• 1
  • 2
2022-07-06, 11:46
Medlem
WadeGarretts avatar
Min flaska Baileys tog slut förra helgen, så jag gick till Systembolaget igår för att köpa en ny och kände mig helt plötsligt lite äventyrslysten. Istället för originalet valde jag därför deras Strawberries & Cream, som jag ännu inte provat. Tidigare chansningar bland deras andra smaker, Scrumptious Salted Caramel och Espresso Crème, hade trots allt varit lyckade.

Som en man med gott självförtroende skrämde den feminina, rosa flaskan inte mig från ett köp, så jag traskade iväg till kassan och kände mig nöjd över mitt val. När jag kom hem ställde jag genast flaskan i kylen och såg fram emot att pröva drycken för första gången lite senare på kvällen när den var kyld.

När tiden var kommen öppnade jag flaskan och möttes av en ljuvlig doft, vilket höjde mina förväntningar ytterligare. Jag hällde upp ett glas, satte mig i soffan och gjorde mig bekväm. Jag förde glaset mot mina läppar och tog en klunk. Innan drickan hunnit passera munhålan insåg jag mitt misstag. Det var inte gott, inte ens lite. Det var rent ut sagt äckligt.

Frågorna som dök upp i huvudet var många, men främst undrar jag:

Hur kan något som luktar så gott smaka så illa?
Varför är den här flaskan 35-41 kr dyrare än övriga Baileys-smaker som finns på Systembolaget? Är det den rosa flaskan?
Vad fan ska jag göra med resten av innehållet?

Nåja, det var min berättelse om äventyr, mod, besvikelse och ånger. Har ni någon gång köpt en flaska sprit som ni sedan ångrat? Dela med er!
Citera
2022-07-06, 11:51
Medlem
ThExanors avatar

alla som inte fanns i dunken typ..
Citera
2022-07-06, 11:56
Medlem
Inte sprit men jag köpte en hel låda med dessertvin för ett antal år sen - tror det var 12 flaskor i en låda. Det var en stor miss eftersom jag hade tänkt mig ett vin som man kan dricka och relaxa till.
Vinet var starkt och sött som sjutton. Det var meningen att köpa ett vin som passar till kött och fisk.
Men jag lärde mig av mitt misstag - inget mer dessertvin för mig.
Citera
2022-07-06, 12:01
Medlem
Milton.Millss avatar
Alla förutom gin och whiskey
Citera
2022-07-06, 12:12
Medlem
vadsadusadus avatar
Vi köpte en flaska av nån likör med vit choklad-smak. Eller ja , den skulle smaka vit choklad, men den smakade rent ut sagt kräk. Alltså verkligen spya. Tror det var märket Merrys. Det värsta var att INGEN i familjen eller bland vännerna tyckte den ens var drickbar så den var ett rent förlustköp.
Citera
2022-07-06, 12:16
Medlem
Pungpuckels avatar
Allt som smakar illa går ju att blanda ut med något..

Minns för längesen när jag var bakfull efter en ganska stor fest jag sov över på.

Under morgonen tog jag allas slattar och blandade ut med julmust, någon som såg mig tyckte jag var äcklig, men jag skrattade väl mest och tyckte synd om honom och hans missade återställare.
Citera
2022-07-06, 12:24
Medlem
Amarula Cream likör i Tansania.. hade 6pack iskalla heineken som jag drack först i bilen och hade stoppat Amarula flarran i bakluckan.. efter en timme där i värmen hade grädden surnat till och spriten kom inte ut ur flaskan..
Citera
2022-07-06, 12:41
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WadeGarrett
Har ni någon gång köpt en flaska sprit som ni sedan ångrat? Dela med er!
Inte ångrat att jag köpt, däremot att jag druckit för mycket ur spritflaskan vid fel tillfälle.
Citera
2022-07-06, 12:49
Medlem
Krutrök men bra på så vis att den räckte länge.

Även någon dunk finkelvatten som hur man än groggade med olika läsker knappt var drickbart.
Citera
2022-07-06, 12:53
Medlem
All sprit man inte tycker om bör man testa igen 2 eller tre gånger.
Dina smaklökar kan också ha en dålig dag.
Du kanske hade en infektion i kroppen? Fel temperatur på produkten?
Dålig dag på jobbet och så vidare. Skakade du flaskan innan?
Citera
2022-07-06, 12:53
Medlem
JuniorDahlens avatar
En sån där burk Ole Smoky Moonshine. Borde ju fattat att den skulle smaka sådär.
Citera
2022-07-06, 13:02
Medlem
EnsamStatys avatar
Köpte en Tequila eftersom att jag aldrig hade provat det för några år sedan, men det är knappast drickbart.

Samma sak med Sake, men där köpte jag en liten flaska som jag ändå kunde dricka upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in