Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 02:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej det var helt rätt ordval faktiskt. Jag menade vad jag skrev. Begår man ett sånt här vansinnesdåd så är man inget annat än bottenskrap. Samma sak gäller alla som sitter hemma med sin offermentalitet och klagar på allt och alla istället för att tag i sina egna liv.

Vad bra att du åkt räkmacka hela ditt liv, då......

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad sysslar Barnafrid med? Var hon kopplad till dem? Kanske nån missnöjd med deras jobb typ vårdnadsärende

Nja, BO jobbade för SKR eller SKL (vet inte om de bytt namn på sistone) Statens Kommuner och Regioner/Landsting, så hon "talade" nog lite överallt. Min personliga åsikt om det rövarbandet är att de är en skyddarorganisation för staten och de privatiserade "välfärdsföretagen" och de hittar på egna "förordningar" som sätter den verkliga lagen ur spel, specifikt när det gäller de allra svagaste i samhället, ex psyksjuka, socialtjänsten, äldrevården.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Enligt Wikipedia har BO arbetat administrativt på SKR och inte kliniskt sedan 2004, så något agg pga. missnöje med henne som vårdande läkare eller uteblivna recept kan ju knappast ha varit motivet.

Men svensk psykiatrivård tycks vara ett ämne som engagerar och upprör MGM. I hans artikel i Nordfront om Emmerich Roth och förintelsen gör han följande utvikning:
För att inte tala om hur psykiskt sjuka behandlas i USA än idag, där många psykiskt sjuka förvaras under horribla förhållanden i isoleringsceller i fängelser, för småbrott relaterat till deras obehandlade psykiska ohälsa, eller för den delen hur de behandlas i Sverige, där psykiskt sjuka slängs ut i rännstenen i den såkallat rika humanitära stormakten. Tar någon av de självgoda anklagarna ansvar för eller avstånd ifrån det som pågår idag kan man ju då undra, eller det kanske hör till de där ”utmaningarna”? Där ”utmaningar” som alltid är ett politiskt kodord för aldrig, men där avsändaren inte har ryggrad nog att erkänna bortprioriteringen.
https://nordfront.se/ett-bemotande-av-emerich-roths-groteska-bluffhistorier.smr

Troligen hyste MGM ett hat mot Wieselgren som ju i egenskap av psykiatrisamordnare på SKR var en makthavare inom svensk psykiatrivård. Hennes deltagande i SKR:s seminarium i Almedalen var ju annonserat i förväg och det är ju inte superkrångligt att ta sig dit från Kalmartrakten med färjan Oskarshamn-Visby.
Citera
2022-07-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islaim
Hur pass psyksjuk har MGM varit?

Mord på blond 60+ kvinna - och för ett par månader sedan agerade han i en "korankupp", en typ av aktivistisk islamofobi-utspel, i samband med partiet Nyans på Mynttorget i Stockholm.

Är MGM schizofren? Man ska inte döma folk helt och hållet efter utseende, klädsel, aura, sätt att kommunicera men MGM, dvs TE, påminner en hel del om folk med schizofreni-diagnos förr...

Straff? Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning? Ja.

Skärp dig nu. Det var jag som postade klippet från Mynttorget tidigare idag och frågade om det kanske var han. Tydligen var det någon idiot som prinscreenade och hängde ut honom som GM på twitter. Det är bekräftat nu att det inte var han, så låt honom vara nu så att du inte åker dit för förtal.
Senast redigerad av Kimma7 2022-07-07 kl. 02:25.
Citera
2022-07-07, 02:23
Medlem
Polis2010s avatar
Hursom. Mysteriet består. Varför plocka ut denna kvinna från psykiatrin och mörda henne? Måste ha varit planerat? Men varför? Hon var ju inte aktiv offentligt på 10 år. Att hitta henne bland supande stockholmare är väldigt svårt. Är det något stort på gång? Varför denna stackars kvinna som jag iofs känner igen.
Citera
2022-07-07, 02:28
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tillfället gör tjuven kan man säga. Men tillfället gör mördaren är lite ovanligare. Hur visste han annars att Wieselgren skulle vara där just då.
Var hon på talarlistorna?

Klart hon var. På Almedalens sajt kan man se vem som deltar var osv.

Så man kunde absolut veta vilka evenemang hon deltog på.
Citera
2022-07-07, 02:32
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hela historien får mig att tänka på ”One Flew Over the Cuckoo's Nest”.

Psykvården har haft nedförsbacke sedan 70-talet.
Citera
2022-07-07, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan1212
Jag håller med till viss del, det är nog inte psykvården där största felet ligger utan våra lagar. Man får inte hålla en person hur länge som helst mot dens vilja , i Sverige har vi lagar som gör att människor släpps ut för snabbt vid vårdtillfällen.

Är väl så. Men de sköter ju heller inte sitt jobb när de väl har psykfallen inne och diagnostiserar fullständigt instabila individer som samhällsdugliga.
Citera
2022-07-07, 02:37
Medlem
Polis2010s avatar
Hon var relativt aktiv fortfarande. Citat "Vi får inte gå tillbaka till det gamla". Jag skrev nyss att det kan vara bra. Har träffat damen i någon föreläsning. Tragiskt. Må familjen få frid.
Citera
2022-07-07, 02:40
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Han var fullt påpälsad med kängor, långbyxor och jacka i värmen, hade luva på jackan att gömma sig i och bar omkring på jaktkniv och handskar(!)

Det var ingen oplanerad impulshandling. Han hade planerat en attack, alternativt hade tänkt tanken och var öppen för det om tillfälle skulle bjudas.

Han är psyksjuk och inbillningssjuk och lever i ett familjekollektiv i ett hus med tre generationer med mormor, mamma och både farsan och morsans nye make under samma tak. En arg, störd, konspiratorisk och nazistisk incel med agg mot psykvården.

Han fick syn på den nationella samordnaren för psykiatrin på ett seminarium, följde efter henne och attackerade henne när hon var på väg till nästa seminarium. Hans klena och svårt anemiska, ljusskygga och muskelundernärda kropp kunde sen med lätthet brottas ner av en förbipasserande gammal farbror, varpå den störde kraken kunde gripas av polis.

Lås in på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning. Inget straff kan upplevas värre för en sån.

Case closed.
Innan Du stänger ditt fönster till ärendet, Du så insatte!
Vad gjorde han på Donners plats 13:45?
Citera
2022-07-07, 02:42
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Klart hon var. På Almedalens sajt kan man se vem som deltar var osv.

Så man kunde absolut veta vilka evenemang hon deltog på.

Hon skulle moderera en debatt i samma stund hon höggs ner. Läste det på twitter.
Citera
2022-07-07, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag känner igen denna kvinna när jag jobbade på polisen. Oklart varifrån och vad det har med detta fallet att. Mycket olustigt då det verkar som ett dåd gjort taget utan sammanhang/orsak.
Hon ser exakt ut som jag hade förutsatt att Anna Lindh hade idag. Nästan otäckt likt vad man tänkt sig 20 år hade förändrat Lindh.
Citera
2022-07-07, 02:45
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hon skulle moderera en debatt i samma stund hon höggs ner. Läste det på twitter.

Ja, jag vet. Hon kom inte dit. Så dom genomförde den utan henne.

Man borde ju kunna ana att det gällde henne kan man tycka. Eller oroa sig för det. Snarare än att tro att hon typ sket i det bara.

Brukade hon utebli från sina seminarium och liknande?
Citera
2022-07-07, 02:51
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Hon ser exakt ut som jag hade förutsatt att Anna Lindh hade idag. Nästan otäckt likt vad man tänkt sig 20 år hade förändrat Lindh.
Ja, likheter finns. Men vad det har med Mihaljovic är väldigt oklart. Han mördaren är väldigt ung. Vi kanske har ett raskrig på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in