Citat:
Ryssland behöver inte sympatier från homoglobomakterna i Väst, de har Kina på sin sida, och även Indien och andra. Det extrema rysshatet (som personer som du trumpetar ut, helt okritiskt) är helt och hållet en västerländsk affär. Övriga världen kommer fortsätta ha stabila relationer och bedriva normal handel med Ryssland, och det kommer även Väst att göra, sedan psykosen släppt om några år.
Geopolitik är inte din starka sida och inte Rysslands heller för den delen. Kina är relativt neutrala i denna konflikt, likaså Indien. Indien och Kina är inte vänner och således inte allierade så som du vill tro. Kina är extremt beroende av väst och vår konsumtion så Kina skulle aldrig öppet stödja Ryssland då de inte har råd att få sanktioner riktade mot sig.
Kina är förvisso en stormakt till skillnad från Ryssland så jag är rätt säker på att Kina tillslut kommer ha Ryssland som lydstat under sig, men knappast allierad.
Citat:
Det återstår att se, hittills har man ju tagit tillbaka en del och mer lär det bli. Mycket beror ju på vad de har för kapacitet.
Citat:
Påstått av Putin och Lavrov med flera, inte av mig. Det är väl inte semantik att referera till Putins egna ord och se hur det gick i praktiken med invasionen? "Det blir vad det utvecklas till" låter inte som en bra plan om du frågar mig.
Ska man kriga ska man ha mål med krigandet och misslyckas man med att nå sina mål så har man förlorat kriget. Eller menar du att Ryssland invaderade utan några som helst mål och bara gör det som en rolig grej?
Citat:
Vilken oerhörd tur för Ryssland att vi i väst håller på med detta självskadebeteende då. Jag är dock för att fortsätta med sanktionerna oavsett om jag får betala mer för bensinen eller maten. Så bra att vapenleveranserna inte skadar ryssarna, även om jag tror att ryska soldater är av en annan åsikt. Då kan vi ju fortsätta skicka dessa vapen och skada oss själva lite mer.
Pajas!