2022-07-05, 17:57
  #11209
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Kanske för att den var övervärderad och inte alls speglade Teslas ekonomi utan istället var en fantasisiffra baserat enbart på spekulationer och Musks lögner, fantasier och påhitt?
Nu när hans näste av lögner och påhitt börjar komma fram som lögner en efter en så tröttnar folk och drar sig ur = kursen går ned.

Buhu gråt
Citera
2022-07-05, 17:58
  #11210
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Buhu gråt

Nej det är nog ägarna av Tesla aktier som gör det
Citera
2022-07-05, 18:03
  #11211
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nja saken är väl den att man ser inte Toyotas VD sprida lögner på Twitter och skriva som en tonåring på nätet.
Alla bilföretag har visioner och drömmar, men ingen sprider så mycket lögner som Tesla.
Vad skulle Model3 kosta? När kommer Cybertruck? När kommer lastbilen? När kommer nya batterierna och hur mycket bättre är dom i verkligheten jämfört med lovorden? När kommer självkörande taxis? När kommer självkörande bilar över huvudtaget?

Tesla har gjort mycket bra och revolutionerat industrin.
Dom har byggt en MYCKET bra bil för att vara deras första (Model S) trots sina problem med handtag, lysen och annat. Inget konstigare än en Audi som drar mer olja än bensin eller rasar kamkedjan, problem finns på alla bilar.
Men det är alla lovord på att leverera saker som aldrig levereras som vi kanske ser nu. Att folk helt enkelt tröttnar på Musk, med all rätt.
Det vi kanske ser nu är ett ras likt Fingerprint ned till en vettig nivå, en nivå som speglar företagets ekonomi.
Tesla älskarna lovordar Tesla aktien likt Fingerprints anhängare gjorde ”back then”.
Sedan tycker folk att företagsvärdet totalt faller ned i avgrunden men det som egentligen händer är att det blir omvärderat med de rimliga glasögonen på istället för visions-glasögonen.
Men jag har också ofta fel! Kan vara så denna gång med, det är inget ovanligt.

Glöm bara inte bort deras fantastiska länkarmar
När de gjorde det här testet och slog med en slägga 10 gånger och det blev sprickor och sedan så gav hela materialet upp

När jag läste den här undersökningen, så var det faktiskt ett företag som bad tesla skärpa sig.
Man kan ju tycka att det är lite konstigt när det är ett sånt orakels om Elon Musk som kan bygga rymdraketen Men man kan inte bygga en normal bil som håller.

Att Teslas aktie har varit övervärderad är du förmodligen ingenting som någon egentligen ställa sig frågande till. Det här är en hypad produkt precis samma som när det gäller Iphone.

Om jag skulle köpt en elbil så skulle jag absolut verkligen köpte Volvos eller till Teslan. Det finns väldigt rymliga bilar från Toyota som jag litar mer på. Eller framförallt Varför inte Kia.
Citera
2022-07-05, 18:30
  #11212
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nej det är nog ägarna av Tesla aktier som gör det

Den kan sjunka till 500 så köper jag mer, dessutom är jag en alldeles för stark människa för att gråta över pengar. Förlitar inte min framtid på aktier 😉
Citera
2022-07-05, 18:53
  #11213
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Den kan sjunka till 500 så köper jag mer, dessutom är jag en alldeles för stark människa för att gråta över pengar. Förlitar inte min framtid på aktier 😉

Otroligt trevligt för dig!
Men vad har det med något av det jag skrivit att göra?
Citera
2022-07-05, 19:48
  #11214
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Satt du på forum som 10-åring också och skrev om hur mycket Nintendo ljög när deras spelkonsoler blev försenade? Ledsen att världen inte blir bättre på det enda perfekta sättet du finner godtagbart, men nu råkar det företaget som redan ådstakommit dessa smått omöjliga saker finnas just för att de har en uber-kompetent CEO som skapat en företagskultur där man siktar på att ådstakomma svåra saker på kort tid. För gnällaporna kommer det alltid gå att hitta misslyckanden, men som aktieägare så vet jag att mina pengar jobbar högeffektivt. Du får väl hitta ett lika kompetent företag med en CEO som är lika smart men helt saknar barnasinne och humor? Lycka till!

Enda chansen för Tesla just nu är om styrelsen har balle nog att sparka Elon.

Elon är både tekniskt okunnig och värdelös som ledare. Att han tillåts lägga sig i strategiska teknikval med mera är en av anledningarna till att Tesla nu ligger risigt till.

Mvh
Citera
2022-07-05, 21:15
  #11215
Medlem
Nu börjar dom:
https://www.youtube.com/watch?v=FXpfU6I_T3w
Citera
2022-07-05, 21:42
  #11216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Nu börjar dom:
https://www.youtube.com/watch?v=FXpfU6I_T3w

Tack för länken,

Jag e sjukt taggad att se en full teardown av dedär och förhoppningsvis lite SEM analyser av själva cellerna för att få veta mer om Kemin, dry electrode eller ej, är det true tabless osv.

Är man snabb på bollen kan man få veta väldigt mycket om vilken roi tesla fått på allt forskande kring 4680 och om det är ett hopp i forskningen eller bara ett förstorat 2170.

Hoppas innerligt dem inte mjölkar skiten i 12 avsnitt
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-07-05 kl. 21:44.
Citera
2022-07-05, 22:24
  #11217
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tack för länken,

Jag e sjukt taggad att se en full teardown av dedär och förhoppningsvis lite SEM analyser av själva cellerna för att få veta mer om Kemin, dry electrode eller ej, är det true tabless osv.

Är man snabb på bollen kan man få veta väldigt mycket om vilken roi tesla fått på allt forskande kring 4680 och om det är ett hopp i forskningen eller bara ett förstorat 2170.

Hoppas innerligt dem inte mjölkar skiten i 12 avsnitt

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/model-y-with-4680-battery-cells-made-in-giga-texas-shows-signs-of-range-limitation-by-software

Citera
2022-07-06, 08:02
  #11218
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Enda chansen för Tesla just nu är om styrelsen har balle nog att sparka Elon.

Elon är både tekniskt okunnig och värdelös som ledare. Att han tillåts lägga sig i strategiska teknikval med mera är en av anledningarna till att Tesla nu ligger risigt till.

Mvh

I så fall finns det ju hopp för dig också att bygga världens största företag på elbilar.
Citera
2022-07-06, 13:48
  #11219
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Enda chansen för Tesla just nu är om styrelsen har balle nog att sparka Elon.

Elon är både tekniskt okunnig och värdelös som ledare. Att han tillåts lägga sig i strategiska teknikval med mera är en av anledningarna till att Tesla nu ligger risigt till.

Mvh

Ännu ett geni här som har stenkoll på vad som är bäst för ett företag han inte byggt upp. Du verkar ha alla hästar i stallet mr pig så jag tycker du borde bli Teslas nya Vd
Citera
2022-07-07, 03:20
  #11220
Medlem
rrpipers avatar
Musk råkade tydligen skaffa två ungar till med en högt uppsatt på Neuralink förra året. I min värld så verkar han ganska gränslös. Har svårt att känna förtroende för en sådan karaktär. Även om han tex skulle ha gjort det för att hjälpa en kvinnlig barnlös vän eller vad motivet nu kan vara så undrar man hur han har tid med allt? Något är minst sagt skevt med Musk och kulten kring honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in