Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Psykiatrin kan mycket väl ha ett ansvar, som de hade i Danmark vid skjutningen på Fields de hade inte ens telefontid på en söndag. Man kan också fundera om det verkar gå fler och fler psykskjuka på gatan i flera länder.
Ja, och det beror på jävelspåfundet NPM (New Public Management) som många europeiska länder fallit för......
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Nja. Tror inte han var där för att mingla, nätverka och förkovra sig, och blev provocerad. Min hypotes är att han åkte till Visby för att mörda henne.
Det tror jag också, och/men då bör ju spekulationen om att han är psyksjuk falla.....man planerar väl knappast mord i en planerad psykos på en bestämd person, liksom....
Citat:
Ursprungligen postat av
Gidella
Enligt DN lider mannen av psykisk ohälsa och utförde brottet under påverkan av narkotika. Eftersom polisen även bedömer att BO var målet på grund av vem hon var inom psykiatri-världen kan man inte se detta mord annat än som tragiskt.
BO var en fantastiskt omtänksam person och tjänsteman som verkligen brann för att förbättra psykiatrin och gjorde detta konkret i praktiken, och inte enbart pratade om det. (Så som många politiker gör)
Jag kan inte annat än säga vila i frid Ing-Marie, ingen kunde som du förena både brukarorganisationer och psykiatrin i konkreta satsningar, där vi tillsammans skapade förändring. Vi kommer fortsätta vårt arbete i ditt minne.
Hur gjordes detta konkret i praktiken, hur kom det "brukarna" till del??? Jag själv som anhörig har bara upplevt fler och fler försämringar de sista 20 åren......Lever ni i någon slags bubbla där på kontoret eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Bra tack, då vet vi och kan övergå till fortsatt badande men se upp med knivarna som lurar i vassen. Bästa möjliga vettiga utfall att vila ut på psykhotellet i Vadstena tillsammans med bl.a pojken som utförde Dubbelmorden i Linköping och var fri under 20 år.
Etablissemanget är vansinnigt stort i mitt fd hemland Sverige, kostar enorma summor och levererar bara fler knivhugg. Var du än går, se dej om och var beredd att hälsa, bjuda till en cigg och skaka hand för att kanske slippa kniven. Han valde en utmärkt plats för att säga det han ville få fram till massan.
Jag håller helt med dig, jag har också lämnat det sjunkande skeppet.......