2022-07-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tänker att det kan vara ”oliv-grönt”, en färg som är nåt slags gränsland mellan grått och grönt.
Jag tänkte som du men visst vacklade åklagaren på manschetten när hon nämde färgskalan?
Citera
2022-07-08, 15:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag tänkte som du men visst vacklade åklagaren på manschetten när hon nämde färgskalan?

Ja. Jag bara väntade/hoppades på att hon skulle dra upp det här svårdefinierade ”oliv-grönt”.
Citera
2022-07-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Det är ju skillnad på tvivel och rimligt tvivel ändå.

Han kommer gå ner för det här ensam även om 3 andra var inblandade. Det är bara han som lämnat DNA. Utifrån hans historia borde det vara omöjligt. Hans historia är motsägelsefull och den stämmer inte. Det är all övrig bevisning de kommer få titta på, inte historia nr 314 från den bevisade lögnaren utan trovärdighet. 😁 De kommer bara notera denna historia på samma sätt både den TR som fällde och den HR som friade gjorde - konstatera att Olof har tappat all trovärdighet efter hans olika vilda historier han ändrat, och hans historia får bortses ifrån. Man får istället se på den bevisning som finns. I det här fallet flera indicier samt teknisk bevisning. Den lämnar inte jättemycket utrymme för rimligt tvivel.

Det här är ju inte bara Olofs hemliga vänner utan ett grovt kriminellt gäng som ingen i Husum ens registrerat att de existerar. Världens minsta håla. Det är imponerande hur de kan gå under radarn så mycket som de varit ute och härjat.
Jag är född i världens minsta håla typ 300 invånare där fanns någon som rökte hasch, någon som letade unga män för sex m.m…Så Olofs historia är smart trots att jag genomskådar honom
Citera
2022-07-08, 15:29
Medlem
Min högsta önskan är att Olof lägger korten på bordet, då blir han både respekterad och förlåten av livet samt kloka levande väsen
Citera
2022-07-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror att i framtiden kommer inom rättssystemet inte längre tänka i termer som hämnd och straff, men jag håller med om att ett sådant grovt brott bör få konsekvenser.
Som det är idag är det bättre att rättssystemet skipar någon slags rättvisa än att folk "tar lagen i egna händer".
Men jag kan inte låta bli stt undra om det funnits någonting som kunnat eller kan få honom att erkänna. Om rädslan för bestraffning inte fanns där, skulle han kunnat gett Malins föräldrar en uppriktig och ärlig förklaring då?

Troligtvis inte, eftersom han och alla rättsliga experter och jurister som uttalat sig om fallet var fullkomligt övertygade att brottet var preskiberat för honom för 15 år sedan. Det är så många år han haft på sig att lätta på sitt förmodade dåliga samvete.
Citera
2022-07-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja. Jag bara väntade/hoppades på att hon skulle dra upp det här svårdefinierade ”oliv-grönt”.
Åklagaren är varken färg eller tidssäker, domaren tycken hon är rätt tjatig ibland och sprutar ur sig märkliga frågor, jag instämmer
Citera
2022-07-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag är född i världens minsta håla typ 300 invånare där fanns någon som rökte hasch, någon som letade unga män för sex m.m…Så Olofs historia är smart trots att jag genomskådar honom

På vilket sätt gör det hans historia smart?
Ingen i Husum har hört talas om det här kriminella gänget. Någon skulle ju veta om att existerade personer som sysslade med sådant du beskriver, men i det här fallet, också våld och mord.
Citera
2022-07-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Troligtvis inte, eftersom han och alla rättsliga experter och jurister som uttalat sig om fallet var fullkomligt övertygade att brottet var preskiberat för honom för 15 år sedan. Det är så många år han haft på sig att lätta på sitt förmodade dåliga samvete.
Hur vill du att det här landar, ponera med att Olof är vår son?
Citera
2022-07-08, 15:45
Avslutad
Om olof var så rädd för ledargestalten, hur kom det sig att han INTE betalade när det de kom för att pressa honom på skadeståndspengar? Istället lät han dem komma år efter år och misshandla honom?
Han vägrade betala utpressarna, eftersom mamma kunde bli arg om hon upptäckte att det saknades pengar?

Det finns inget gäng, det är mamma.

Trång förhudskorrigering, i kombination med hudförändringen som nämns
Citera
2022-07-08, 15:57
Medlem
Finns det verkligen ingen bild på denne man. Han måste ju fastnat på bild nån gång ;-)
Citera
2022-07-08, 17:05
Medlem
Har han pengar i sin pung - sperman bjussade han Malin på - det borde bli friska skadestånd till
Mailns föräldrar o syskon
Citera
2022-07-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har han pengar i sin pung - sperman bjussade han Malin på - det borde bli friska skadestånd till
Mailns föräldrar o syskon
Sädesvätskan hade han på sina händer efter onani, när han bar Malin med hyfsat tag i gylfen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in