2022-07-07, 09:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ryssarna har iofs hyper-sonic missiler.
Det har NATO ännu inte lyckats utveckla av någon anledning.

Jag har lärt mig om de där. Alla ballistiska robotar är hyper-sonic. De blir de genom att de faller så fort från en hög bana. Den robot som ryssarna skryter med gör bara detta i en mer flack bana för att de släpps från flygplan. De är inte snabbare utan de kommer bara inte rakt uppifrån.
Citera
2022-07-07, 09:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ryssland (eller Sovjet, som det hette då) sparkade ner Finland på knä två gånger om, 1940 och 1944 - jag tillåter mig låna ditt eget sätt att uttrycka dig - båda gångerna i ärlig kamp, men undvek sedan ändå att genomföra en fullskalig invasion, eftersom det man ville uppnå var fredliga relationer med grannlandet Finland och en bra gräns, inte ständigt upprepade nya krig.

Kiev befinner sig mentalt ungefär där Finland var i början av 1930-talet, med utbredd revanschism och en massa uppumpat förakt för ryssar.

Du förespråkar den starkes rätt att döda,erövra territorier och etniskt rensa ut andra folk. Så då är det lika rättfärdigat om Kina eller USA invaderar Ryssland för att få fredliga relationer, en bra gräns och inte upprepade krig? Eller är det egentligen så att du bara tycker Ryssland skall ha den rätten? Gör vi tillräckligt många bra nya gränser i Ryssland så finns inte landet kvar; uppstyckat mellan grannländerna, så slipper vi det problemet i framtiden att ni vill ha bra gränser. Du argumenterar verkligen för att Ryssland måste krossas i grunden.
Citera
2022-07-07, 09:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nja... Det mesta av kapitalet hamnar väl i kleptokraternas fickor. ryZZland är ju en kleptokratisk fasciststat o därför tillverkas inte lika mycket vapen som under Sovjetunionen.
Att stjäla allt som går att stjäla är ryZZens kultur idag. Från orcherna som mördar i Ukraina till högsta hönsen i Kreml.

Visserligen men de kunde ändå fått mer över till armén om de inte haft dessa globala stormaktsdrömmar.
Citera
2022-07-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Okej efter att ha läst flera hundra inlägg från rysstroll å Nato/väst älskare om hur sanktionerna gynnar den ena sidan å skadar motparten.. så måste jag kläcka en bomb här.. å chocka samtliga.. sanktionerna skadar båda parter 🙈
Ryssarna mest naturligtvis men dom är samtidigt mer vana vid tuffa förhållanden och mer tjurskalliga..
kriget avgörs inte av sanktionerna utan av stridsmoral och vapen.. Ryssarna ”vinner” slakten, men förlorar efterspelet.. 🤷‍♂️🤗 så man kan säga att slutresultatet blir Ryssland - Ukraina 1-1.
Usa ska oxå ha en poäng för att ha lyckats jävlas med å försvaga sin ärkefiende.. men får oxå ett minuspoäng på att ha pumpat in sina invånarnas skattepengar i ett svart hål.

Vad skulle USA och "väst" göra? Låta Ryssland bestämma över Ukraina? En sådan lösning finns inte. Det skulle leda till nya attacker mot andra länder och ännu farligare situation. Dag 134 av invasionen.
Citera
2022-07-07, 10:07
Bannlyst
Ytterligare ett ukrainskt nazist-barn som fått sätta livet till i den ryzzka avnazifieringen.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1544391819018047493

Och alla ryzzkramare i tråden sitter förstås och applåderar över den framgångsrika, speciella, militäroperationen .
Citera
2022-07-07, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vackert att se, Ukrainska flaggan fladdrar i vinden på Ormön.

https://liveuamap.com/en/2022/7-july-ukrainian-flag-returned-to-zmiinyi-snake-island
Ja, man får vara glad för det lilla här i livet.

Håller med i det!
Citera
2022-07-07, 10:09
Avslutad
Jag har vajat lite vem jag håller på men nu ser jag att Ryssland förlorar!

Eftersom ammunitionsdepåer och järnväg slås ut!

Nästa steg är sammanbrott i leden! Sen åker de hem!
Citera
2022-07-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vad skulle USA och "väst" göra? Låta Ryssland bestämma över Ukraina? En sådan lösning finns inte. Det skulle leda till nya attacker mot andra länder och ännu farligare situation. Dag 134 av invasionen.

Ja, man undrar hur dessa "buffertzons"-tänkande individerna egentligen resonerar. Skulle de själva vilja bo i ett land som fick sin självständighet begränsad av ett grannland som betraktade det som en ren buffertzon/skyddszon mot omvärlden?
Citera
2022-07-07, 10:12
Medlem
Mycket intressanta uppgifter från twitterkonton. "Belgorod on twitter" och "Luhansk English twitter" där finns uppgifter om att av 7 avfyrningar av Iskander ballistiska missiler från Belgorod-området skall 4 st ha fallerat.

Det tycks hända varje natt att missilerna antingen exploderar eller far åt fel håll.

Är det sabotage i fabrikerna eller hur är det med kvalitén. Uppgifterna är trovärdiga.
Citera
2022-07-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag har vajat lite vem jag håller på men nu ser jag att Ryssland förlorar!

Eftersom ammunitionsdepåer och järnväg slås ut!

Nästa steg är sammanbrott i leden! Sen åker de hem!

Jag hoppas att du har rätt, det skulle vara bra för alla om Putin kallar hem sina styrkor och att Rysland tillåter att Ukraina kan få bestämma om sin framtid.
Sen hoppas jag att verkligheten hinner ifatt så att nuvarande styret i Kreml avsätts och man säkerställer att Rysland blir ett "Normal land" som inte hotar sina grannar. Men det sista blir nog svår då man manste påverka mycket I landets kultur.
Citera
2022-07-07, 10:15
Bannlyst
Intressant medial utveckling igen. WaPo tar sig an Bandera-kulten. Kievs sändebud i Berlin gör bort sig i Tysk TV:

Ukraine Has Better Heroes Than This Friend of Fascism
/.../
In his interview with Jung, Melnyk dove headlong into this morass of biographical, historical and ethical ambiguity. The ambassador insisted that Bandera was a freedom fighter. He denied Bandera’s role in wartime atrocities. Sure, Melnyk conceded, times were tough. Bandera was caught between two evils, Hitler and Stalin, but his motive — Ukrainian independence — was good. People also love Robin Hood, Melnyk added, and he was a rogue, too.

It wasn’t a good showing, especially for a professional diplomat at a time when his country is at war, its enemies are calling it Nazi, and its closest allies include Poland. The Polish foreign ministry called Melnyk’s performance “absolutely inacceptable.” The Israeli embassy said that his distortions “belittle the Holocaust.”

Even Kyiv realized that something had gone badly wrong. Melnyk’s view of Bandera “does not reflect the position” of Ukraine, the foreign ministry clarified, while emphasizing how grateful it is to Poland for “its unprecedented support in the fight against Russian aggression.” There are rumors that Melnyk will be recalled to Kyiv.
https://www.washingtonpost.com/business/ukraine-hasbetter-heroes-than-this-friend-of-fascism/2022/07/07/77a14454-fdb2-11ec-b39d-71309168014b_story.html
https://archive.ph/DUDt3

Skönt att se att åtminstone WaPo återvänder till sina sakliga analyser kring nazi-problemet i Ukrainas hisyotia.
Citera
2022-07-07, 10:21
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket intressanta uppgifter från twitterkonton. "Belgorod on twitter" och "Luhansk English twitter" där finns uppgifter om att av 7 avfyrningar av Iskander ballistiska missiler från Belgorod-området skall 4 st ha fallerat.

Det tycks hända varje natt att missilerna antingen exploderar eller far åt fel håll.

Är det sabotage i fabrikerna eller hur är det med kvalitén. Uppgifterna är trovärdiga.

Vi vet ju att underhållet av den ryska arméns fordon och vapen är minst sagt bristfälligt så att robotarna exploderar vid afyrningen är väl inte så konstigt.

Kanske därför vi inte sett några taktiska kärnvapen användas, hur fan ska de förklara det för medel-ivan om den detonerar i avfyrningssilon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in