Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 15:54
Medlem
Från det ena till....
det är en ganska intressant läsning av föräldrarnas inlägg på Facebook. Pappan Heine är rejält skäggig. Heines egen pappa tydligen gift med asiatisk kvinna. Heine skriver sitt namn med thai bokstäver. Eva som han är nygift med ser inte ut att passa in i sammanhanget, åtminstone ser hon välvårdad ut. Kanske inte är mamman? Undrar hur de mår en sån här dag.
Citera
2022-07-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
... han har uttryckt sig mycket kritiskt till psykiatrin i Sverige, på en politisk sajt.
Känner du till om detta finns att ta del av någonstans?
Tack
Citera
2022-07-07, 16:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
En liten "ordningsfråga" i denna tragedi; Kunde inte Mt GM (aka TE från kalmar) ha pallrat sig iväg till Visby och fått den här knivstickningen undanstökad redan i måndags eller tisdags istället? Eller var inte BO, kvinnan från Uppsala, där då?
Hade Theodor velat sätta lite avtryck så kunde ju en snabb avveckling av hela "Alnedalsspektaklet" varit något att också sukta efter...

det verkar som om BO just hade närvarat i en programpunkt, något föredrag, och gått av scenen strax före dådet. så ett "bra" tillfälle att angripa henne (och på förhand veta var hon skulle vara).

jag vet inte om hon hade andra föredrag eller seminarier tidigare under veckan. det är ju tänkbart att GM var på almedalen av andra anledningar och beslutade sig när han stod och lyssnade på henne. men tycker kläder och beväpning tyder på att det var planerat.
Citera
2022-07-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast det var ju rätt specifikt BOs område.....psykiatrisamordning och "samsjuklighet", beroendevård. Att på regeringens uppdrag förändra allt detta.........till det bättre, eller sämre......ute i kommuner, landsting och regioner.

Jag har ingen "önskan", jag VET hur det "fungerar" i VERKLIGHETEN......

Regering och Riksdag......hahaaa, de har ju delegerat detta till....SKR!

tappar man självinsikt är det mycket lätt tappa fotfästet.
Citera
2022-07-07, 16:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Känner du till om detta finns att ta del av någonstans?
Tack

(FB) Kvinna knivhuggen (avliden) i Visby under Almedalsveckan, 2022-07-06
Citera
2022-07-07, 16:02
Medlem
Jofs avatar
GM skrev långa artiklar med röd tråd (så långt jag kunde se). Hade hänvisningar.
Så minst normalbegåvad och troligen viss teoretisk utbildning.
Citera
2022-07-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
SÄPO borde nog öppna en ny avdelning som bevakar psykopater. Psykvården verkar ju inte hantera dem.
Dom skulle sitta på kåken men det är ett sånt jävla daltande nuförtiden. Dagens ungdomar ska ha piller för att kliva upp,piller för att sova och piller för att klara dagen. Man skulle slå sönder dom så dom fick lappa ihop sig själva.
Citera
2022-07-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Nu börjar jag bli trött på Sveavägen 68s trollfabrik. Polis och åklagare är inne på samma sak, att det enbart var riktat mot psykvården och inte har med partipolitik att göra alls.

Men det passar ju inte sossarnas script, så vi får fortsatt läsa en massa förprogrammerat dravel här i tråden. Ser riktigt illa ut att försöka vinna politiska poänger när alla kort redan är lagda på bordet.

Hur vet du det???
Han hade begett sig till Almedalen på SD:s dag, han va med 2014 också.
Han hade visat sej sympatisera med Både NMR och SD
Så att det inte skulle vara ett politiskt motiv är något du bara hoppas på
Citera
2022-07-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Från det ena till....
det är en ganska intressant läsning av föräldrarnas inlägg på Facebook. Pappan Heine är rejält skäggig. Heines egen pappa tydligen gift med asiatisk kvinna. Heine skriver sitt namn med thai bokstäver. Eva som han är nygift med ser inte ut att passa in i sammanhanget, åtminstone ser hon välvårdad ut. Kanske inte är mamman? Undrar hur de mår en sån här dag.

Heine är inte pappa till Stefan och Heine är gift med Elisabeth Kson som är mamma till Stefan.
Citera
2022-07-07, 16:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Psykiatrin kan mycket väl ha ett ansvar, som de hade i Danmark vid skjutningen på Fields de hade inte ens telefontid på en söndag. Man kan också fundera om det verkar gå fler och fler psykskjuka på gatan i flera länder.

Ja, och det beror på jävelspåfundet NPM (New Public Management) som många europeiska länder fallit för......

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja. Tror inte han var där för att mingla, nätverka och förkovra sig, och blev provocerad. Min hypotes är att han åkte till Visby för att mörda henne.

Det tror jag också, och/men då bör ju spekulationen om att han är psyksjuk falla.....man planerar väl knappast mord i en planerad psykos på en bestämd person, liksom....

Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Enligt DN lider mannen av psykisk ohälsa och utförde brottet under påverkan av narkotika. Eftersom polisen även bedömer att BO var målet på grund av vem hon var inom psykiatri-världen kan man inte se detta mord annat än som tragiskt.

BO var en fantastiskt omtänksam person och tjänsteman som verkligen brann för att förbättra psykiatrin och gjorde detta konkret i praktiken, och inte enbart pratade om det. (Så som många politiker gör)

Jag kan inte annat än säga vila i frid Ing-Marie, ingen kunde som du förena både brukarorganisationer och psykiatrin i konkreta satsningar, där vi tillsammans skapade förändring. Vi kommer fortsätta vårt arbete i ditt minne.

Hur gjordes detta konkret i praktiken, hur kom det "brukarna" till del??? Jag själv som anhörig har bara upplevt fler och fler försämringar de sista 20 åren......Lever ni i någon slags bubbla där på kontoret eller?

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Bra tack, då vet vi och kan övergå till fortsatt badande men se upp med knivarna som lurar i vassen. Bästa möjliga vettiga utfall att vila ut på psykhotellet i Vadstena tillsammans med bl.a pojken som utförde Dubbelmorden i Linköping och var fri under 20 år.

Etablissemanget är vansinnigt stort i mitt fd hemland Sverige, kostar enorma summor och levererar bara fler knivhugg. Var du än går, se dej om och var beredd att hälsa, bjuda till en cigg och skaka hand för att kanske slippa kniven. Han valde en utmärkt plats för att säga det han ville få fram till massan.

Jag håller helt med dig, jag har också lämnat det sjunkande skeppet.......
Citera
2022-07-07, 16:08
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Vem är MGM?
Citera
2022-07-07, 16:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
Att MGM är nazist är ju ingen tvekan om.

Däremot säger polisen att det är riktat mot BO specifikt, men verkar inte ha med MGMs behandling att höra. Det är intget kondtigt. Den som högprofilerat agerar i frågan om psykvården får många som kontaktar dig, bland snnat sådana där vården om man säger varit otillräcklig.
Ofta handlar det om att dessa känner ett hopp att få stöd och att något ska hända. När så inte sker blir besvikelsen stor och kan vändas i hat.

Jag tror att BO för MGM kommit att personifiera allt som är fel i psykvården.

Och så stort blev hans hat att han sökte upp henne i Visby.
Precis så tror jag det är. Sen kan folk fortsätta raljera om helt annat i tråden om de vill. Men där slog du nog huvudet på spiken.

Dådet är ett bevis på Sveriges misslyckade psykvård som varit väldigt nedprioriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in