2022-07-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE95gy/hallengren-smittan-okar-igen

Vad väntar Hallengren på att så många som möjligt ska bli sjuka trodde dom hade lärt sig av tidigare misstag. Dessa jävla sossar

De kanske väntar på att förkylningsviruset ska bli minst en tusendel så farligt som psykfall som du tror att det är...

Men om du anstänger din hjärncell lite så inser du nog snart att det är fritt fram att låsa in sig själv ÄVEN fast sossarna inte tvingar dig till det. Bra va?
Citera
2022-07-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker det här ska bli intressant att följa. Vi får säkert siffror från Sverige också vad det lider.
Det är nog dags införa krav på munskydd på ex badstränderna där folk trängs.
Citera
2022-07-07, 18:14
Medlem
Här går det följa, för den som vill
https://c19.se/Sweden
Citera
2022-07-07, 18:37
Medlem
Nu försöker man påstå att vaccinet räddat "20 miljoner liv" trots det faktum att orsaken till att pandemin tog slut lika väl kan vara att viruset muterade till en mildare variant samtidigt som folk i stor utsträckning har naturlig immunitet. De ljuger så jävla mycket
Citera
2022-07-07, 18:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerapan
HELA 12! st på IVA just nu.
HUR ska detta gå

Mer än dubbelt så många på IVA förra året vid denna tiden

Säger ju ingenting.
Ingenting om smittspridning just nu.
Ingenting om kommande smittspridning.
Ingenting om pressen på sjukvården rent allmänt, då IVA inte mäter vårdbehovet ens för covid, utan extrembehovet för en ytterst liten grupp patienter som kan komma ifråga.
Ingenting om dödligheten.
Citera
2022-07-07, 19:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Du verkar inte förstå innebörden av ordet pandemi. Något som liknar en pandemi har vi inte sett på snart ett år eller mer. Sedan dess har det härjat en del förkylningsvarianter. Men att folk tror att det är en pandemi () säger väl en del om hur förvridna deras hjärnor blivit de senaste åren. Någon form av terapi/psykvård är nog att rekommendera för dessa.

BA5-förkylningen verkar inte vara så mycket att bry sig om för vanligt folk:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE95gy/hallengren-smittan-okar-igen

Noterar vidare att du är så ny som användare här inne att du rimligen inte borde ha någon som helst koll på vad jag uttryckt i den här tråden i över 2 års tid.

Men du har förstås total panik i vanlig ordning medan vi andra normala människor fortsätter att njuta av våra liv som vanligt. Som sagt, psykvården är nog att rekommendera för din sort.

Jag litar inte på vare sig regeringen eller Folkhälsomyndigheten. De har haft så mycket fel genom hela pandemin och svängt från den ena åsikten till den andra. Intressant att du anser personer som mig, som värnar folkhälsan som redo för psykvården. Säger nog mer om ditt psyke än om mitt.
Senast redigerad av IMBILDEN 2022-07-07 kl. 19:06.
Citera
2022-07-07, 19:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det är nog dags införa krav på munskydd på ex badstränderna där folk trängs.

Ja och i butikerna. Krogar och nöjesfält borde stängas ned.
Citera
2022-07-07, 19:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Här går det följa, för den som vill
https://c19.se/Sweden

Ytterligare 20 inrapporterade döda bara idag

Noterade att samtliga partiledare har uttalat sig om det tragiska knivdådet igår då en äldre kvinna förolyckades i Almedalen. Man uttrycker sorg och känner medlidande med anhöriga. Vackert så, men varför så tyst om att 20 gånger så många dör av ett smittsamt virus som man släppt lös med berått mod som Ebba Busch uttryckte det?
Citera
2022-07-07, 19:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Att du fortfarande lever är ett mirakel

Varför det? Jag har ju skyddat mig under en längre tid från viruset och vaccinerat mig, innan jag började röra mig bland folk igen.
Citera
2022-07-07, 19:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En sak är säker, blir det ett jävligt slut på året med pandemin så är inte lockdowns lösningen.

Alla lockdowns + tryckandet av pengar har sett till att hela världsekonomin nu går åt helvete.

Vad förordar du istället? Att låta folk dö, skapa hundratusentals långtidssjuka och låta vården haverera?
Citera
2022-07-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ja och i butikerna. Krogar och nöjesfält borde stängas ned.
Tänk alla festivaler konserter bättre ställa in omgående.
Citera
2022-07-07, 19:29
Medlem
Citat:
Vad förordar du istället? Att låta folk dö, skapa hundratusentals långtidssjuka och låta vården haverera?

Att låsa in dig på mentalsjukhus. Finns inget som är så farligt för samhället som psyksjuka totalitärt lagda hysteriker som du. Tack och lov har vi inte en sån som dig i maktposition i Sverige. Tack. och. lov.

Vi ser ju nu vilken ENORM skada dina älskade lockdowns orsakat, både vad gäller dödsfall och levnadsstandard, men det går såklart inte in i din tröga hjärncell. Du kan överhuvudtaget inte tänka längre än vad näsan räcker.

Vill man inte riskera att dö av nuvarande förkylningsvariant så kan man STANNA HEMMA. Hur jävla svårt ska det vara ditt äckliga lilla totalitära helvete till människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in