tog sig rätten att sexuellt förgripa sig på, binda och mörda henne och lämna henne i skogen under en hög av granris och aldrig stå för sina handlingar. Inte ens när han var säker på att brottet preskiberats för 15 år sedan.

Olof har haft alla chanser att ta ansvar för sitt agerande. Något han fortfarande inte har växt in i. Han begick inget litet misstag som vilken 18-åring som helst gör, han utförde ett riktigt brutalt sexualmord. Han är 44 år och sitter i rätten och drar förnedrande påhittade historier om hur han runkat över hennes lik. Ska det imponera mig på något vis hur ångerfull han är? Varken jag eller rättssystemet behöver förlåta Olof. Han har inte bett om någon förlåtelse heller. Han visar ingen ånger.

Olof är inte "vår son", så ser inte jag verkligheten överhuvudtaget och det finns inga citat från någon gammal sagobok du kan referera till som kan bita på mig. Olof är en vuxen människa. Om Olof boktavligen vore min son skulle jag vilja att han tog ett ansvar för sitt agerande och jag skulle alla gånger begripa att han ska ta sitt straff för ett sexualmord på en 16-årig flicka enligt lag. Jag skulle inte se logiken i att just han ska slippa undan sitt straff.

Han har aldrig visat ånger. Han visar fortfarande ingen ånger. Han står fortfarande inte för det han gjort. Han sitter rakt mitt emot hennes plågade föräldrar och ljuger, för att han bryr sig mer om att slippa sitta 4 års effektiv tid i fängelse än vad han gör om deras lidande. För lider, det gör de. Sedan kan han gå ut. Göra vad han vill av sitt liv, som han har kvar. Livet som Malin inte har. Det finns ingenting i hans agerande som talar för att "livet straffat honom tillräckligt" det är något du utgår ifrån, att han skulle plågas av det han gjort och att det skulle vara något slags straff nog. Vad var du för belägg för att han straffats nog av "livet"? Han kom undan med ett av de vidrigaste morden i svensk rättshistoria. Malin straffades, alla som kände henne straffades. De straffas varje dag av sitt liv. Bor du i Sverige och begår brott i Svergie är du medveten om att mord medför fängelsestraff enligt svensk lag. En 18-åring förstår det.

Han får redan rejält avdrag på straffet med hänsyn till hans låga ålder vid brottet. Han får också ytterligare rabatt på straffet för att det gått lång tid sedan mordet begicks. Sedan sitter han av 2/3 av det låga straff han får. Han fick 300.000 i skadestånd när han var 21 år för att ha suttit häktad. Han har fått så mycket, trots allt han tog. Tillräckligt med hänsyn har tagits till Olof. Noll hänsyn har han visat.

Den ångest han känner för att sitta i rättegång för det brutala mord han begick är inte ett proportionerligt straff. Olof har alltid bara mått dåligt för sin egen skull. Några som helst faktiska samvetskval lyser med sin frånvaro såväl då som nu.

Vill du diskutera straff rent allmänt så snälla gör det i något forum där det har relevans istället, I forum kring brott och straff och hur du vill att vårt rättssystem ska fungera. Det är en helt annan diskussion du vill föra. Men här inne- ha lite respekt för Malins anhöriga och sluta tjata om hur stackars lilla Olof mår dåligt. Klart han mår dåligt, det är svinjobbigt att åtalas för mord. Så blir det när man mördar. Det är inte orättvist mot honom överhuvudtaget. Ha en pratstund med hennes föräldrar så ska du få se vad orättvisa är.
Senast redigerad av KriminoLogisk 2022-07-08 kl. 22:17.
Citera
2022-07-08, 23:04
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Vill ni veta varför jag tror Olofs Advokat är så skicklig?

För att han har förståelse för din ”insikt” om att alla mindre samhällen är en bubblande smältdegel av homosexuella akter , orgier incest och grupprunk?
Citera
2022-07-08, 23:05
Medlem
Hebrs avatar
Blir äcklad av honom när jag lyssnar på hans lögner.

Jag njuter av det faktum att inte en enda lär ha trott honom, och han visste det, där han satt i salen och svamlade sina UPPENBARA FABLER. Grupprunk, saker upp i analen, bränd förhud, ledargestalt 1 och 2.

Jävla pajas hoppas karman tar dig. Så fruktansvärt feg och liten man.
Citera
2022-07-09, 00:50
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Blir äcklad av honom när jag lyssnar på hans lögner.

Jag njuter av det faktum att inte en enda lär ha trott honom, och han visste det, där han satt i salen och svamlade sina UPPENBARA FABLER. Grupprunk, saker upp i analen, bränd förhud, ledargestalt 1 och 2.

Jävla pajas hoppas karman tar dig. Så fruktansvärt feg och liten man.

Jag tror det är många som tycker han behöver hjälp. Men ingen tycker synd om honom, hoppas Olof blir rejält uthängd och får leva ett hårt liv på kåken. Ska bli intressant hur han sköter sig där. Och får sitta bland andra likasinnade sexualförbrytare kanske dom kan dra runkhistorier och skratta hur horiga deras kvinnliga offer varit. Men sådana interner till människor kommer inte långt i livet
Citera
2022-07-09, 03:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Även jag kan känna empati för Olof, har du läst stycket om Brott och straff i Profeten av Kahlil Gibran? Finns om man googlar. Tycker det beskriver så fint hur även brottslingen någonstans är ett offer. Den inställningen gillas inte av många men jag tror ändå det är dit vi alla behöver komma till slut.
Du är helt jävla sjuk i huvudet!
Tycka synd om en sadistisk lustmördare!

Man slutar snart att förundras över vissa Flashbacks användares vidriga åsikter!.
Citera
2022-07-09, 07:42
Bannlyst
Jag tittade på avsnittet ”svenska fall för FBI” och undrar om vallningsvideon finns att skåda nånstans?
När spelades den in och hur kunde han bli friad efter det?
Man går ju inte runt med tejp och dylikt på sig, finns det spekulationer om att han höll henne fånge innan han dödade henne lr släpade han ut henne i skogen mitt i vintern och våldtog henne där?
Senast redigerad av eksjo66 2022-07-09 kl. 07:47.
Citera
2022-07-09, 08:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Jag tittade på avsnittet ”svenska fall för FBI” och undrar om vallningsvideon finns att skåda nånstans?
När spelades den in och hur kunde han bli friad efter det?
Man går ju inte runt med tejp och dylikt på sig, finns det spekulationer om att han höll henne fånge innan han dödade henne lr släpade han ut henne i skogen mitt i vintern och våldtog henne där?

Vallningsfilmen har efterfrågats säkert 35-40ggr redan här i tråden, senast för nån dag sedan bara.
Även innehållet har analyserats och diskuterats här många, många ggr, och det faktum som gör att det inte är något bevis i sig.

Det är nämligen stor skillnad på vallningsfilm och rekonstruktionsfilm.

Sök 🔍 och du skall finna. Eller bara läs nån sida bak??
Citera
2022-07-09, 09:23
Medlem
Citat:
En kollega till mig ifrån forna Jugoslavien, berättade att hans pappa hade sagt till honom:”Döda aldrig en annan människa”…Jag och min arbetskamrat som är yrkesverksamma inom rättsmedicin, förstod initialt vad hans pappa syftade på. Det berör karma. Lille Olof är redan straffad av livet efter över 25 års inre plåga, Malins nära och kära kan inte plågas mer…Av livet är Olof dömd till livstid, för oss är det bättre att han arbetar i Sveg…Han var dock bara 18 år när dådet skedde, lifvet gav honom livstid är inte det nog? Älska, glömma och förlåta äro lifvets stora gåta? Min kvalificerade gissning är att ”Mors Lille Olle” vaknar spontat varje natt och ser stackars Malins kranium och minns hennes skrik av smärta

Inte så kvalificerat vill jag påstå. han minns och njuter! Att han ens drar till med storyn att 4 grabbar runkar över ett lik men påstår att han var chockad och förfärad, liksom ändå når klimax och drar iväg en sats visar ju på hur sjuk bild han har! 25 års inre plåga? du har inte fattat ett dugg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in