Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Påstods någonstans att hon slutade arbeta kliniskt 2004. Så nej det är nog osannolikt.

Jo kanske. Intressantare är kanske då att hon har besökt Almedalsveckan sedan i alla fall 2005. Kanske har han besökt tidigare år och stött på henne.

Uppgiften om att hon besökt Almedalsveckan år 2005 får jag från hennes gamla blogg. Den är inte helt lätt att navigera men det går. Klicka på blogg. Scrolla ned tills du ser årtal och välj 2005.

Länk: http://www.psyksam.se/
Citera
2022-07-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Ja, likheter finns. Men vad det har med Mihaljovic är väldigt oklart. Han mördaren är väldigt ung. Vi kanske har ett raskrig på gång.
Nej, det har troligtvis inget alls med det fallet att göra - om det nu inte återigen handlar om nån som är trött på myndigheter, ser en representant, och går all-hulk utan minsta tanke på vad dom egentligen gör.

Mycket spekulationer (oväntat nog, va?) i tråden, men inget känns rätt - vi får väl se vad polisen kommer fram till om vi nu nånsin får läsa det.

Men med tanke på likheten med AL+20 år så var det ändå lite extra ruggigt, trots vilken tragedi det redan är.
Citera
2022-07-07, 03:03
Medlem
Polis2010s avatar
För att hjälpa eller stjälpa herrskapet så har jag sett kvinnan på tv i psykiatriska sammanhang under 2010-talet.Har även varit på live föreläsningar med henne en eller två gånger.
Senast redigerad av Polis2010 2022-07-07 kl. 03:10. Anledning: Felstavning
Citera
2022-07-07, 03:18
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Hur har Theodor försörjt sig i livet? Har han utbildning? Har han jobbat med något eller är han bidragstagare? Tycker även att det känns lite underligt att som 33-åring fortfarande bo med sina föräldrar, morföräldrar samt sin mammas nye man. Hur har han haft det socialt? Hade han några vänner? Trots tre rejält långa "insändare" till Nordfront och deltagande på demonstrationer tycks han ju inte ens ha accepterats av NMR, stackarn.

Tror ni Theodor har ångest nu? Fy fan för att dömas för mord som 33-åring, skoj liv att se fram emot liksom. Pensionär lagom till frisläppandet kan man ana och förmodligen en hel del obetalda skulder. För hans skull får vi hoppas att morsan fortfarande lever när han släpps och att hon fortfarande bor så att han kan flytta hem efter avtjänat straff.
Citera
2022-07-07, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Fy fan för att dömas för mord som 33-åring, skoj liv att se fram emot liksom. Pensionär lagom till frisläppandet kan man ana

Ostraffad mammas pojke .. kanske får han 3 år som den där som sköt sin flickvän i Solna för vad 10 år sedan. Nej - maximalt får han nånstans 5-10 år, ute efter 66% av det.

Kanske med en badge att visa för sin omgivning om han nu är en sympatisör eller gängmedlem nånstans. Nu kan ju straffet kanske bli hårdare då han inte har förmildrande omständigheter (han är tydligen inte afghan) men troligen inte.
Citera
2022-07-07, 03:31
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Ostraffad mammas pojke .. kanske får han 3 år som den där som sköt sin flickvän i Solna för vad 10 år sedan. Nej - maximalt får han nånstans 5-10 år, ute efter 66% av det.

Kanske med en badge att visa för sin omgivning om han nu är en sympatisör eller gängmedlem nånstans. Nu kan ju straffet kanske bli hårdare då han inte har förmildrande omständigheter (han är tydligen inte afghan) men troligen inte.

Nej, det spelar ingen roll här att han är ostraffad. Visserligen kanske han inte för livstid, men minimum 18 år kommer han få. Glöm inte att han är "nazist" plus att han knivhögg en ur överklassen. Hade det varit någon obetydlig babbe så hade han kommit undan med ett mildare straff. Det är så det fungerar.
Citera
2022-07-07, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja eller som Mijailo Mijailovic fick syn på henne och gick till attack.
Ganska mycket känns igen från mordet på Anna Lindh. Ok förutom att ingen skulle känna igen Wieselgren om man inte kände till henne sen förut.

Vad menar du känns igen utöver att mordet utfördes med ett kniv och att BO påminner om Anna Lindh utseendemässigt??
Citera
2022-07-07, 03:35
Medlem
MoggePysslings avatar

Jag minns att det kändes obehagligt när hon var med i SVT Aktuellt med ett märkligt leende på läpparna efter att en familjefar (Joakim Forsberg) hade blivit brutalt knivmördad vid en bankomat. En psyksjuk mördare (Mikolaj Kowalew) var ute på promenad med personal och sprang ifrån dem som senare knivslaktade en helt oskyldig familjefar. Helt stört att han bara kunde rymma så lätt. Sedan upprepades skiten när ytterligare en man i 25-årsåldern rymde från samma psykiatriska avdelning.

(FB) Rissne 2021-01-02: Joakim Forsberg knivmördad vid Bankomat

(FB) Okänd man överföll kvinna i trädgård i Tullinge!
Citera
2022-07-07, 03:36
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nej, det spelar ingen roll här att han är ostraffad. Visserligen kanske han inte för livstid, men minimum 18 år kommer han få. Glöm inte att han är "nazist" plus att han knivhögg en ur överklassen. Hade det varit någon obetydlig babbe så hade han kommit undan med ett mildare straff. Det är så det fungerar.
Nja hade han huggit ihjäl någon obetydlig babbe av rasistiska skäl hade han fått obestämd tid i kurran.
Citera
2022-07-07, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Hade det varit någon obetydlig babbe så hade han kommit undan med ett mildare straff

Du menar, "hade HAN varit någon .. " så hade du haft rätt.

Ändock märkligt vilket liv det är kring detta, när vi redan haft 2 skjutningar och 1 annan knivattack idag (igår, då) om jag minns rätt. Det skjuts några per vecka, ingen reaktion.

Så det som skrevs om överklass kan vara korrekt. När vanligt folk mördas är det inte längre nyhetsvärdigt.
Citera
2022-07-07, 03:38
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Vad menar du känns igen utöver att mordet utfördes med ett kniv och att BO påminner om Anna Lindh utseendemässigt??
Ja vad mer kräver du. Att det skulle skett på NK i Stockholm?
GM verkar psyksjuk och hugger ihjäl en äldre kvinna med kniv. Han kände troligtvis igen henne.
Citera
2022-07-07, 03:39
Medlem
gunnarks avatar
Att det var en störd galning som utförde dådet tror jag det inte är några tvivel om, men det som skaver är att jag tror faktiskt han valde ut fel person, jag tror inte hon var det tilltänkta offret här!

Jag tror någonstans att när du gör detta så har du fyllt kroppen med tabletter och genom att inte vara 100 % fokuserad så tror jag det är fel person som strök med!

Nu kanske ni menar att hennes jobb gör henne till måltavla för han, men i Almedalen så går det ju 13 sådana som hon på dussinet, så jag hoppas polisen har koll vilka mer som fanns i närheten av där det hände!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in