Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Han är Serb = Svensk
Svensk medborgare möjligtvis, etniskt svensk däremot? Föga troligt.
Citera
2022-07-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziiwne
Så han bodde alltså ensam när han begick sitt brott. Normala människor har bra kontakt med sina föräldrar och lasermannen bodde inte hemma nej så än en gång bevisar du att du är ett prima exempel på en lågpanna.

Och ingen av dem hade kardborrebandskor. Jag raljerande. Antingen förstod du det från början eller så är du lika lågfungerande i samhället som Mangs och kompani.
Citera
2022-07-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Aftonbladet pumpar ut texter bland annat på kultursida hur nazismen hotar Almedalen tillsammans med en bild på hur man lägger blommor på platsen där knvidådet ägde rum. Har Aftonbladet fortfarande inte förstått motivet till dådet? Propaganda eller är vänstermänniskor extremt trögfattade?

Somar Al Naher är vänsterextremist och skriver för Dagens ETC, som har starka kopplingar till AFA med flera kända AFA:iter som florerat i redaktionen. Sossarna har belönat hennes arbete för den våldsbejakande vänstern genom att anställa henne som samordnare på ABF.

Samtidigt som detta skriver AFA:iten Kristina Lindquist en kommentar på DN som går ut på att mannens politiska bakgrund måsre lyftas fram mer trots att åklagaren sagt att dådet handlar om psykisk ohälsa och inget annat.

Fantastiskt.
Citera
2022-07-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Hon var samordnare för psykisk hälsa på Sveriges kommuner och regioner (SKR).

Sluta vara en patetiskt svennebanan besserwisser som hakar upp sig på detaljer och missar poängen.
"detaljer"?
Om du genom din okunskap vill göra dig till offer för mitt besserwisseri, så är det ditt eget val.
För så här är det: Du vet uppenbarligen inte skillanden mellan SKR och en statlig myndighet. Den senare har anställda som är åtkomliga för granskning, kritik och klander och kan också ställas till svars för ett ev tjänstefel.
Den som arbetar för SKR som t ex Ing-Marie Wieselgren gjorde fram till igår, den är totalt oåtkomlig för allmänhetens granskning!

Kanhända var det just det sistnämnda som kan ha framkallat ett raseri hos gärningspersonen?
Jag vet inte, men jag är beredd att sätta en stor slant på det. Dennes legala möjlighet att "nå" henne var att skriva insändare o dyl, men någon möjlighet till direkt påverkan på henne fanns inte. För att hon jobbade åt SKR.
Det var "detaljen"..
Citera
2022-07-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Än har ingen familjemedlem, släkting, vän, granne, skolkamrat eller något alls åt det hållet till TE uttalat sig om honom?

Tragisk historia. Tror att han levt mycket isolerat, så när som på sin familj. Verkar ju hyfsat intelligent och beläst, och suttit och radikaliserats i sin ensamhet.
Fast varför skulle vi tycka synd om honom? Kanske levde även IKEA-mördaren mycket isolerat. Men det har inte funnits någon här som tyckt synd om honom. Jag avvaktar den rättspsykiatriska undersökningen av denna GM. Jag gissar att den visar att han inte lider av psykisk sjukdom. Att han var full/ påtänd när han dödade sitt offer kommer inte att hjälpa honom till ett mildare straff. Han är en vuxen människa som levt ett privilegierat liv i ett av världens bästa länder. Till och med har han haft råd att köpa droger och åka till Gotland för en semester. Så, tyvärr har jag missat tragiken i denna historia.
Citera
2022-07-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Ja, men ett mästerverk kan även vara objektivt dvs om du är duktig på vad du gör och oavsett vad. Och i hans fall var han enastående i sitt. Sen vad som händer honom från och med nu är helt irrelevant eftersom hans mästerverk är fullbordat. MVG med andra ord!

Hmm, jo, så kan man se på det givetvis. Men du är nog, vill jag hävda, relativt ensam om att kategorisera detta som ett mästerverk.
Sedan är det ju också svårt, dvs omöjligt, för någon utomstående att exakt veta hans plan/intentioner. Tex så sprang han därifrån. Varför?
Kanske för att han ville komma undan sitt dåd? Men misslyckades med det.
Mästerverk.
Citera
2022-07-07, 23:28
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hittade:

https://m.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=5338102042915499&_rdr

Om seminariet inleddes på utsatt tid, 13.00, så börjar klippet ungefär 12.58 (kameran rullar alltså lite innan seminariet inleds). Hon går därifrån 46:30 in. Alltså klockan 13.44.30
Tack! Något i det klippet triggar gm tror jag…
Citera
2022-07-07, 23:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast varför skulle vi tycka synd om honom? Kanske levde även IKEA-mördaren mycket isolerat. Men det har inte funnits någon här som tyckt synd om honom. Jag avvaktar den rättspsykiatriska undersökningen av denna GM. Jag gissar att den visar att han inte lider av psykisk sjukdom. Att han var full/ påtänd när han dödade sitt offer kommer inte att hjälpa honom till ett mildare straff. Han är en vuxen människa som levt ett privilegierat liv i ett av världens bästa länder. Till och med har han haft råd att köpa droger och åka till Gotland för en semester. Så, tyvärr har jag missat tragiken i denna historia.

Synd om och synd om. Tragisk historia, menar jag. Kan även sägas om IKEA-mördaren.
Citera
2022-07-07, 23:32
Medlem
Niguers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Aftonbladet pumpar ut texter bland annat på kultursida hur nazismen hotar Almedalen tillsammans med en bild på hur man lägger blommor på platsen där knvidådet ägde rum. Har Aftonbladet fortfarande inte förstått motivet till dådet? Propaganda eller är vänstermänniskor extremt trögfattade?

De låter aldrig en bra katastrof gå till spillo, är man bara först på bollen med att berätta vad som hände så kommer den historian att fastna i medvetandet bättre än en senare rättelse. Med lite tur så kommer det dessutom nya katastrofer som avlöser den gamla, ingen som inte är särskilt intresserad stanna upp och gå till botten med varje enskilt fall. Skyll på din politiska motståndare, och gå vidare.
Citera
2022-07-07, 23:35
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
BO är på Flashback förkortning av brottsoffer, i det här fallet Ing-Marie Wieselgren. Hennes sysselsättning var psykiatrisamordnare i Sveriges Kommuner och Regioner. Hon var/hade varit överläkare på Akademiska sjukhuset.

Jag måste blotta min okunskap här. Trots att jag ser mig som någorlunda insatt i samhället och även en smula allmänbildad så hade jag ingen aning om vem denna Ing-Marie var. Hon var ju inte som Anna Lindh, eller så.

GM måste ha stalkat denna person länge.
Citera
2022-07-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Tack! Något i det klippet triggar gm tror jag…

Fast hade han inte uppgett (enligt uppgift) att han åkt dit för att döda just henne? Så triggad var han då redan.
Men givetvis inte osannolikt att han var i publiken.
Citera
2022-07-07, 23:39
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Somar Al Naher är vänsterextremist och skriver för Dagens ETC, som har starka kopplingar till AFA med flera kända AFA:iter som florerat i redaktionen. Sossarna har belönat hennes arbete för den våldsbejakande vänstern genom att anställa henne som samordnare på ABF.

Samtidigt som detta skriver AFA:iten Kristina Lindquist en kommentar på DN som går ut på att mannens politiska bakgrund måsre lyftas fram mer trots att åklagaren sagt att dådet handlar om psykisk ohälsa och inget annat.

Fantastiskt.

De kör väl en ”putin” - alla som inte tycker som man ska är nazister. Det är väl inte konstigare än så.

Det kommande valet lär väl handla om ”avnazifiering” om Magdalena, Dadgostar och Fjamåt får bestämma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in