2022-07-01, 11:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Muskort kjol

Fattar du vad jag menar? Stön-Caroline och alltså inte Anna Björklund ringer hem från New York
https://podcasts.google.com/feed/aHR...EegQIBRAL&ep=6
för att rapportera om vår-modet hos kvinnorna där som i sin tur inverkar på Carro & Livs liv så gulligt då

När en man åker till New York för att titta på kvinnor, tittar han då efter modet?.
En riktig kevinna följer inte & problematiserar inte andra kvinnors självförtryck

Vi får tips om sommarböcker som fortfarande inte är skrivna av män
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-01 kl. 11:39.
Citera
2022-07-02, 01:43
Medlem
Kongruensbojds avatar
Tre efternamn. Hur gick detta till? Ska det ens vara möjligt? Kan jag ta mig namnen Johansson Eklund-Allende?

Undrar hur mycket hon har att tacka sin karriär för bajrandonamnen. Åtminstone är de inte östeuropeiska, vilket brukar vara en nyckel som fanimej öppnar varenda dörr i hennes bransch.

Vilken åldersgrupp och vilket klassegment tilltalas av denna podd?
Senast redigerad av Kongruensbojd 2022-07-02 kl. 01:46.
Citera
2022-07-03, 15:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Tre efternamn. Hur gick detta till? Ska det ens vara möjligt? Kan jag ta mig namnen Johansson Eklund-Allende?
Stör mig också på det, men den ynnesten har spanjackerna. Minns hon från Attack "America Vera-Zavala"

Det kanske är som gårdsnman i Sverige fast i anderna, där folk får heta Backa-Elias Bondpä

Citat:
Undrar hur mycket hon har att tacka sin karriär för bajrandonamnen. Åtminstone är de inte östeuropeiska, vilket brukar vara en nyckel som fanimej öppnar varenda dörr i hennes bransch.

Det låter ju naivt att tro att efternamn som klingar spanskt gör att folk gillar ens skrivna böcker på blindskrift lite mer.

Åldersgruppen är flytande, och är åldrade övre medeklass vänsterfeminister om det kan hade undgått dig? just nu är hon i 50 års åldern & närmar sig klimakterium
Citera
2022-07-05, 23:30
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Tål inte Strömquists röst och försök till stockholmska med tillgjorda "piiiiii piiii piiii" kombinerat med skorrande ärr. Satsa på pantomimscenen för i helvete 🙉
Citera
2022-07-07, 00:17
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Individer som önskar att de var Liv Strömquist men i själva verket bara är Ferrada-Nolisar.
Citera
2022-07-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Tål inte Strömquists röst och försök till stockholmska med tillgjorda "piiiiii piiii piiii" kombinerat med skorrande ärr. Satsa på pantomimscenen för i helvete 🙉
tjurigt värre men jag skrattade.

On topic: försöker lyssna ibland på Vargen även om jag inte tillhör målgruppen. Jag antar att om man är stamkund på Dramaten och har medlemskap i en bokcirkel eller två så blir det mer givande.
Citera
2022-07-07, 14:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Har du hört när hon får slut på luft och drar in helium & ut kommer den övergående "saft saft hallonsaft" rösten, det är väldigt tragikomiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Individer som önskar att de var Liv Strömquist men i själva verket bara är Ferrada-Nolisar.
Vad kommer Liv att gå till historien med?

Ferrada har ju trots allt tidlösa sitcomen Amningsrummet för hela familjen på sitt cv
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-07 kl. 14:44.
Citera
2022-07-22, 19:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Kvinnor som vet vad Vigdis Hjort är för nått
Citera
2022-07-23, 00:01
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Kvinnor som vet vad Vigdis Hjort är för nått
Vad har Vigdis gjort? *trumvirvel*
Citera
2022-07-23, 18:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Vad har Vigdis gjort? *trumvirvel*
Precis, hennes bragd för kvinno-litteraturen i Förädar Nolli & Livs ögon & deras läsarkrets kan sammanfattas i denna prosa https://soundcloud.com/hypermensi-75...-har-jag-hjort
Det kan också beskriva en kreativ förstoppning genom avsaknad av att kunna
sätta G-punk i skrivprocessen

Att återta ordet fitta för avsexualisering hade blivit roligare om hon inte sagt rumpa utan "arsel" eller "röv" innan fitta. Men den utstuderade betoningen av fitta var mycket effektfull
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-23 kl. 18:21.
Citera
2022-09-03, 00:18
Bannlyst
Ni ska veta att jag lyssnade på den här podden 2014-2015 och framåt, det blev min identitet.
Fast det var bara en karaktär. Som försökte och försökte och försökte. Men ingen gillade det.
Så jag drog allt till höger bakom örat varje gång dom pratade och fick till slut rundgång och medhörning på samma gång. Sen gav jag upp karaktären och har inte lyssnat på ett tag. Liv och Caroline kan verkligen göra människor galna. Jag blev galen av dom två.
Citera
2022-09-03, 19:25
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Ni ska veta att jag lyssnade på den här podden 2014-2015 och framåt, det blev min identitet.
Fast det var bara en karaktär. Som försökte och försökte och försökte. Men ingen gillade det.
Så jag drog allt till höger bakom örat varje gång dom pratade och fick till slut rundgång och medhörning på samma gång. Sen gav jag upp karaktären och har inte lyssnat på ett tag. Liv och Caroline kan verkligen göra människor galna. Jag blev galen av dom två.

Har du adhd eller är du udda på andra vis också?
Dina egna texter är ju "cringe", men jag tror nog det finns talang där som kan få form.

Din beundran av Sigge Eklund är dock frånstötande och kan skapa tveksamhet om dina fömågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in