2022-07-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag är mäkta imponerad av Olofs och hans Advokats samarbete, han hänger inte med i alla av sin skicklige försvararens turer men irrar aldrig bort sig helt…Advokaten är mästerlig på att så tvivel bakom plogen, Olof är sjukt duktig på att fantisera och ljuga m.m. Handen på hjärtat, hur många har inte haft/har hemliga verkliga vänner?(Karlsson på taket) är ej relevant. Fr.o.m puberteten har t.o.m jag haft hemliga vänner av båda kön, trots att jag aldrig varit singel…Jag är 100% övertygad om att Olof är skyldig, men ingen ska dömas utom rimligt tvivel🤓
Fanns det ens några rimliga tvivel som kan utesluta annat än publikt spöstraff påföljt av stegling.
Citera
2022-07-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Fanns det ens några rimliga tvivel som kan utesluta annat än publikt spöstraff påföljt av stegling.
Tycker du inte vår Lille sjuke Olle är spöad nog än? Nu ska vi ge honom frid, även vi kan fela och tänk att röna förlåtelse då efter otal år
Citera
2022-07-08, 17:43
Medlem
Citat:
Jag är mäkta imponerad av Olofs och hans Advokats samarbete, han hänger inte med i alla av sin skicklige försvararens turer men irrar aldrig bort sig helt…Advokaten är mästerlig på att så tvivel bakom plogen, Olof är sjukt duktig på att fantisera och ljuga m.m. Handen på hjärtat, hur många har inte haft/har hemliga verkliga vänner?(Karlsson på taket) är ej relevant. Fr.o.m puberteten har t.o.m jag haft hemliga vänner av båda kön, trots att jag aldrig varit singel…Jag är 100% övertygad om att Olof är skyldig, men ingen ska dömas utom rimligt tvivel🤓

Det finns inga tvivel som helst att han gjort detta. Han ljuger otroligt dåligt. Han svamlar ju bara.
Citera
2022-07-08, 17:49
Medlem
Jag är patolog och inte psykiatriker, men jag tror att Sigmund Freud skulle förklarat Olof typ som jag gör …Lille Olof kan inte ens erkänna sitt brott för sig själv, för då dör han…Jag är redo att förlåta allt som är ärligt, trots min litenhet som människa
Citera
2022-07-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Det finns inga tvivel som helst att han gjort detta. Han ljuger otroligt dåligt. Han svamlar ju bara.
Vad kan vi göra för att hjälpa Olof? Han mår inte bra
Citera
2022-07-08, 17:53
Medlem
Citat:
Min högsta önskan är att Olof lägger korten på bordet, då blir han både respekterad och förlåten av livet samt kloka levande väsen

Jag håller med. Då finns det de som i alla fall försöker förlåta. Om han visade ånger. Jag vill tro att alla människor kan utvecklas och förändra sig till det bättre.
Citera
2022-07-08, 17:55
Medlem
Citat:
Sädesvätskan hade han på sina händer efter onani, när han bar Malin med hyfsat tag i gylfen

Tror du på det?
Det gör inte jag.
Citera
2022-07-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tror du på det?
Det gör inte jag.
Jag är 100% säker på att Olof tog Malin af daga alldedes själv, men han var 18 år och livet straffar honom tillräckligt…Kasta du första stenen, som har helt rent samvete
Citera
2022-07-08, 18:03
Medlem
Citat:
Mina fina vänner i Danmark som också är rättsläkare”Preben & Flemming”…De delar min uppfattning att Olof är som de betecknar ”Sinnessyg”, vi måste vara snälla emot alla…Olof kunde varit vår lille pojke, alla gör vi fel

Jag håller med igen. Det måste finnas orsaker. Ingen kan vara annorlunda än han/hon/hen/den är. Det lärde mig Martinus, dansk filosof. Däremot behöver samhället skydda allmänheten för farliga människor, återfallsbrottslingar. Jag vet inte hur farlig O är eller om han låtit bli att få utlopp för sina förmodade perversioner och sadistiska våldsfantasier under alla dessa år.
Citera
2022-07-08, 18:05
Medlem
Citat:
Jag är 100% säker på att Olof tog Malin af daga alldedes själv, men han var 18 år och livet straffar honom tillräckligt…Kasta du första stenen, som har helt rent samvete

Jag vill inte kasta någon sten, jag är ingen perfekt människa och tänker som du att vi bör försöka att inte döma.

Men det är inte alltid lätt.

Jag tror också att han fått lida för detta under alla år, isolerat sig förutom arbetet, kanske mottagit hot om våld och även utsatts för våld. Jag önskar ingen hämnd, men ett erkännande.
Citera
2022-07-08, 18:09
Medlem
Citat:
Vad kan vi göra för att hjälpa Olof? Han mår inte bra

Även jag kan känna empati för Olof, har du läst stycket om Brott och straff i Profeten av Kahlil Gibran? Finns om man googlar. Tycker det beskriver så fint hur även brottslingen någonstans är ett offer. Den inställningen gillas inte av många men jag tror ändå det är dit vi alla behöver komma till slut.
Citera
2022-07-08, 18:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Lyssnat på början en gång till nu.

Det börjar med OW:s egna berättande.
Fram till ca 7:45 är det 4 ”som sagt”, grovt räknat 1 ”ss” varannan minut.

Han får då frågan från rättens ordförande ”och vad vet du om Malin Lindström?”
Det blir då 2 ”som sagt” på ett par sekunder.

Från 7:55 fortsätter han att berätta, får fråga om han vill berätta mer. Drygt en minut utan ”ss”, en del tid är tystnad och vattendrickande.

Mellan 9:05 och 9:45 pratar han om hur de åkt omkring, inga ss på 40 sekunder.

Mellan 9:45 och 10:05 kommer han in på runkandet, och på dessa 20 sekunder blir det 3 st ss.

Min analys är att när det hettar till och/eller han ljuger så gödslar han med sina ”som sagt”. Det blir nästan som tics av att han är stressad.

Uppriktigt sagt så tror jag inte att det är värdefullt att jag räknar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in