• 9
  • 10
2022-07-08, 08:16
Avstängd
Statesman. Det räcker så. Ni som vet ni vet.
Citera
2022-07-08, 08:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
Inte sprit men jag köpte en hel låda med dessertvin för ett antal år sen - tror det var 12 flaskor i en låda. Det var en stor miss eftersom jag hade tänkt mig ett vin som man kan dricka och relaxa till.
Vinet var starkt och sött som sjutton. Det var meningen att köpa ett vin som passar till kött och fisk.
Men jag lärde mig av mitt misstag - inget mer dessertvin för mig.
Köpte du 12 flaskor av något du inte hade en aning om du gillar? Till kött och fisk dessutom? Vad äter du till dessert egentligen?

Antar att flaskorna fick bli ett "gå bort vin"...

Friskt vågat!
Senast redigerad av Reverend.Camden 2022-07-08 kl. 08:25.
Citera
2022-07-08, 08:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Köpte du 12 flaskor något du inte hade en aning om du gillar? Till kött och fisk dessutom? Vad äter du till dessert egentligen?

Friskt vågat!

Hälften vunnet i detta fallet då
Citera
2022-07-08, 08:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag har supit på Jack Daniels en gång i mitt liv. Det gör jag aldrig om. Skräpdryck.
Jag pratade med en kille som jobbar på bolaget om drycken.
Han erkände själv att det är en skräpwhiskey.
Anledningen till att folk köper den är rock'n roll myten.
Slash och Lemmy drack ju skiten.
GnR har väl t o m skrivit låtar om att de drack den billigaste skiten man kunde få tag på t ex Nightrain...
Citera
2022-07-08, 08:34
Medlem
Alla iaf dagen efter! Wondebaum eller vad dom små flaskorna med papper på toppen heter är en stark kandidat .
Citera
2022-07-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Köpte du 12 flaskor av något du inte hade en aning om du gillar? Till kött och fisk dessutom? Vad äter du till dessert egentligen?

Friskt vågat!

Jag får skylla på att jag bara var runt 20 år då och rätt oerfaren när det gäller viner. Syftet var att köpa vin till mig och mina vänner den kvällen. Jag smuttade bara på vinet jag köpt medans mina vänner drack upp det förnöjssamt. Antar att allt med alkohol i var välkommet. Glad att någon gillade det i alla fall. Jag bad expediten att rekommendera vin men det var jag som var otydlig med att vinet skulle passa till mat och inte ett dessertvin.
Man lär så länge man lever.
Citera
2022-07-08, 12:47
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja brukligt är att ha lite salt på baksidan handen mellan tummen o pekfingret som du tar innan du sveper tequilan sen avslutar med citronskivan.

Men finns många sätt att dricka på, och många sorter en del bättre och en del som är betydligt sämre tror du råkade ut för sistnämnda. Men kan även bara vara att du inte gillar det så klart, smaken är som bekant delad.

Tackar för tipset med saltet/citronskivan, om jag dricker Tequila igen så ska jag prova det.

Det var den här jag köpte, vet inte hur den är jämfört med andra på marknaden:
https://www.systembolaget.se/produkt...especial-1702/
Citera
2022-07-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Tackar för tipset med saltet/citronskivan, om jag dricker Tequila igen så ska jag prova det.

Används som Avec eller drinkingrediens det säger nog allt, men har inte provat den då jag knappt dricker längre och efter midsommar blivit bjuden på baltisk 80% sprit lär det dröja till nästa gång. 👀🤯🥴
Citera
2022-07-08, 15:03
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Statesman. Det räcker så. Ni som vet ni vet.
Statesman har ett dåligt rykte, man ska bara tycka illa om den, ungefär som med Explorer. Personligen dricker jag hellre Statesman än storsäljaren Farmors Gås

Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Alla iaf dagen efter! Wondebaum eller vad dom små flaskorna med papper på toppen heter är en stark kandidat .
Underberg

Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty

Det där med salt och citron är ett påfund för att kränga dålig tequila, bra tequila dricks på samma sätt som whisky eller rom.

Annars kan du prova tequila Björn Borg, snorta saltet, svep tequilan och smasha citronen på bartendern.
Citera
2022-07-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Blandade du ut med vatten? Pernod rent är rävgift. Men med vatten och is kommer jag ihåg det var smaskens som ung.
Inte vad jag minns. Lär nog inte få en chans att testa igen i alla fall.
Citera
2022-07-11, 11:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WadeGarrett
Min flaska Baileys tog slut förra helgen, så jag gick till Systembolaget igår för att köpa en ny och kände mig helt plötsligt lite äventyrslysten. Istället för originalet valde jag därför deras Strawberries & Cream, som jag ännu inte provat. Tidigare chansningar bland deras andra smaker, Scrumptious Salted Caramel och Espresso Crème, hade trots allt varit lyckade.

Som en man med gott självförtroende skrämde den feminina, rosa flaskan inte mig från ett köp, så jag traskade iväg till kassan och kände mig nöjd över mitt val. När jag kom hem ställde jag genast flaskan i kylen och såg fram emot att pröva drycken för första gången lite senare på kvällen när den var kyld.

När tiden var kommen öppnade jag flaskan och möttes av en ljuvlig doft, vilket höjde mina förväntningar ytterligare. Jag hällde upp ett glas, satte mig i soffan och gjorde mig bekväm. Jag förde glaset mot mina läppar och tog en klunk. Innan drickan hunnit passera munhålan insåg jag mitt misstag. Det var inte gott, inte ens lite. Det var rent ut sagt äckligt.

Frågorna som dök upp i huvudet var många, men främst undrar jag:

Hur kan något som luktar så gott smaka så illa?
Varför är den här flaskan 35-41 kr dyrare än övriga Baileys-smaker som finns på Systembolaget? Är det den rosa flaskan?
Vad fan ska jag göra med resten av innehållet?

Nåja, det var min berättelse om äventyr, mod, besvikelse och ånger. Har ni någon gång köpt en flaska sprit som ni sedan ångrat? Dela med er!

Billig spansk "konjak" i Spanien. Smakade tvi vale. Till och med bolagets "Å vi dör" (Eau de vie) är lyx jämfört. (Var under tonåren).
Citera
2022-07-11, 11:47
Medlem
Tre riktiga felköp:
Metaxa - funkade i ett promilledisigt Grekland. Inte hemma..
Absolut curant - svartvinbärsbrännvinets korkade kusin.
Absolut peppar - varför? Så utomordentligt äckligt och hel oblandbar.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in