Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-06, 23:16
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag såg en uppgift om att MGM också hade kopplingar till AfS. Vet man något mer om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det sägs att han berättat på sin FB att röstade på Afs 2018.

Skärmdump på inlägget: https://www.bildtagg.se/uploads/2022/187/0c2gwv7ar5y8xpp2yp54pvey.jpg

Han verkar ha varit SD-anhängare i tidigare val, men verkade missnöjd med partiet.
Citera
2022-07-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingPanda24
Nej. Ingen med någon form av intelligens kan tro på denna teori. Han mördade Ann Marie för han är dum i huvudet.

Av ideologiska skäl eller var han psykiskt sjuk?

Varför just i Almedalen när hela Sverige ser på och varför precis innan valet?

Din förklaring är mer än naiv.
Citera
2022-07-06, 23:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Albert
Skulle vi lyssnat på IKEA-mannen också? När någon hugger ned en oskyldig med kniv har det lyssnats klart.

Han är ett bra exempel, på hur det kan gå.

Även idioten i Linköping.
Hade han gått och blivit hatisk mot invandrare om inga invandrare har funnits?

Hatar du malariamyggor?
Inte?
Kanske för du inte har några malariamyggor runt dig.
Citera
2022-07-06, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan1212
Jag håller med till viss del, det är nog inte psykvården där största felet ligger utan våra lagar. Man får inte hålla en person hur länge som helst mot dens vilja , i Sverige har vi lagar som gör att människor släpps ut för snabbt vid vårdtillfällen.
LPT gäller väl tills dess att vården anser att patienten är utom fara, oavsett vad denne tycker eller hur lång tid det tar?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Väljer du att utföra det på Almedalsveckan så är det knappast långsökt att leta politiska undertoner.

Hur NMR ser på psykiatrin vet jag dock inte. Utgår jag från nazismen är det lite bakvänt att en eventuellt psyksjuk anfaller en psykiatriker - det är ju de senare som ska rensa ut de förstnämnda. Men det kanske passar bättre in i NMRs version.

Är hon psykiatriker så är motivbilden solklar och självklar.

GM har haft kontakt med henne för psykiatrisk vård och det är inte sällan som en psykisk sjuk tar ut sitt hat och dåliga mående just på de ansvariga för behandling och medicin som läkare och psykiatriker. Sedan att det verkligen går till handgripligheter är väl ovanligt men inget konstigt. Då jag jobbade inom psykvården på 90-talet hade de flesta inlagda patienter någon form av aversion mot sin psykiatriker. Det hände att de blev hotade och slagna. Psykiatriker som oftast faktiskt behövde bota sig själva också. Många var otroligt knepiga individer vill jag minnas och bland övrig personal skojades det ofta om att psykiatrikerna var de som först och främst behövde psykvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Skärmdump på inlägget: https://www.bildtagg.se/uploads/2022/187/0c2gwv7ar5y8xpp2yp54pvey.jpg

Ja ser där då var saken klar. Han röstade på Afs 2018.
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Var någon som skrev det tidigare.
Att han hotat den nu döda redan i den gamla tråden. Men vem är kvinnan han var tillsammans med? Har de barn ? Det nämns en vårdnadstvist med någon Beckroth?
Förmodligen hans syster.
Citera
2022-07-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Han mådde dåligt stackarn. Saft och bulle plus madrasserad cell i några veckor.

Jeppe och en massa snyfthistorier om hans barndom.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast bilder från demonstrationerna ljuger ju inte. Både han och hans imbecill till mor tågade glatt i NMR demonstrationer 2017 och 2018. I år en korankupp i Riks studio. Hans åsikter har inte avtagit trots dåligt psykiskt mående.

Ja, jag bestrider inte alls hans politiska intressen under årens gång, men jag vet inte riktigt hur relevant hans val av t-shit för åtta år sedan är för vad som skett idag.

Är det för övrigt verkligen samma person som genomför "korankuppen"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Hon var där och höll öppna föreläsningar om psykisk ohälsa?! Attacken skedde medan hon var på väg mellan två sådana framträdanden under en tidslucka på 5-10 minuter. Han visste vem hon var. Det är uppenbart.

Möjligt att GM medverkat vid nån föreläsning, alternativt finns det något längre bak i tiden som fått honom att begå dådet.

Kanske båda?

Verkar iaf inte handla om att GM hade någon ambition att mörda/skada fler personer, han flydde med kniven i handen och det finns inga uppgifter om att han attackerat nån annan.

Vad vet vi om tillvägagångssättet? Är det ett hugg eller flera det handlar om?

Brukar han bära kniv? Om han gjorde det vid koranincidenten som postats tidigare hade det nog varit känt nu.

Varför bär man på en morakniv mitt på dagen under Almedalsveckan om man inte har någon intention att använda den..
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Vad innebär detta för SD?

Bara folk med låg intelligens som gör någon som helst koppling mellan denna galning och SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Varför skulle man koppla personen till organisationen när det handlar om insändare? En annan sak om man har skrivit på uppdrag av organisationen i fråga, då finns det fog för att göra kopplingar.

Det blir bara löjligt att försöka få det till att han utfört ett ideologiskt dåd här, och hade så varit även om han hade sympatiserat med AFA givetvis.

Förstår verkligen inte hur folk tänker. Förlåt, men för mig är det uppenbart att det enbart handlar om en aversion gentemot psykvården. Men tro vad du vill.

Kan du inte kontakta polisen och meddela att du har all info redan om motivbilden?
Sparar dem en del arbete.

Vad som är motiv återstår att se.
Men att personen har starkare kopplingar till NMR är 99.99 av övriga befolkningen är ett faktum.
Om det sedan har med motivbilden vet jag till skillnad från dig inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in