Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 23:39
Medlem
Jag sitter och kollar på nazimamman och hennes Facebook flödar över av antiglobalism, Löfvenhat och konspirationsteorier; ungefär som vilken Flashbackanvändare som helst med andra ord. Hon verkar bland annat vara ett fan av Donald Trump och stormningen av kapitolium. Det är skrämmande att Trumps hjärntvätt kan sprida sig över hela världen. Inte konstigt att pojken blivit mentalt sjuk med andra ord, han hade aldrig en chans som växt upp och levt i den familjen i hela sitt liv.
Citera
2022-07-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jag sitter och kollar på nazimamman och hennes Facebook flödar över av antiglobalism, Löfvenhat och konspirationsteorier; ungefär som vilken Flashbackanvändare som helst med andra ord. Hon verkar bland annat vara ett fan av Donald Trump och stormningen av kapitolium. Det är skrämmande att Trumps hjärntvätt kan sprida sig över hela världen. Inte konstigt att pojken blivit mentalt sjuk med andra ord, han hade aldrig en chans som växt upp och levt i den familjen i hela sitt liv.

Resonerar du på samma sätt till alla unga som pangas allt för ofta till döds?

Han är en vidrig kvinno mördare feg råtta!
Citera
2022-07-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast varför skulle vi tycka synd om honom? Kanske levde även IKEA-mördaren mycket isolerat. Men det har inte funnits någon här som tyckt synd om honom. Jag avvaktar den rättspsykiatriska undersökningen av denna GM. Jag gissar att den visar att han inte lider av psykisk sjukdom. Att han var full/ påtänd när han dödade sitt offer kommer inte att hjälpa honom till ett mildare straff. Han är en vuxen människa som levt ett privilegierat liv i ett av världens bästa länder. Till och med har han haft råd att köpa droger och åka till Gotland för en semester. Så, tyvärr har jag missat tragiken i denna historia.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Synd om och synd om. Tragisk historia, menar jag. Kan även sägas om IKEA-mördaren.
Det är synd att kontot nantale inte förmå inse att om vi inte intresserar oss för gärningspersoners bakgrund, utveckling, psykiska ohälsor, alkohol- och drogbruk etc, så kommer vi tyvärr inte att kunna finna ev framkallande faktorer för dödandet och därigenom riskerar vi missa möjligheten att ev kunna förebygga dessa vansinnesvåldsdåd.
För sånt här vill vi väl inte ha mera av?
Citera
2022-07-07, 23:54
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Skiter i vad du gissar eller inte gissar. Men att hon tillhörde sosseadeln står utom rimligt tvivel.

Det är ju en inte särskilt väl grundad åsikt, men hur som helst. Att hennes jobb som samordnare på borgerligt styrda SKR har med ”sosseadel” att göra är ju svagbegåvat att tro (vilket var just den tes du framförde).
Citera
2022-07-08, 00:03
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
4 år emellan

Sant...
Citera
2022-07-08, 00:17
Medlem
Tror inte heller att dådet är direkt politiskt motiverat. Då hade man valt en mer symbolisk måltavla att sätta sin aktion emot. Men med detta sagt, så är en anknytning till NMR, och med dom texter han lär ha skrivit, en tydlig indikation om vilken slags kategori av personlighet man har att göra med. Det har mycket troligt varit en stor del av grunden till att han gjorde som han gjorde.

Om man sen vill benämna det som en 'politisk motivering' eller inte, det blir mest bara hacksallad i benämnings-terminologin då. Men att det talar för vilken slags personlighet, det spelar absolut in. Jag känner mig rätt säker på det. Samma sak med Breivik, Mangs, Akilov, Zethraeus, Flink, Blattelito och liknande. Alla desillusionerade med svårigheter att reglera känslor och att processa intryck och förstå sin inre upplevelsevärld på ett nyktert sätt, plus bristande empati.

Man hittar såna en rejäl över-representation av såna personligheter ibland extremhögern, ibland t.o.m. bara högern överlag. Vänstern är mer över-empatiska och hopplöst hoppfulla. Så sett till personlighet finns det tydliga tendenser vilket håll man dras mot. Men att kalla det för 'politiskt motiverat' .. nja. Snarare 'övertygelse-motiverat' på ett personligt plan då.
Citera
2022-07-08, 00:27
Medlem
Totiuss avatar
Det som hänt är givetvis oerhört tragiskt och fullständigt oacceptabelt. I sak har dock Ing-Marie Wieselgren sedan länge haft en huvudroll i en sedan decennier havererad psykiatri. Hoppas att detta blir en ögonöppnare för många. Psykiatrin i Sverige är sedan länge sjuk bortom allt förnuft.
Citera
2022-07-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
BO är på Flashback förkortning av brottsoffer, i det här fallet Ing-Marie Wieselgren. Hennes sysselsättning var psykiatrisamordnare i Sveriges Kommuner och Regioner. Hon var/hade varit överläkare på Akademiska sjukhuset.
Känner väl till henne. Skrev tidigare i tråden om hennes sista framförande,
hennes tankar kring om barns viktiga behov
av rätt stöd i de tidiga åren som bidrar till att barn känner grundtrygghet och utvecklar sin självkänsla
en sjäkvkänska som hjälper när det uppstår problem senare i livet.
Hon nämnde Bla att skolor borde införa livskunskap osv.
Hon uttrycker sig enkelt o klokt.
Att mördaren skulle bli provocerad av just henne måste helt enkelt bero på att hon är en helt annan typ av kvinna än hans mamma och hans mormor de kvinnor som figurerade i hans egen barndom.
Ing-marie var ett redigt jordnära fruntimmer .
Citera
2022-07-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Noterar att mamman förmodligen gjort sitt bästa för att fostra sin son till någon form av vriden form av soldat i högerkristendomens/nazismens tecken. Bland annat publicerar hon mängder av mer eller mindre förvirrade inlägg på sin FB. Som exempelvis från Lennart Svensson, Breivikhyllaren som fick kicken från Härnösands universitet därtill med en bild på sin "riddare till son" som blickar ut över ett hav. Mamman verkar vara ett riktigt jävla kron-UFO i min bok.
Lite pólitísk statement är det. Han kom åt högsta beslutsfattaren inom psykvård.
Citera
2022-07-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hmm, jo, så kan man se på det givetvis. Men du är nog, vill jag hävda, relativt ensam om att kategorisera detta som ett mästerverk.
Sedan är det ju också svårt, dvs omöjligt, för någon utomstående att exakt veta hans plan/intentioner. Tex så sprang han därifrån. Varför?
Kanske för att han ville komma undan sitt dåd? Men misslyckades med det.
Mästerverk.

Jag förstår. Men det är så att ibland måste man stå ensam för att hävda att man har rätt och jag menar att han uppfyllde det han sökte.

Att det sedan sprangs var det för att undvika fara och specifikt om honom så han ville fly från att gripas efter mästerverket han hade fullbordat.

Som sagt vid utförandet av mästerverket var hundra procent genomfört. Att han sedan misslyckades med att fly är bara efterdyningarna och irrelevant.
Citera
2022-07-08, 00:38
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Vem är GM?
Kan folk ta och FUCKING kolla i tråden innan man frågar en sån fråga som besvarats typ 1000 gånger https://twitter.com/afaskane/status/1544747379802476544?t=Tjr6S9-cuO-9_N2vOpg2gg&s=19
Citera
2022-07-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Lite pólitísk statement är det. Han kom åt högsta beslutsfattaren inom psykvård.

Det är regimens tentakler vi pratar om och de har inte lika mycket hjälp av Säpo som sina chefer på Rosenbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in