2022-07-08, 01:02
Medlem
Montanasss avatar
I Jaffar Byns album finns det en låt som heter "Turk".

I refrängen sjunger Jaffar: "Jag har lämnat orten som en Turk"

Menar han Svensken? Att han gjort sina pengar och dragit?

Lämnat orten är ju en fras som används när man blivit rik och innebär inte egentligen att man flyttat där ifrån.
Citera
2022-07-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Tror alla som associerar sig med DP är i riskzonen. Men som du säger är nog Abdullahi högst upp på listan för Svensken om inte Myran släpps.

Svensken känner stort hat mot Makkan och Myran/AZ eftersom dels att hans egna kusin är tillsammans med Makkan, men främst för att Makkan sköt ihjäl Svenskens mycket goda vän Gucci i Köpenhamn.
Har för mig att i Fup stod det att Abdullahi samlade ihop pengar för att kunna flytta till Jokkmokk högst upp i Norrland av någon anledning, bor han heltid uppe i Norrland eller? Va fan gör han där uppe
Citera
2022-07-08, 01:17
Medlem
Abdullahi står skriven på en dyr lägenhet i Jokkmokk i ett trapphus med bara svenskar, hur fan lyckades han med det genom att ”samla ihop lite pengar” som det stod i FUP
Citera
2022-07-08, 01:40
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Abdullahi står skriven på en dyr lägenhet i Jokkmokk i ett trapphus med bara svenskar, hur fan lyckades han med det genom att ”samla ihop lite pengar” som det stod i FUP

Tror inte folk anar hur mycket pengar som cirkulerar i dessa kretsar.

DP torskade med 25 kilo amfetamin 2017, detta med ett rent gatuvärde på 5 miljoner obankat, men kan lätt vara 15 miljoner beroende på hur man hanterar det.

Dessa grabbar sitter på mycket pengar.
Citera
2022-07-08, 02:44
Medlem
Citat:
Tror inte folk anar hur mycket pengar som cirkulerar i dessa kretsar.

DP torskade med 25 kilo amfetamin 2017, detta med ett rent gatuvärde på 5 miljoner obankat, men kan lätt vara 15 miljoner beroende på hur man hanterar det.

Dessa grabbar sitter på mycket pengar.
Isf hade dem flesta gängkriminella bott i villor i Djursholm typ, man kan inte köpa dyra lägenheter för drogpengar
Citera
2022-07-08, 09:27
Medlem
Citat:

Det stod i fupen att han hade flyttat till en ort uppåt i landet men att det skulle vara ända uppe i Jokkmokk.

Det står ju i fupen att han ska kontakta Slice, att dubbelmordet på Glömmingegränd var nästan en kanin och hans tredje bror är i Husby för DP money. I ett annat samtal säger han att han hade varit i Husby efter mordet och fått enormt mycket respekt där när hans kompis säger du kommer få mycket respekt där nu. Han säger ju också bla enligt avlyssningarna att dom (Slice och Sixty?) blev riktigt bra vänner efter det och snackade med varandra varje dag genom PS4an om jag inte minns fel. Äldsta brorsan verkar ha fått pengar men A säger han kan också få pengar för han är Sixtys bror.

Han är också orolig för sin säkerhet för hämnd för att han är Sixtys bror men säger också att han har ju äldre bröder så varför skulle dom gå efter han i första hand.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-07-08 kl. 09:32.
Citera
2022-07-08, 10:53
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Isf hade dem flesta gängkriminella bott i villor i Djursholm typ, man kan inte köpa dyra lägenheter för drogpengar

Pengarna tvättas ju genom diverse bolag, exempelvis "Top Class Music".

De som tjänar bäst i Stockholms nätverken bor ju i stora villor i Spanien där det är lättare att tvätta pengar.

Namo Stress - Västeråsnätverkets ledare, bodde i villa i Spanien.

Chihab Lamouri - Vårbynätverkets ledare, bodde i Spanien.

Så jo, man kan bo väldigt bra om man sitter på miljoner från drogpengar.

Vi får inte heller glömma alla kriminella som ligger under radarn, t.ex. Leo "Kinesen" Carmona köpte ett svart kontrakt till en lägenhet på Östermalm.
Citera
2022-07-09, 07:17
Citat:
Nu vet jag inget om din bakgrund, men jag ska säga vad jag har upplevt samt vad jag tror.

Jag bor i Rinkeby och umgås med människor som tyvärr valt den vägen.

De personerna som jag talat med, och de som bor i Rinkeby, oavsett om de är Turkar eller inte, gillar Svensken/Micke/Turken.

Nu talar du om de "somaliska farsorna i Tensta" som uppenbarligen snackar skit. Sixty torskade inte pågrund av Svenskens "förhör", eftersom som rätten ansåg att den inte höll något juridiskt värde.

I rättegångsförhöret försvara Svensken Sixty genom att påstå att det var ett påhitt.

Nu verkar det vara som att du är en DP fanboy så du kommer naturligtvis fortsätta driva dessa osanna rykten vidare.

FUP finns att läsa brorsan, du behöver verkligen läsa om den eftersom du verkar ha snurrat ihop det ordentligt.

Mycket bra skrivet brorsan 👍🏼
Citera
2022-07-09, 10:01
Medlem
Citat:
Nu vet jag inget om din bakgrund, men jag ska säga vad jag har upplevt samt vad jag tror.

Jag bor i Rinkeby och umgås med människor som tyvärr valt den vägen.

De personerna som jag talat med, och de som bor i Rinkeby, oavsett om de är Turkar eller inte, gillar Svensken/Micke/Turken.

Nu talar du om de "somaliska farsorna i Tensta" som uppenbarligen snackar skit. Sixty torskade inte pågrund av Svenskens "förhör", eftersom som rätten ansåg att den inte höll något juridiskt värde.

I rättegångsförhöret försvara Svensken Sixty genom att påstå att det var ett påhitt.

Nu verkar det vara som att du är en DP fanboy så du kommer naturligtvis fortsätta driva dessa osanna rykten vidare.

FUP finns att läsa brorsan, du behöver verkligen läsa om den eftersom du verkar ha snurrat ihop det ordentligt.

Du har helt rätt i det du skriver men nu vill jag vara lite fördomsfull och tala av egen erfarenhet att somalier t ex inte helt förstår Sveriges rättssystem, har Micke pratat med polisen så har han oavsett om det var uttalandet i sig som ledde till fällande dom elr ej är han stämplad golbög bland hans opps åtminstonde 4 life
Citera
2022-07-09, 11:43
Medlem
Citat:
I Jaffar Byns album finns det en låt som heter "Turk".

I refrängen sjunger Jaffar: "Jag har lämnat orten som en Turk"

Menar han Svensken? Att han gjort sina pengar och dragit?

Lämnat orten är ju en fras som används när man blivit rik och innebär inte egentligen att man flyttat där ifrån.
JB dissar kanske Micke..
Citera
2022-07-09, 19:21
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Du har helt rätt i det du skriver men nu vill jag vara lite fördomsfull och tala av egen erfarenhet att somalier t ex inte helt förstår Sveriges rättssystem, har Micke pratat med polisen så har han oavsett om det var uttalandet i sig som ledde till fällande dom elr ej är han stämplad golbög bland hans opps åtminstonde 4 life

Du har nog också rätt i det du säger.

Sen får vi inte heller glömma att folk ofta anklagar sina opps för att vara golare utan bevis.

Yasin och Jaffar har också kallats golare av DP innan.

Dessa grabbar säger vad som helst egentligen.
Citera
2022-07-09, 19:22
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
JB dissar kanske Micke..

Vad skulle dissen vara?

Han säger ju "Jag har lämnat orten som en Turk".

Det innebär ju att han agerat som denna Turk.

Dissar Jaffar sig själv också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in