Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-11, 20:02
  #5209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Absolut! Under $600 är väldigt attraktivt
Vad är det som gör 600 dollar till en attraktiv gräns att köpa på?
Citera
2021-05-11, 20:10
  #5210
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad är det som gör 600 dollar till en attraktiv gräns att köpa på?

De är väl för att man förlorar mindre på att köpa vid 600$ än vid 700$ då den fortsätter ner mot 400$.
Och ännu mindre förlorar man på att inte försöka fånga den fallande kniven.
Citera
2021-05-11, 20:23
  #5211
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad är det som gör 600 dollar till en attraktiv gräns att köpa på?
Katten har redan studsat 3 ggr på 600. Kan studsa igen eller hissen rakt ner.
Citera
2021-05-11, 20:58
  #5212
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad är det som gör 600 dollar till en attraktiv gräns att köpa på?
Finns väldigt många köpare där då den alltid studsar tillbaka rätt fort. Jag hann köpa för $598. Det kan säkert gå ner mer, vem vet. Börsen är väldigt kaotisk för tillfället och det kommer nog fortsätta ett tag till. Men jag tror 2021 blir sista året man kan köpa tsla under $1000
Citera
2021-05-11, 21:12
  #5213
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Finns väldigt många köpare där då den alltid studsar tillbaka rätt fort. Jag hann köpa för $598. Det kan säkert gå ner mer, vem vet. Börsen är väldigt kaotisk för tillfället och det kommer nog fortsätta ett tag till. Men jag tror 2021 blir sista året man kan köpa tsla under $1000

Ja och det blir härligt år 3718 när Tesla dragit in den investeringen som vinst.
Citera
2021-05-11, 21:16
  #5214
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Katten har redan studsat 3 ggr på 600. Kan studsa igen eller hissen rakt ner.
Instämmer.

Det känns som korten måste på bordet. Blir det Giga Berlin och Giga Austin eller Mikro-fabriker med mer statsbidrag och Giga-snack.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-11 kl. 21:21.
Citera
2021-05-13, 10:05
  #5215
Medlem
raskenss avatar
Tesla stoppar möjligheten att köpa bilarna med bitcoin.....på grund av miljön. Det var nog den sämsta bortförklaringen hittils.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...coin-betalning
Citera
2021-05-13, 10:40
  #5216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla stoppar möjligheten att köpa bilarna med bitcoin.....på grund av miljön. Det var nog den sämsta bortförklaringen hittils.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...coin-betalning

”Sämsta bortförklaringen”?

Tror det tvärtom var den bästa.
Citera
2021-05-13, 10:48
  #5217
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
”Sämsta bortförklaringen”?

Tror det tvärtom var den bästa.

Knappast. Tesla visste redan om miljöpåfrrstningen som bitcoin-transaktioner har. De inser att risken med att ta betalt i en sånn volatil valuta är för stor, och de vill inte stå där med svarte Petter.
Citera
2021-05-13, 11:21
  #5218
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Knappast. Tesla visste redan om miljöpåfrrstningen som bitcoin-transaktioner har. De inser att risken med att ta betalt i en sånn volatil valuta är för stor, och de vill inte stå där med svarte Petter.
Tycker att den förklaringen också lämnar en hel del att önska. De visste också minst lika väl som alla andra hur volatilt Bitcoin är, och vad riskerna skulle vara att låta kunderna använda det som betalningsmedel. Dessutom har de väl garderat sig för att Tesla vid eventuell återbetalning till folk som köpt med Bitcoin ska få välja själva om den ska ske i Bitcoin eller lokal valuta (rätta mig om jag har fel).

Tycker hela den här soppan är mycket märklig. Vad jag vet så har inget nytt hänt med/kommit fram om Bitcoin de senaste dagarna, all den här informationen har de haft sedan långt innan de köpte det. Jag kan inte tänka mig att det var så impulsivt och ogenomtänkt som det ser ut utifrån.
Citera
2021-05-13, 11:27
  #5219
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Tycker att den förklaringen också lämnar en hel del att önska. De visste också minst lika väl som alla andra hur volatilt Bitcoin är, och vad riskerna skulle vara att låta kunderna använda det som betalningsmedel. Dessutom har de väl garderat sig för att Tesla vid eventuell återbetalning till folk som köpt med Bitcoin ska få välja själva om den ska ske i Bitcoin eller lokal valuta (rätta mig om jag har fel).

Tycker hela den här soppan är mycket märklig. Vad jag vet så har inget nytt hänt med/kommit fram om Bitcoin de senaste dagarna, all den här informationen har de haft sedan långt innan de köpte det. Jag kan inte tänka mig att det var så impulsivt och ogenomtänkt som det ser ut utifrån.

Bitcoin har den senaste månaden tappat mycket. Förklaringen är nog inte svårare än att tesla inser att de inte vill förlora mer pengar. Det behöver faktiskt inte vara svårare än så.
Citera
2021-05-13, 11:32
  #5220
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla stoppar möjligheten att köpa bilarna med bitcoin.....på grund av miljön. Det var nog den sämsta bortförklaringen hittils.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...coin-betalning
Men Musken skall skicka Doggie-coin till månen under stort ståhej. Ingen struktur alls som vanligt från Tesla-bossen. Han borde inte göra reklam alls för krypto om han vill vara miljövänlig.

Att Tesla tog bort Bitcoin kan ha varit för de orimliga villkoren som kunderna nog inte gillade. Återköp skedde i den valuta som passade Tesla bäst och om bitcoin stigit så kunde de lura kunden och ge tillbaka dollar enligt den ursprungliga kursen vid köpet. Om bitcoin fallit kunde de ge tillbaka bitcoin. Det kan ha bidragit i alla fall.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-13 kl. 11:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback