2022-07-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Som Knorr.djungel sa, han är inte någon golare.

Han är väldigt respekterad i FLG/Shottaz men också i Rinkeby. Han är ett stort namn i Järva.

Kan dock inte svara på vad han gör nu. Han är nog inte särskilt aktiv, han har gått ner mycket i vikt och behöver återhämta sig för sina skador.

Inte helt omöjligt att han dragit till Turkiet för att vila.

Tror inte han kan åka utomlands när han fortfarande är misstänkt för grova bedrägerier
Citera
2022-07-06, 23:11
Medlem
Citat:

Han är väldigt respekterad i FLG/Shottaz men också i Rinkeby. Han är ett stort namn i Järva.

Kan dock inte svara på vad han gör nu. Han är nog inte särskilt aktiv, han har gått ner mycket i vikt och behöver återhämta sig för sina skador.

Men tror du verkligen han kommer fortsätta svara för grovjobben alltså att han skulle våga ge sig ut och skjuta någon efter allt detta, isf är det andra i flg som kommer hämnas för detta
Citera
2022-07-06, 23:11
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Tror inte han kan åka utomlands när han fortfarande är misstänkt för grova bedrägerier

Han har väl inte begärts häktad?

Då kan man ju dra, han drog ju till Turkiet innan då han fortfarande invänta rättegång.

Tror man får dra och komma tillbaka, annars häktas man ju.
Citera
2022-07-06, 23:13
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Men tror du verkligen han kommer fortsätta svara för grovjobben alltså att han skulle våga ge sig ut och skjuta någon efter allt detta, isf är det andra i flg som kommer hämnas för detta

Nej, det tror jag inte, men det är inte helt omöjligt.

Han agerade ju inte innan detta som utförare, verkar ha varit hans första gång.

Men han sitter ju på väldigt mycket pengar, kan nog köpa många liv.
Citera
2022-07-06, 23:17
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte, men det är inte helt omöjligt.

Han agerade ju inte innan detta som utförare, verkar ha varit hans första gång.

Men han sitter ju på väldigt mycket pengar, kan nog köpa många liv.
Ja, vilka är det man kommer vilja hämnas på i första hand? Abdullahi, sixtys bror lär väl ligga högt upp, han blev häktad för detta men släpptes, vilka mer? Okashe?
Citera
2022-07-06, 23:20
Medlem
Citat:

Vad snackar du om? Till och med Somaliska farsor i Tensta säger att Turken golade på Muhsin 😂😂 Det finns förundersökningsprotokoll ute vilken värld lever du i? Vad röker du? Är han en anhörig till dig? Varför skyddar du en misslyckad feg kriminell golare som lurar gamla tanter?

Om FLG tar in Svensk Turken kommer deras namn bli ännu mer förstörd än va den är.
Citera
2022-07-06, 23:22
Medlem
Alla som läser vad Shottaz fan pojkarna skriver här verkligheten i Järva och området är helt annorlunda. Somaliska farsor på min arbetsplats visste till och med om den här händelsen. Dom sa han Muhsin blev tagen för Turken sa allting till polisen. Det finns FUP. Finns det ingen heder och moral bland Stockholms kriminella? Kommer man ta in en golare som lurar tanter bland sig själva? Jag tror inte det men Shottaz somalierna lyckas alltid shockera.
Citera
2022-07-06, 23:27
Medlem
Dom säger Turken var i Shock tillstånd 😂 Det står klart och tydligt i FUP. Turken vet exakt vad han säger han vet att folk kan höra honom om han namnger Sixty och gång på gång ber han åt Polisen att ta honom intill polis bilen där han kan gola fritt utan att det ska dokumenteras. Men polisen verkar ha haft personlig agg mot Turken Mikail och vägrar ta in honom i bilen.
Citera
2022-07-06, 23:36
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Vad snackar du om? Till och med Somaliska farsor i Tensta säger att Turken golade på Muhsin 😂😂 Det finns förundersökningsprotokoll ute vilken värld lever du i? Vad röker du? Är han en anhörig till dig? Varför skyddar du en misslyckad feg kriminell golare som lurar gamla tanter?

Om FLG tar in Svensk Turken kommer deras namn bli ännu mer förstörd än va den är.

Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Alla som läser vad Shottaz fan pojkarna skriver här verkligheten i Järva och området är helt annorlunda. Somaliska farsor på min arbetsplats visste till och med om den här händelsen. Dom sa han Muhsin blev tagen för Turken sa allting till polisen. Det finns FUP. Finns det ingen heder och moral bland Stockholms kriminella? Kommer man ta in en golare som lurar tanter bland sig själva? Jag tror inte det men Shottaz somalierna lyckas alltid shockera.

Nu vet jag inget om din bakgrund, men jag ska säga vad jag har upplevt samt vad jag tror.

Jag bor i Rinkeby och umgås med människor som tyvärr valt den vägen.

De personerna som jag talat med, och de som bor i Rinkeby, oavsett om de är Turkar eller inte, gillar Svensken/Micke/Turken.

Nu talar du om de "somaliska farsorna i Tensta" som uppenbarligen snackar skit. Sixty torskade inte pågrund av Svenskens "förhör", eftersom som rätten ansåg att den inte höll något juridiskt värde.

I rättegångsförhöret försvara Svensken Sixty genom att påstå att det var ett påhitt.

Nu verkar det vara som att du är en DP fanboy så du kommer naturligtvis fortsätta driva dessa osanna rykten vidare.

FUP finns att läsa brorsan, du behöver verkligen läsa om den eftersom du verkar ha snurrat ihop det ordentligt.
Citera
2022-07-07, 00:15
Medlem
Citat:
Nu vet jag inget om din bakgrund, men jag ska säga vad jag har upplevt samt vad jag tror.

Jag bor i Rinkeby och umgås med människor som tyvärr valt den vägen.

De personerna som jag talat med, och de som bor i Rinkeby, oavsett om de är Turkar eller inte, gillar Svensken/Micke/Turken.

Nu talar du om de "somaliska farsorna i Tensta" som uppenbarligen snackar skit. Sixty torskade inte pågrund av Svenskens "förhör", eftersom som rätten ansåg att den inte höll något juridiskt värde.

I rättegångsförhöret försvara Svensken Sixty genom att påstå att det var ett påhitt.

Nu verkar det vara som att du är en DP fanboy så du kommer naturligtvis fortsätta driva dessa osanna rykten vidare.

FUP finns att läsa brorsan, du behöver verkligen läsa om den eftersom du verkar ha snurrat ihop det ordentligt.
Aaa sant Svensken säger at han påhittade allt det for han trodde polisen ville höra det..
Citera
2022-07-07, 08:38
Medlem
Gambino från Malmö som nämns här. Ni som har läst Gangsterparadiset. Där nämns det att tre personer från Malmö med somaliskt ursprung åker upp till Stockholm under 2016/17. Namnen är maskerade men personerna är tidigare straffade för bla grovt narkotikabrott och vapenbrott och har suttit i fängelse. Gambino kan eventuellt ha varit en av dessa.
Citera
2022-07-08, 00:39
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Ja, vilka är det man kommer vilja hämnas på i första hand? Abdullahi, sixtys bror lär väl ligga högt upp, han blev häktad för detta men släpptes, vilka mer? Okashe?

Tror alla som associerar sig med DP är i riskzonen. Men som du säger är nog Abdullahi högst upp på listan för Svensken om inte Myran släpps.

Svensken känner stort hat mot Makkan och Myran/AZ eftersom dels att hans egna kusin är tillsammans med Makkan, men främst för att Makkan sköt ihjäl Svenskens mycket goda vän Gucci i Köpenhamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in