2022-07-07, 19:44
Medlem
Dziwnes avatar
Slutade röka för 12 år sen, tycker fortfarande om lukten när nån polare röker i min närhet.
Citera
2022-07-07, 20:08
Medlem
Neroxxs avatar
För egen del då har jag inget emot rök från ciggaretter men detta kan bero på att jag tidigare själv var rökare och fortfarande kan tycka att det luktar helt okej (inte gammal inrökt dock, men "färsk" ciggrök ). Det är trots allt allt över tio år sedan.
Citera
2022-07-07, 22:33
Moderator
evilhoneys avatar
Tidigare rökare men slutade för snart två år sen.

Jag har inget emot att sitta med när folk röker så länge det är utomhus och det inte tokbolmas omkring mig, däremot så tycker jag att folk som kommer in efter att ha rökt kan lukta lite sunkigt och jag gillar verkligen inte lukten av inrökta kläder. Det var en av de starta anledningarna till att jag själv slutade, det luftar ju förjävla illa!
Någon pratade tidigare om hänsyn också och det håller jag med om, nu med alla rökförbud så är det ju ett mindre problem men när man äter så är det ohyggligt äckligt med rök precis bredvid sig. Lite hänsyn får man visa som rökare också.

Sen får rökare en rätt kass andedräkt som inte är helt mysig att ha i närheten heller, stå helst inte bakom ryggen och peka på saker på nåns dator eller för nära ansikte mot ansikte, tack.
Citera
2022-07-07, 22:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenwhite
Hej

Jag rökte förut 10år, min bekant har inget emot folk som röker nära han fast han aldrig rökt själv.

Själv tål jag inte röklukten efter att jag slutade, det luktar så jävla vidrigt.
Nästan så man vill ge personen som råkar röka nära en ,en redig lavett.

Jag måste gå bort, tål inte ALLS röklukten längre.
Jävla äckligt.

Svara om ni är icke rökare endast
tål ni röken eller ej ?
Har ni rökt innan ? ja eller nej

Rökare söker jag inga svar av, de gillar ju röken, kanske därför de röker.
Det var ok när man rökte själv, men efter man sluta är det just röklukt jag avskyr mest nu.
även om det gått ganska lång tid nu.

Polarn har inga problem med rökare, fast han aldrig rökt.

Är det lättare tåla dom om man aldrig rökt själv ?

Och en som lyckats sluta tål inte det längre kanske ?

Skriv av er så man får lite humm om det hela
Min mormor var den jag var närmast under hela min uppväxt. Hon rökte. När hon kom hem till oss satt röklukten kvar i kläderna. Jag älskade den doften som barn. När jag själv slutade röka så blir jag lätt irriterad när folk röker mitt ibland andra människor, eller på balkongen när jag ska sova. Men annars påminner doften fortfarande mest om min mormor, och då stör det mig inte särskilt.

Jag tror att attityden till doftminne är viktig.
Citera
2022-07-07, 23:09
Medlem
Jag är icke-rökare och har aldrig rökt, mer än att jag har testat ett par gånger utan att gilla det.

Jag tycker att det luktar gott när folk röker och får fina minnen från ungdomen när man hängde i någon park där alla glatt blossade runtomkring.
Citera
2022-07-07, 23:13
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenwhite
Hej

Jag rökte förut 10år, min bekant har inget emot folk som röker nära han fast han aldrig rökt själv.

Själv tål jag inte röklukten efter att jag slutade, det luktar så jävla vidrigt.
Nästan så man vill ge personen som råkar röka nära en ,en redig lavett.

Jag måste gå bort, tål inte ALLS röklukten längre.
Jävla äckligt.

Svara om ni är icke rökare endast
tål ni röken eller ej ?
Har ni rökt innan ? ja eller nej

Rökare söker jag inga svar av, de gillar ju röken, kanske därför de röker.
Det var ok när man rökte själv, men efter man sluta är det just röklukt jag avskyr mest nu.
även om det gått ganska lång tid nu.

Polarn har inga problem med rökare, fast han aldrig rökt.

Är det lättare tåla dom om man aldrig rökt själv ?

Och en som lyckats sluta tål inte det längre kanske ?

Skriv av er så man får lite humm om det hela

Man är väl van sen man fick röka på flygplan, krogen och lite var stans.

Farmor å farfar mormor å morfar alla rökte i hemmet och bilen

Nu känner jag inte många rökare men störs inte om jag möter nån med en cigg i munnen
Senast redigerad av dwg 2022-07-07 kl. 23:16.
Citera
2022-07-08, 00:07
Bannlyst
tackar för alla svar, det var varierat.

jag tycker dom nya förbuden är fantastiska.

Fan vad galet det var på 80talet.
Man satt som liten pojk åt pizza på pizzerian, 30pers rökte inomhus, ingen vädring.
Hur bra kan det varit ?

Kryssningar, resor, alla bolma

Jag köpte cigg som liten pojk åt farsan, 2 paket prince, fick en hundring av han.
Fick köpa vad jag ville för resten. blev över 40kr+ . Det räkte till en 150g cheese
eller pizza och man la par spänn extra.
Det var fina tider på ett sätt.

Var en period då:
Jag köpte porrtidningar och cigg själv som 10åring, runka och rökte i skogen En hel sommar.
Galna tider.
Hyrde även porrfilmer VHS som liten pojk.
Sjukt ju

HAHAHAH

Ne fyfan jag tål inte röklukt. Tur jag bor i hus.
Hade inte kunnat bo granne med någon som röker fan. fyyyyy

konstigt att vissa av er tål det helvetes giftet.
Citera
2022-07-08, 00:07
Medlem
Jag tror jag har byggt upp tolerans för rökare genom att mina föräldrar bolmade på inomhus när jag växte upp, mamma rökte även när jag låg i magen. De rökte även i bilen. Så trots att jag inte röker själv och är gammal numera så störs jag inte av det.
Citera
2022-07-08, 00:09
Medlem
Inte rökt själv på 5 är men röklukt stör mig inte det minsta.

Är mer känslig för starka parfymer eller osande matlust ifrån blattefamiljer i trappen.
Citera
2022-07-08, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror jag har byggt upp tolerans för rökare genom att mina föräldrar bolmade på inomhus när jag växte upp, mamma rökte även när jag låg i magen. De rökte även i bilen. Så trots att jag inte röker själv och är gammal numera så störs jag inte av det.

ja vilka galna tider det var

så sjukt fan

Barnen råkade ju ut för detta, överallt, fan i butiker, restauranger, överallt nästan ju

Farsan rökte under fläkten i köket, så det var bra.
Aldrig i bilen, han tog en paus och rökte ute om vi åkte bil långt.
Så lite hyffs ändå
Citera
2022-07-08, 00:10
Medlem
Det var ofta de ovältränade fjollorna som rökte. Helt askgråa i ansiktet... inte särskilt manliga heller. Genpoolens sämsta verk.
Citera
2022-07-08, 00:12
Medlem
hippilis avatar
Förr luktade cigarett rök bättre nu för tiden luktar det pyrande papp det är väl massa annat skräp i tobaken nu, jodå jag har själv varit rökare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in