Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 11:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vart hävdar Expo att han är NMR medlem?

När islamister halshugger meningsmotståndare så tar dom på sig dåden

När kiss-nazister halshugger meningsmotståndare så gör dom allt för att få det att se ut som att det bara är en hangaround.

Jävla drägg hela bunten
Citera
2022-07-07, 11:36
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
https://antifa.se/2019/09/15/afa-jonkoping-theodor-engstrom-och-elisabeth-karlsson-mor-och-son-aktiva-i-nmr/

Vem fan är den skabbiga nazihoran? Urs!
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvan
Dom flesta gångerna en patient hamnar på akutpsyk för bedömning. Har oftast inte personen i fråga egen självinsikt. Varvid psykvården blir negativt uppfattad av patienten. En hjärna går inte att gipsa en tid sen är man kärnfrisk igen. En hjärna är betydligt mer avancerad. Så länge en patient inte besitter självinsikt längre. Finns ingen läkare i hela världen som kan nollställa en hjärna efter en psykisk diagnos. Efter patient kommit upp "över ytan" igen. Vilket allra oftast sker med medicinering. Så krävs det enormt mycket av patienten självför att komma tillbaka. Säg har du brutit ett ben. Då krävs ganska lång tillbakaväg av patienten själv för att återfå full kraft i det benet igen.
Hoppas du förstår resonemanget.
Annars har du Google.

Ja, jag "förstår resonemanget", det är ju det jag säger, väldigt många sparkas ut FÖR TIDIGT" från psyksjukhusvården, och ut i exakt ingenting förutom hemlöshet, total ensamhet m.m.

Det måste finnas mycket, mycket bättre stöd utanför de anhöriga, som oftast redan är helt slut.

Ex många beroendesjuka behöver en bra mycket längre vårdtid (kanske upp till en 10 år) med eller utan tvång.
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reimergoran
hade GM hetat något svenskklingande så hade nog namnet stått på A-bladets första sida redan.
:-)

Gärningsmannens namn låter rätt svenskt i mina öron. Din teori håller inte.
Citera
2022-07-07, 11:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Du verkar slå bakut på allt som talar om den misstänkts mördarens sympatier med NMR och extremism och ha det svårt med vanlig, normal igenkänning. Extremt utåtagerande, galen MGM som har varit inblandad i flera högerextrema rörelser, men haft svårt att betala medlemsavgiften.

Inte alls, jag har aldrig på något sätt ifrågasatt de upp gifter som gör gällande att GM haft NMR-sympatier. Frågan är dock om de sympatierna har något med GM:s motiv att göra. Det återstår att se.

Vad jag dock vänder mig mot är att samma rykten om det där klippet från Riks postas om och om igen i den här tråden trots att det redan från flera olika håll dementerats att det skulle röra sig om samma person. Släpp det klippet helt enkelt. Om det mot förmodan skulle visa sig att alla haft fel och att klippet har något med GM att göra kan det plockas upp igen då, men tills dess blir det bara tröttsamt att hela tiden tillbakavisa samma sak.
Citera
2022-07-07, 11:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja. Fast nu lever vi i en demokrati och vanligtvis kan man inte styra saker på egen hand.

Du skrev så här:

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En samordnare har väl knappast mycket makt? Tror mer på slump.

Jag menar att bland annat listan i Dagens Medicin visar att I-MW hade makt, och kanske framför allt att GM kan ha uppfattat det så. Finns ju också många mediala framträdanden hon gjort.

Men jag håller med dig om att hon inte var en envåldshärskare inom svensk psykiatri. Nu är det ju ingen som argumenterat så, men du har rätt i det ja.
Citera
2022-07-07, 11:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Knappast i en patient-läkar-relation, iaf.

nej, sant, men beslut som fattats på högre nivå kanske påverkat honom. nedskärningar eller indragande av någon dårmedicin kanske.

det som talar emot politiskt motiv är ju att offret var en av de minst politiskt definierade personerna på ön vid mordtillfället. måste funnits tusen lämpligare offer inom en radie på hundra meter. finns det något som tyder på att GM fortfarande var politiskt aktiv/intresserad?
Citera
2022-07-07, 11:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Kollar man på hennes bilder så ser hon minst sagt skev ut. Vilken normal kvinna i 50års-åldern poserar som en porrstjärna på sina bilder liksom?

Vilka bilder?
Citera
2022-07-07, 11:39
Medlem
Troians avatar
Enligt åklagaren var dådet riktat mot BO självt, och det ska ha med hennes offentliga profil att göra.

https://www.dn.se/sverige/motivet-fortsatt-oklart-efter-knivdadet-i-visby/
Citera
2022-07-07, 11:39
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
https://antifa.se/2019/09/15/afa-jonkoping-theodor-engstrom-och-elisabeth-karlsson-mor-och-son-aktiva-i-nmr/

Snälla! Du kan inte på riktigt tro att du tillför något nytt med den länken? Du kan inte tro att den inte postats här än? 😶
Citera
2022-07-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vilka bilder?

På Facebook
Citera
2022-07-07, 11:40
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han Lehman är på EXPO och har kämpat mot SD i årtionden. Han är expert på SD och även högerextrema som NMR. Och bara för att folk slängt ut sig en massa hittepå om islamister etc. i tråden så behöver ju inte du göra samma sak.
Bland andra du då. Inte politiskt
på största politiker veckan. Slump? Nej knappat. Du vet att ibland behöver man svara med egen medicin för att folk ska förstå vad svart vitt dom ser saker i. Men inte ens det hjälper på insnöade IDOTER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in