2022-07-06, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Samma här.

Dock helt utan träning och tillskott.
Arbete och sunt förnuft heter mitt recept.

Jag hör också varje gång det pratas ålder att jag ser mycket yngre ut än vad jag är.
Trots att jag dricker alkohol ofta och inte bryr mig särskilt mycket om kroppen.

Men jag tror det är viktigt att inte ta livet på så jävla stort allvar, de som gör det bränner ut sig, stressar, nojjar och grubblar.. Då snabbar dom på det trots allt oundvikliga förfallet.
Trådens bästa inlägg.

Dessutom är det så att ålder och förfall är oundvikligt. Hela den här tråden fullkomligen skriker åldersnoja. Futila försök att bevara ungdomen genom att förneka sig själv njutning och ersätta den med träning och försakelse. Ja, man kan möjligen skjuta upp det yttre förfallet några år på det viset men hur roligt är det? Och med tanke på att man just blir äldre så blir ju antalet kvarvarande dagar färre, är det då förnuftigt att spendera dessa få återstående dagar på asketism för att försöka lura framförallt sig själv att de där 52 åren som står i körkortet inte är 52 på riktigt utan kanske 42?

Vi har varit unga män. Nu går vi in i en annan period av våra liv. Det är inget att noja över. Sålänge man inte förvandlas till Edward Blom så ser jag inga skäl att kapa bort livets glädjeämnen för att krampaktigt försöka hålla kvar vid tvättbrädan. Allt har sin tid och allt förgås, även den atletiska fysiken. Och det är okej. Det är naturens gång.
Senast redigerad av Latrygg 2022-07-06 kl. 10:53.
Citera
2022-07-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jovisst, varsågod att avsluta ditt inlägg med en nedsättande punchline om du nu går igång på det.

Som sagt, konditionsträning hör hemma utomhus i friska luften. De få av oss som är i behov av ljumskträning kan om så behövs gärna träna på gym, men för det stora flertalet är det onödigt och den styrketräning som för all del de flesta av oss mår bra av görs med den egna kroppen utan maskiner. Bål, ben och armar.

Den enda muskel som har enbart ett fäste i kroppen är tungan. Finns det en maskin för att träna den? Säkert. Och antagligen en hel hord med dårar på kö för att betala dyra pengar för detta tvivelaktiga nöje.

Hur ofta är det -30 i beboeliga delar av Sverige?

Det finns stark korrelation mellan muskelmassa och välbefinnande. Du bygger inte någon betydlig muskelmassa med armhävningar och löpning. Därför är gym viktigt.

Dessutom är det varje vinte mellan -20 och -30 i beboeliga delar av Sverige.
Citera
2022-07-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det handlade om konditionsträning, som jag anser är nyckeln till en sund hälsa. Varför krångla till det? Jag ger mig ut att träna i alla väder och tider. Kan man inte ge sig ut att springa för att det är mörkt och kallt, borde man kanske uppsöka en psykolog. Vilka muskler kommer man inte åt hemma genom att använda den egna kroppen? Alla gör som de vill, jag tycker bara det är dumt att slänga ut pengar på gym. Den insikten hindrar i och för sig inte mig från att slänga ut pengar på ännu mer meningslös skit.

Tror du har rätt. Ska man bara göra en sak för hälsan så satsa på konditionsträning. Kör själv både styrke och löpträning. En normal vecka blir det två-tre pass av vardera. Byter ibland ut ett eller två pass styrke mot t.ex. cykel eller skidor istället . När det kommer till styrka kör jag basövningar hemma med skivstång och vikter. Gym är nog bra om man har svårt att motivera sig till att träna själv hemma och behöver andra runt sig. Annars lite överreklamerat.
Senast redigerad av Tedrom 2022-07-06 kl. 21:35.
Citera
2022-07-06, 21:34
Medlem
.
Senast redigerad av Tedrom 2022-07-06 kl. 21:37.
Citera
2022-07-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Du kan ju ha Iggy Pop som förebild.

Kontinuitet är det enda.

För mig är daglig aktivitet lika viktig som fredagsmyset.

Vet inte om jag skulle vilja följa Iggys diet. Han är ju narkomansmal.

Kontinuitet är viktigt.

Att unna sig fredagsmys, det är nog trådens kanske bästa tips.
Citera
2022-07-06, 23:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte raketforskning. Var aktiv, träna, ät bra, sov bra och stressa mindre.

Testa fasta, keto och tunga basövningar.
Citera
2022-07-07, 02:59
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom

Kontinuitet är viktigt.

En lyckofylla per vecka är måste , den är inte så jävla skadlig om man gör rätt

0.7-1.0 dl Renat , groggat på milkshake (glass och mjölk) proteiner också.

Ölkorv eller räkor som snacks

Blir episk fylla med så där 18-24 timmars djup sömn med återhämtning o man är välfylld med proteiner.

Sen de där vätskebrist , får inte inträffa - 3 liter vatten inom en armlängd

Gjort så desutom på vandringsleder , gått 35-45km vintertid o satt upp tältet o kört me gasbrännaren o lyssnat på radio o groggat fett.

Ganska bra viloåterhämtning o ligga o susa i en -35 sovsäck i -20.
Man sover som en varm bebis i ett dygn minst
Citera
2022-07-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom

Kontinuitet är viktigt.

Tänkte mest på att han valde att göra en förändring. Vi är säkert överens om att det är välmåendet som är det viktiga i livet. Hur kroppen mår inombords. Att hålla sjukdomar borta och slippa läkarbesök, slippa operationer och slippa medicin- och tablettmissbruk.
Nu är dagens gympass genomfört och det är 13h kvar till sängdags. Perfekt.
Citera
2022-07-07, 17:06
Medlem
448s avatar
Menade liter inlägget om boz , körde så nu.

Var uppe ett dygn gymmat,jobbat,gymmat - hällde i mig en halvliter sprit till frukost o somna , vakna upp pigg som en mört.
Citera
2022-07-07, 17:54
Medlem
Telepatisks avatar
Motion, gym, bra mat, inte för mycket alkohol, lagom med sol, lite stress och ett socialt liv så kan man nog åldras bra

Jag tror att vissa som aldrig gymmat underskattar hur bra det är att gymma. Det kan göra stor skillnad, även om man aldrig gymmat tidigare och är lite äldre.
Citera
2022-07-07, 18:48
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
En lyckofylla per vecka är måste , den är inte så jävla skadlig om man gör rätt

0.7-1.0 dl Renat , groggat på milkshake (glass och mjölk) proteiner också.

Ölkorv eller räkor som snacks

Blir episk fylla med så där 18-24 timmars djup sömn med återhämtning o man är välfylld med proteiner.

Sen de där vätskebrist , får inte inträffa - 3 liter vatten inom en armlängd

Gjort så desutom på vandringsleder , gått 35-45km vintertid o satt upp tältet o kört me gasbrännaren o lyssnat på radio o groggat fett.

Ganska bra viloåterhämtning o ligga o susa i en -35 sovsäck i -20.
Man sover som en varm bebis i ett dygn minst

Menar du inte liter?

Blir inga episka fyllor för mig med 1 dl iaf....
Citera
2022-07-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det finns stark korrelation mellan muskelmassa och välbefinnande. Du bygger inte någon betydlig muskelmassa med armhävningar och löpning. Därför är gym viktigt.

Dessutom är det varje vinte mellan -20 och -30 i beboeliga delar av Sverige.

Att träna på gym är mycket ineffektivt träning med dålig verkningsgrad. Innan du svarar fundera på följande: Av 1000 betalande på sats eller actic går ens dit? Och hur många muskulösa personer ser du egentligen på ett gym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in