Citat:
Ursprungligen postat av
Facade
Nja saken är väl den att man ser inte Toyotas VD sprida lögner på Twitter och skriva som en tonåring på nätet.
Alla bilföretag har visioner och drömmar, men ingen sprider så mycket lögner som Tesla.
Vad skulle Model3 kosta? När kommer Cybertruck? När kommer lastbilen? När kommer nya batterierna och hur mycket bättre är dom i verkligheten jämfört med lovorden? När kommer självkörande taxis? När kommer självkörande bilar över huvudtaget?
Tesla har gjort mycket bra och revolutionerat industrin.
Dom har byggt en MYCKET bra bil för att vara deras första (Model S) trots sina problem med handtag, lysen och annat. Inget konstigare än en Audi som drar mer olja än bensin eller rasar kamkedjan, problem finns på alla bilar.
Men det är alla lovord på att leverera saker som aldrig levereras som vi kanske ser nu. Att folk helt enkelt tröttnar på Musk, med all rätt.
Det vi kanske ser nu är ett ras likt Fingerprint ned till en vettig nivå, en nivå som speglar företagets ekonomi.
Tesla älskarna lovordar Tesla aktien likt Fingerprints anhängare gjorde ”back then”.
Sedan tycker folk att företagsvärdet totalt faller ned i avgrunden men det som egentligen händer är att det blir omvärderat med de rimliga glasögonen på istället för visions-glasögonen.
Men jag har också ofta fel! Kan vara så denna gång med, det är inget ovanligt.
Glöm bara inte bort deras fantastiska länkarmar

När de gjorde det här testet och slog med en slägga 10 gånger och det blev sprickor och sedan så gav hela materialet upp
När jag läste den här undersökningen, så var det faktiskt ett företag som bad tesla skärpa sig.
Man kan ju tycka att det är lite konstigt när det är ett sånt orakels om Elon Musk som kan bygga rymdraketen Men man kan inte bygga en normal bil som håller.
Att Teslas aktie har varit övervärderad är du förmodligen ingenting som någon egentligen ställa sig frågande till. Det här är en hypad produkt precis samma som när det gäller Iphone.
Om jag skulle köpt en elbil så skulle jag absolut verkligen köpte Volvos eller till Teslan. Det finns väldigt rymliga bilar från Toyota som jag litar mer på. Eller framförallt Varför inte Kia.