2022-07-07, 15:30
Medlem
DrOutlaws avatar
Ytterligare totalt värdelös åtgärd från våra inkompetenta klåpare till politiker. Det kommer göra absolut noll skillnad och kriminella använder appar eller annat. Att ett nummer är tvångsregistrerat på en person kommer ha noll effekt eftersom man bara träffas irl utan telefon och oj vad hände då, jo tvångsregistreringen har haft noll effekt.
Citera
2022-07-07, 15:58
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Nu är inte jag kriminell så för mig spelar det faktiskt inte någon roll. Är ni i tråden oroliga eller?
Citera
2022-07-07, 16:07
Medlem
Trollet420s avatar
Jag har 3 olika kontantkort ett för jobbet ett svenskt registrerat och ett polskt som kostar mig 78kr/månad med 30gb som jag använder till droger och horor. Sen ett till från Danmark jag använder till mina bitcoins typ. Är detta en lag som bara gäller Sverige så har jag ju 8nga fortsatta problem.
Citera
2022-07-07, 16:09
Medlem
InteRoligts avatar
Bara laglydiga som förlorar frihet på detta.
Kriminella har anpassat efter detta sedan 5 år tillbaka och mycket tidigare än så.

Fortsätter vara intressant att se det " vanliga " folket bli av med mer och mer friheter i tron om att någon annan än dom blir påverkade.
Slappare "lösningar" får man leta efter.

Jag personligen kommer inte använda abonnemang eller kontantkort när detta drar igång.
Finns många andra alternativ som om du känner till kanske borde vara tyst om.
Citera
2022-07-07, 16:10
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
https://www.friatider.se/anonyma-kontantkort-forbjuds-i-augusti

INRIKES. Övervakningen på internet skärps rejält den 1 augusti då försäljning av anonyma kontantkort förbjuds. Ändringen ska göra det omöjligt att ringa eller använda internet utan att myndigheterna kan se vem som gör vad. Kort som inte registreras inom viss tid kommer att stängas av.

Det här kommer slå sten hårt mot dom kriminella. Många lär bli målvakter på telefonerna men staten kan avlyssna din röst däremot. Vad tror ni? Kommer det här hjälpa mot gängen?

Vidrigt övervakningssamhälle vi är på väg emot. Personlig integritet är som bortspolat nummer. Storebror staten ska övervaka dig i varje situation. Läskigt värre. Påminner mig om George Orwells dystopiska roman Storebrorssamhället.
Citera
2022-07-07, 16:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espiye
De som sköter sig borde väl inte behöva registrera sina kontantkort? Varför göra saker som drabbar skötsamma istället för endast kriminella. Det är inte rättvist. Men de kanske vill vara orättvisa?

Hade de vetat vilka som var de goda vs de onda så hade de kunnat åka och plocka in dem.

Vi kommer säkerligen få se telefonmålvakter snart då så detta kommer tyvärr bli ett slag i luften. Kommer man lägga in en spärr att varje svensk max kan ha två simkort eller vad kan de göra i nästa steg.
Citera
2022-07-07, 16:54
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Jag har 3 olika kontantkort ett för jobbet ett svenskt registrerat och ett polskt som kostar mig 78kr/månad med 30gb som jag använder till droger och horor. Sen ett till från Danmark jag använder till mina bitcoins typ. Är detta en lag som bara gäller Sverige så har jag ju 8nga fortsatta problem.

Polen kräver registrering
Citera
2022-07-07, 16:56
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade de vetat vilka som var de goda vs de onda så hade de kunnat åka och plocka in dem.

Det är ingen hemlighet att den extremt missbildade blatten och negern är kriminella och den blonde vackre svensken hederlig
Citera
2022-07-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vi kommer sannolikt direkt att se SIM-målvakter med hundratals registrerade kontantkort.

Kriminella kommer att köra på som vanligt. Detta handlar mest om att kunna skicka insatsstyrkan på pensionärer som skriver "Neger" på Facebook.

Exakt. I vanlig ordning slår det hårdast mot etniska svenskar i lägre samhällsklasser.

Miljardärerna kan fortsätta flytta sina miljarder i godan ro, dom kriminella med lite muskler löser sånt här enkelt, helt utslagna från samhället bryr sig inte vad gör ett ringa innehav till bland 15 andra
Citera
2022-07-07, 17:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är ingen hemlighet att den extremt missbildade blatten och negern är kriminella och den blonde vackre svensken hederlig

Sant men det finns några hederliga ”blattar” också.
Citera
2022-07-07, 17:05
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sant men det finns några hederliga ”blattar” också.
Jo för faan, alla som tillför något till Statens finanser och inte är missbildade skall få stanna.

För mig är det estetiska mkt viktigt. Fula människor skall inte få visa sig på gator och torg.
Citera
2022-07-07, 17:18
Medlem
espiyes avatar
Journalisterna borde skrika som stuckna grisar.

Citat:
Anonyma (oregistrerade) kontantkort är ett viktigt verktyg för journalister i arbetet med att upprätthålla källskyddet.[1]

(klippt från wikipedias artikel om kontantkort)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in