• 1
  • 2
2022-07-07, 17:47
Bannlyst
Hej

Jag rökte förut 10år, min bekant har inget emot folk som röker nära han fast han aldrig rökt själv.

Själv tål jag inte röklukten efter att jag slutade, det luktar så jävla vidrigt.
Nästan så man vill ge personen som råkar röka nära en ,en redig lavett.

Jag måste gå bort, tål inte ALLS röklukten längre.
Jävla äckligt.

Svara om ni är icke rökare endast
tål ni röken eller ej ?
Har ni rökt innan ? ja eller nej

Rökare söker jag inga svar av, de gillar ju röken, kanske därför de röker.
Det var ok när man rökte själv, men efter man sluta är det just röklukt jag avskyr mest nu.
även om det gått ganska lång tid nu.

Polarn har inga problem med rökare, fast han aldrig rökt.

Är det lättare tåla dom om man aldrig rökt själv ?

Och en som lyckats sluta tål inte det längre kanske ?

Skriv av er så man får lite humm om det hela
Citera
2022-07-07, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenwhite
Bara så du vet så är det här ett diskussionsforum där du inte kan välja vem som får skriva
Citat:
tål ni röken eller ej ?
Jag tål cigarettrök. Ogillar den, men har inga problem med den. Och jag föredrar cigarettrök framför myggor.

Något jag däremot kan störa mig på är rökare som ser det som sin rättighet att röka exakt överallt och inte kan visa lite hänsyn. Man behöver inte stå precis vid ingångar till saker och ting. Man kan gå iväg några meter. Man röker inte i en busskur om man inte är ensam där. Däremot tycker jag var och en ska få röka på sin balkong.

Rökte för ca 20 år sedan. Idag röker jag ytterst sällan. Röker kanske en cigg varannan månad.
Citera
2022-07-07, 18:05
Medlem
Jag har aldrig rökt, men mina föräldrar rökte under min uppväxt.

Har alltid tyckt det var vidrigt! Har vänner som röker, och jag blir så äcklad när vi går på stan osv, får nästan tvångstankar att stanken ska sätta sig i mitt hår eller mina kläder, trots vi är utomhus.

Dock säger jag oftast ingenting, utan skämtar lite ibland och håller mig på lite avstånd. För det är ju mina vänner, och de får göra vad de vill såklart, utan att jag ska döma dem. De respekterar dock mig, och frågar alltid om det ok att de röker o så.

Folk som står o röker i busskurer eller på andra allmänna platser där man samlas tycker jag är oerhört respektlösa.

HATADE även tiden jag bodde i lägenhet, när grannarna rökte från sina balkonger, så stanken kom in till mig. Men man kan ju tyvärr inte göra så mycket, mer än att stänga sin egen dörr...

Skulle aldrig heller kunna ha ett förhållande med en rökare, pga stanken och andedräkten alla rökare har, utöver att det sätter sig i både händer, hår och kläder. Riktigt äckligt!
Senast redigerad av MissHey 2022-07-07 kl. 18:07.
Citera
2022-07-07, 18:16
Medlem
TheJackets avatar
Jag röker. Men är efter många års ibland snudd på kedjerökande nere på inte ens ett paket i veckan (morgoncigg och efter maten cigg bara typ).

Jag står ut med det för att jag aldrig tyckt att cigarettrök är särskilt störande. Inte ens som barn. Snarare associerar jag det med bättre tider, ett bättre Sverige.
Citera
2022-07-07, 18:17
Medlem
Har aldrig rökt själv men tycker det är mysigt när det luktar cigarett rök, såvida jag inte får den i ansiktet.
Jag tycker alltså det luktar gott. Däremot luktar cigarett rök från jackor när det regnar, eller rökare i allmänhet väldigt äckligt.

Men en varm sommarkväll på en ute servering i spanien tycker jag det är mysigt när det luktar cigaretter.
Ännu bättre om det röks någon trevlig cigarr eller cigarill.
Citera
2022-07-07, 18:19
Medlem
Tycker inte att rök luktar något speciellt direkt, varken bättre eller sämre än många andra dofter vi har runt omkring oss. Jag tycker man oftare utsätts för beydligt tråkigare dofter än rök utan att någon reagerar. T ex parfymer.
Citera
2022-07-07, 18:21
Medlem
tastass avatar
Icke rökare, tycker röken luktar angenämt vid själva röktillfället så jag har inga problem att stå jämte en rökare. Däremot är ju lukten som sitter kvar i kläder etc direkt vämjelig så det vill till att det är en riktigt trevlig rökare för att det ska vara värt det.
Citera
2022-07-07, 18:38
Avstängd
Krigsgrodors avatar
Jag tycker att människor som stör sig på röklukt är synonymt med fattiga människor.
Citera
2022-07-07, 18:46
Medlem
Tål och tål. Jag verkar reagera på tobaksrök med slem bildning och i längden hosta om jag exponeras men stör mig noll.

Jag är fd rökare. Var extremt beroende åtminstone de sista tjugo åren. Bryr mig inte men kan störa mig på om det går in cigarettrök i mitt hem. Ogillar all lukt hemma som inte är optimalt. Kattlåda, avlopp, sopor osv.

Annars. Vad fasen, jag rökte själv i nästan tjugo år. Finns inget värre än fd rökare som klagar. Ni brydde er inte när ni förpestade luften för andra istället...
Citera
2022-07-07, 18:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Icke rökare, tycker röken luktar angenämt vid själva röktillfället så jag har inga problem att stå jämte en rökare. Däremot är ju lukten som sitter kvar i kläder etc direkt vämjelig så det vill till att det är en riktigt trevlig rökare för att det ska vara värt det.

Jag tycker inte den är så farlig.

Däremot fimp/askfat något jag verkligen märkt hur svinigt det luktar nu när jag inte röker så mycket längre. Har väl aldrig tyckt att det var en särskilt trevligt lukt men nu hatar jag den verkligen. Fattar inte hur jag förr kunde ha ett fullt askfat stående. Nu töms det direkt.
Citera
2022-07-07, 18:50
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenwhite
Hej

Jag rökte förut 10år, min bekant har inget emot folk som röker nära han fast han aldrig rökt själv.

Själv tål jag inte röklukten efter att jag slutade, det luktar så jävla vidrigt.
Nästan så man vill ge personen som råkar röka nära en ,en redig lavett.

Jag måste gå bort, tål inte ALLS röklukten längre.
Jävla äckligt.

tål ni röken eller ej ?

Rökare söker jag inga svar av, de gillar ju röken, kanske därför de röker.
Det var ok när man rökte själv, men efter man sluta är det just röklukt jag avskyr mest nu.
även om det gått ganska lång tid nu.

Polarn har inga problem med rökare, fast han aldrig rökt.

Är det lättare tåla dom om man aldrig rökt själv ?

Och en som lyckats sluta tål inte det längre kanske ?

Skriv av er så man får lite humm om det hela

Marijuana rökare?
Citera
2022-07-07, 18:52
Medlem
Handlar nog om vilka dofter som man tycker är jobbigt.
Aldrig rökt själv och har inga problem med röklukt.

Däremot vill jag göra mig av med alla som använder parfym.
Särskilt den där fruktansvärda Axe som används regelbundet på gymmet.

Så är nog som allt annat olika smak och tycke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in