2022-07-07, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Sluta ljug, svamla och prata om saker du inte begriper.

För det första, Ryssland är mycket mer korrupt än Ukraina. För det andra, korruptionen i Ryssland går åt fel håll, dvs ökar, medan den minskar i Ukraina. Derivatan är lika relevant som absolutvärdet och på detta område är Ukraina alltså bättre på båda.

För det andra, försök inte spela bort korten. Det kommer inte fungera. Nyss var det attacken mot Kyiv som var klok att pröva enligt dig, och när du fått mothugg så ålar du bara fram ett "Ryssland vinner ändå" som om det hade gett dig rätt.

För det tredje, det som är värt att notera är din avsaknad av förstånd här, att du inte förstår hur Ryssland både kan vara farligt och underprestera i NATO. Jag begriper inte på vad du tror att du tjänar på att vara ohederlig och skapa halmgubbar. Det är inte för att "rädda" Sverige mot någon förestående "rysk invasion" som vi ska gå med, eller går med, i NATO. Efter 70 år av förhalning gör vi äntligen det självklara, eftersom Ryssland bevisligen är farligt och opålitligt. Om du inte tror att Ryssland t.ex. är farligt för Ukraina och samtidigt underpresterar där, så är det DU som har en del att förklara. Hade Ukraina varit med i NATO hade det inte pågått angreppskrig, folkmord, etnisk rensning och en systematiskt söndersmulning av landet just nu. Detta sker alltså trots att Ryssland uppträder inkompetent, misslyckat och inte kan vinna i någon meningsfull betydelse av ordet "vinna".

Du kan vidare hålla käften om dina "dolkstötslegender" och ta inte ordet "verklighet" i din mun.

Ryssland kommer aldrig att kunna ta New Kakhovka
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Melitopol
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Berdyansk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Kherson
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Volnovakha
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Izyum
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Mariupol
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Liman
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Svetlodarsk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Rubezhnoe
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Severodonetsk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Lisichansk
<----- Du är här.
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Seversk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Bakhmut
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Slavyansk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Kramatorsk
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Avdeevka
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Zaporojie
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Nicolaev
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Odessa
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Kharkov
Ryssland kommer aldrig att kunna ta Dnepropetrovsk
.
.
.
Citera
2022-07-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
<----- Du är här.
.
.
.

Så hur vill du att kriget skall sluta? Vill du att Ryssland vinner? Vad är ditt ”drömslut” på kriget?
Citera
2022-07-07, 13:00
Medlem
Citat:
<----- Du är här.
.
.
.
XD, ok då vet vi. Det blev just VÄLDIGT tydligt vilken sorts person du är.

Men, jag håller det egentligen inte emot dig. Det finns säkert skäl till det du gör. Så med respekt för att du har en egenintresse av hur det går här, låt oss försöka förklara:

Vi tror inte att Ryssland INTE kan ta stora delar av Ukraina. De är och har i stort sett alltid varit en mycket stor militärmakt. Det är ju också därför vi också blev förvånade (precis som det verkar att Putin blev), när Ryssland inte verkade klara av det som verkade vara den initiala planen, att ta Kyiv, och ersätta den Ukrainska regeringen med en marionettregering.

Sedan dess har det för varje dag blivit tydligt att i längden skulle Ryssland alltid vinna över Ukraina, med deras stora övertag i framförallt krigsmateriel och ammunition.

Men, den stora skillnaden är EUs samlade respons och stöd till Ukraina. Och om EU får tid på sig att ramla upp produktion av materiel som Ukraina behöver, då kan inte Ryssland i längden vinna den matchen. Helt enkelt för att EU kan producera mer och fortare än vad Ryssland någonsin skulle kunna.

Så, även om Ryssland tar område efter område, det faktum att det går långsamt är till Rysslands nackdel. Förr eller senare kommer Ukraina ha mer tillgängligt krigsmateriel och ammunition är Ryssland. Det är bara en tidsfråga. Och från och med det tillfället så är frågan: Vad gör Ryssland då?
Citera
2022-07-07, 13:03
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
<----- Du är här.
.
.
.

Naturligtvis kan Ryssland svälja hela Ukraina, om Ryssland (och ryssarna) läger manken till. Ukraina har inte (längre) kärnvapen, Ryssland har det...

Att man (dvs "ryssen") i dagsläget använt mycket kapacitet för att intervenera i separatistregionernas inbördeskrig är naturligtvis odiskutabelt, och att man då lyckats utvidga separatisternas tidigare landvinningar är ocks odiskutabelt.

Det betyder dock inte att de har rätt att göra så, och det betyder heller inte att de nödvändigtvis kommer att kunna konsolidera sina militära framsteg, ekonomiskt eller politiskt.
Citera
2022-07-07, 14:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
XD, ok då vet vi. Det blev just VÄLDIGT tydligt vilken sorts person du är.
Jag redovisar exakt hur verkligheten ser ut. Detta tar du till intäkt för att gå till personangrepp.

Ditt korkade hjärntvättade hjon.
Citera
2022-07-07, 14:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Så hur vill du att kriget skall sluta? Vill du att Ryssland vinner? Vad är ditt ”drömslut” på kriget?
Vad fan har det för betydelse vad en kille i Sverige önskar sig? Att tro att man i geopolitiska konflikter kan bryta ner det hela till någon jävla fotbollsmatch, där man "håller" på någon, är direkt efterblivet. Det som händer det händer.

Mitt enda intresse är vad som är bra för svenska folket, mina vänner & min familj.
Citera
2022-07-07, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Naturligtvis kan Ryssland svälja hela Ukraina, om Ryssland (och ryssarna) läger manken till. Ukraina har inte (längre) kärnvapen, Ryssland har det...

Att man (dvs "ryssen") i dagsläget använt mycket kapacitet för att intervenera i separatistregionernas inbördeskrig är naturligtvis odiskutabelt, och att man då lyckats utvidga separatisternas tidigare landvinningar är ocks odiskutabelt.

Det betyder dock inte att de har rätt att göra så, och det betyder heller inte att de nödvändigtvis kommer att kunna konsolidera sina militära framsteg, ekonomiskt eller politiskt.
Jag har dock inte svarat på vad jag tycker är rätt eller fel. Jag kommenterade bara infantila idioter (inte dig) som förnekar verkligheten för att dom tror att magiskt tänkande fungerar.
Citera
2022-07-07, 14:57
Medlem
Citat:
Vad fan har det för betydelse vad en kille i Sverige önskar sig? Att tro att man i geopolitiska konflikter kan bryta ner det hela till någon jävla fotbollsmatch, där man "håller" på någon, är direkt efterblivet. Det som händer det händer.

Mitt enda intresse är vad som är bra för svenska folket, mina vänner & min familj.

Har du ingen egen åsikt eller önskan? Minåsikt är att Ryssland är skulden till kriget. Allt ansvar för det som skett ligger på Ryssland. Min önskan är att Ukraina skall vinna. Vidare att Ryssland inte ens kommer på tanken att tro att de kan vinna något på att attackera Sverige. Att ”ingen” bryr sig om min åsikt förstår jag. Men NÅTT tycker du väl? Eller är du så vek oxh ryggradslös att du inte vågar ha en egen åsikt om kriget?
Citera
2022-07-07, 15:06
Medlem
Citat:
Jag har dock inte svarat på vad jag tycker är rätt eller fel. Jag kommenterade bara infantila idioter (inte dig) som förnekar verkligheten för att dom tror att magiskt tänkande fungerar.

Själv påstod du att det inte alls var någon dålig idé att slösa bort stora resurser (inte minst VDV enheter) i ett totalt hopplöst självmordsanfall som enbart gav Ukraina kampvilja och där ryssarna även slösade tid och materiel.

Det är väl infantilt tänkande om något.
Citera
2022-07-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tror du han skickar in det bästa först eller?

Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!

När kommer stöten och när kommer de bästa?

Är det de T64 stridsvagnar (från 1960-tal) de har börjat rulla in nu på slutet som på något magiskt sätt ska vara bättre än de mycket modernare T80 de hade i början – innan de slogs ut?
Senast redigerad av qmvr029gt1 2022-07-07 kl. 15:13.
Citera
2022-07-07, 15:12
Medlem
Citat:
Jag redovisar exakt hur verkligheten ser ut. Detta tar du till intäkt för att gå till personangrepp.

Ditt korkade hjärntvättade hjon.
Haha, att jag säger att jag tycker att det blev tydligt vilken typ av person du är, är det ett personangrepp?

Då tror jag nog du får läsa på lite bättre. Hade jag däremot uttryckt någon form av värdering av vilken typ av person det var, då hade du haft på fötterna.

Din sista kommentar är dock ett typexempel på personangrepp. Där du lägger in en nedsättande värdering i din beskrivning av mig som person, min förmåga och karaktär.

Du bör också notera att jag, även om jag tyckte det var tydligt, försökte beskriva den uppfattningen som många här delar.

I övrigt ”redovisar” du inte alls ”exakt hur verkligheten ser ut”. Du kör klassisk halmgubbe-taktik och hävdar att vi trott att Ryssland inte skulle kunna ta den och den orten.

Vilket vi aldrig hävdat. Så vilken ”verklighet” beskriver du?

Att Ryssland tagit stora delar av Ukraina är det väl ingen som förnekat? Eller att de kan ta mer?

Nej du, du får allt komma med bättre argument än det där om du vill komma någon vart.
Citera
2022-07-07, 15:24
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmvr029gt1
När kommer stöten och när kommer de bästa?

Är det de T64 stridsvagnar (från 1960-tal) de har börjat rulla in nu på slutet som på något magiskt sätt ska vara bättre än de mycket modernare T80 de hade i början – innan de slogs ut?

Det har inte ens börjat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in