2022-07-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Musk råkade tydligen skaffa två ungar till med en högt uppsatt på Neuralink förra året. I min värld så verkar han ganska gränslös. Har svårt att känna förtroende för en sådan karaktär. Även om han tex skulle ha gjort det för att hjälpa en kvinnlig barnlös vän eller vad motivet nu kan vara så undrar man hur han har tid med allt? Något är minst sagt skevt med Musk och kulten kring honom.

Riktigt snuskigt imo, och folk ansåg det som omöjligt när det för någon månad sedan kom fram ett vittne som påstod att han sexuellt trakasserat SpaceX anställd på sitt privatjet. Inte jätte fräscht att gång på gång utnyttja sin maktposition för att få ligga med anställda, VDar har fått sparken för betydligt mindre

https://www.businessinsider.com/elon-musk-shivon-zilis-secret-twins-neuralink-tesla?utmSource=twitter&utmContent=referral&utmTer m=topbar&referrer=twitter&r=US&IR=T

Ju mer som uppdagas desto fler vittnen kommer träda fram. Det är denna person folk här inne ser som jesus
Senast redigerad av job230ge 2022-07-07 kl. 07:23.
Citera
2022-07-07, 07:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Riktigt snuskigt imo, och folk ansåg det som omöjligt när det för någon månad sedan kom fram ett vittne som påstod att han sexuellt trakasserat SpaceX anställd på sitt privatjet. Inte jätte fräscht att gång på gång utnyttja sin maktposition för att få ligga med anställda, VDar har fått sparken för betydligt mindre

https://www.businessinsider.com/elon-musk-shivon-zilis-secret-twins-neuralink-tesla?utmSource=twitter&utmContent=referral&utmTer m=topbar&referrer=twitter&r=US&IR=T

Ju mer som uppdagas desto fler vittnen kommer träda fram. Det är denna person folk här inne ser som jesus

Jag tycker som sagt att han är omdömeslös men jag är skeptisk till me too perspektiv på sånt här också. Mest troligt är att han inte riktigt klarar av att värja sig och har nån slags fortplantningsfetish. Frivilliga kvinnor är inte en flaskhals. Å andra sidan kommer det alltid finnas dom som hävdar att dom blivit utnyttjade också.
Citera
2022-07-07, 09:00
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Vad är det som är så konstigt att kvinnor attraheras till män med bra gener och vill föda deras barn? Det är ju exakt så naturen fungerar. Det är väl bara feminister och white knights som aldrig får komma till att ligga som tycker annorlunda.
Citera
2022-07-07, 10:00
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Påminner lite om Elijah Muhammad. Fast med ett högre P/E-tal.
Citera
2022-07-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vad är det som är så konstigt att kvinnor attraheras till män med bra gener och vill föda deras barn? Det är ju exakt så naturen fungerar. Det är väl bara feminister och white knights som aldrig får komma till att ligga som tycker annorlunda.

Nej, det är ett sjukt beteende att sätta folk som är underordnade i hans egna bolag i den positionen.

Vad har hon för val? Senaste gången någon pratade ut om problem i SpaceX tillexempel så fick dem sparken på studs, du blundar bara för problemen
Citera
2022-07-07, 10:47
Medlem
Citat:
men ingen förväntar sig egentiäligen inte att du någonsin skulle komma till en slutsats som inte återspeglar situationen negativt, någonsin. Vilket gör att värdet av dessa slutsatser mer utspätt än destilerat vatten.
Och du har aldrig tolkar en situation relaterat till Tesla negativt, tänk vad olika folk kan se på saker.

FYI så lämnade Bill Gates som CEO efter att det uppdagades att han hade haft en relation med en anställd då styrelsen började med en utredning. Men när musk gör samma sak så är det såklart inga problem.

Nämn en VD som inte behövt avgå efter att det uppdagades att de haft en olämplig relation med en person underordnad till dem själva. Jag väntar, att du ser detta som en non issue säger ju bara hur absurt partisk du är
Senast redigerad av job230ge 2022-07-07 kl. 10:54.
Citera
2022-07-07, 11:12
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Och du har aldrig tolkar en situation relaterat till Tesla negativt, tänk vad olika folk kan se på saker.

FYI så lämnade Bill Gates som CEO efter att det uppdagades att han hade haft en relation med en anställd då styrelsen började med en utredning. Men när musk gör samma sak så är det såklart inga problem.

Nämn en VD som inte behövt avgå efter att det uppdagades att de haft en olämplig relation med en person underordnad till dem själva. Jag väntar, att du ser detta som en non issue säger ju bara hur absurt partisk du är

Enda anledningen till att det är olämpligt är pga att folk moraliserar för att plocka ner framgångsrika och kompetenta människor. Och det funkar om man låter dem. Jag tycker Musk skall fortsätta skita i vad folk tycker, skaffa många barn och prioritera Teslas och jordens framtid. Hade wokeismen fått diktera rätt och fel så hade vi varit dödsdömda allihop. Jag vet vilken typ av människor som försöker nå framgång genom att klistra på sig en bättre moral, men de saknar självinsikt och har inget att göra i en maktposition.
Citera
2022-07-07, 11:19
Medlem
Citat:
Nej, det är ett sjukt beteende att sätta folk som är underordnade i hans egna bolag i den positionen.
Hur vet du vilken position han satte henne i?
Citera
2022-07-07, 12:19
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:

Fast nu bortser du från att Elon är genetiskt ultra-beta. Har var ju nästan ihjälmobbad som barn på grund av sin extrema töntighet.

Så det är klart, om någon random kvinna börjar flörta med honom reagerar han instinktivt och kan inte hantera situationen. Och så blir ytterligare ett föräldralöstbarn till.
Mönstret med att Elon inte kan hantera situationer på grund av sin beta-karaktär är en av anledningarna till att han inte borde vara VD, speciellt inte när bolaget han "leder" behöver ledarskap.

Mvh
Citera
2022-07-07, 12:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Fast nu bortser du från att Elon är genetiskt ultra-beta. Har var ju nästan ihjälmobbad som barn på grund av sin extrema töntighet.

Så det är klart, om någon random kvinna börjar flörta med honom reagerar han instinktivt och kan inte hantera situationen. Och så blir ytterligare ett föräldralöstbarn till.
Mönstret med att Elon inte kan hantera situationer på grund av sin beta-karaktär är en av anledningarna till att han inte borde vara VD, speciellt inte när bolaget han "leder" behöver ledarskap.

Mvh

Utan att uttala mig om vad som kännetecknar en "genetisk ultra-beta" så är jag rätt säker på att det är mer beta att sitta på Flashback och kalla en av de mest framgångsrika människorna genom historien för "ultra-beta".
Citera
2022-07-07, 12:57
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Överlag ska man nog förhålla sig skeptisk till de historierna, eftersom de kommer från Elon själv. Hans pappa har berättat att Elon fick stryk efter en kommentar om en skolkamrats pappa som begått självmord: https://www.news24.com/fin24/economy/world/elon-musk-made-hurtful-comment-to-fellow-pupil-who-left-him-hospitalised-father-says-20220602
Citera
2022-07-07, 13:08
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Utan att uttala mig om vad som kännetecknar en "genetisk ultra-beta" så är jag rätt säker på att det är mer beta att sitta på Flashback och kalla en av de mest framgångsrika människorna genom historien för "ultra-beta".

Beror ju såklart på hur man definierar framgång. Men Elon är mer framgångsrik på att lura till sig kapital, helt klart. Men han kan inte behålla sin familj ( någon utav dem ) eller sin image som reko. Vilket är fail i min bok, men man kan tycka olika såklart.
Sedan tycker inte jag att lägga ut bajs-emoji på Twitter 30 gånger per dag är så mycket bättre än inlägg på Flashback.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in