Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Wolf
Dricker ingen alkohol alls sedan ca 4 år, men kolhydrater äter jag jue....
Tränar 4-6 ggr i veckan redan... men magen sitter där likförbannat
Hur kan man vara 50 år gammal och inte förstå grundläggande fysik?
Hur mycket du tränar är ju ganska irrelevant, om du äter 100-300kcal för mycket om dagen så blir du långsamt fet. Mest troligt äter du för mycket kolhydrater eftersom du verkar ha noll koll på kost.
Lägg ner 15-30 minuter per dag i nån veckas tid på att skaffa dig förståelse för energiinnehåll i maten. Hur mycket kcal finns det i 100g okokt pasta? Hur ser 100g okokt pasta ut på en tallrik?
Hur mycket kcal innehåller 300g kyckling? Hur mycket protein blir det?
Köp en hushållsvåg också…
Finns även appar som hjälper dig att tracka intaget. Sedan lägger du dig till med en mer lågkolhydrat-inriktad kost, utan att vara extrem. Uteslut dom alltså inte. Helst ska du också hamna runt 2 gram protein per kilo kroppsvikt om dagen i intag. Om du riktar in dig på kött/fisk/fågel, grönsaker, rotfrukter, havre och ägg kommer mycket av sig själv.
Typisk dag i ditt nya liv på deff;
Frukost: 150g ugnsrostad sötpotatis + 3 kokta ägg + EAA-drink.
Lunch: 250g stekt kycklingfilé, lite tzatsiki-sås, 300g ångkokta random grönsaker, t ex brysselkål, blomkål, morötter, whatever, saltade och lätt lätt smörade.
Preworkout-meal: 50g havre till gröt, med 100kcal tillsatt fett, t ex smör, halv dl mellanmjölk och resten vatten. + kryddor (kardemumma?)
Middag: Köttbit (Fläskfilé? Flankstek? Ryggbiff?) + grönsaker. Mängd = resten av dagskvoten.
+ adekvat intag av kosttillskott och omega3.
När detta är på plats räknar du ut ditt BMR med en Mifflin/St Jeor-ekvation, och talet du får är din nya kcal-begränsning varje dag i 8 veckor. Då bör din kost se ut ungefär som i mitt exempel här ovanför. Känner du dig riktigt sliten och svag någon dag slänger du in 10-30% extra kcal, det gör ingenting, men dom flesta dagar härdar du bara ut. Och du försöker träna som vanligt under tiden. Det kommer att vara tufft, men har du genomfört värnplikt en gång i tiden och inte har psyke som en liten flicka är det ingen match för dig.
Du kommer att bli chockad över dina resultat om du följer det här upplägget, och din mage kommer att försvinna.
Men jag är bara en random främling på nätet så jag vet inte varför du ska lyssna på detta.

Vet heller inte varför jag ägnade 30 minuter av min morgon att skriva ner allt det här. Aja. Förfallet mellan 40 och 50 kan kraftigt begränsas om man vet vad man sysslar med, det är min poäng.