Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
"Personen som påstått misstänks har skrivit tre insändarartiklar på nyhetssidan Nordfront för många år sen, insändare som var av allmän geopolitisk karaktär och utan koppling till organisationen."

Det var det här som media ville få till "tydliga NMR-kopplingar"?

Så om en mördare skrivit tre artiklar på afas egen hemsida skulle du aldriiiiiiig under några som helst omständigheter koppla personen till att vara AFAsympstisör såklart…
Citera
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona
Ok, nu litar jag inte på en nazistisk sekt som sysslar med damage control inför ett kommande val. Nordfront förlags kundregister läckte för några år sedan så det är lätt att kolla upp om GM varit medlem i NMR eller inte. Enligt EXPO så har han varit det:

https://expo.se/2022/07/misstankt-knivman-var-aktiv-i-nazistiska-nmr

(FB) Nordfront förlags kundregister på vift

Intressant även att Nordiska motståndsrörelsen nekar att GM varit med i någon av deras poddar. Det räcker med en enkel sökning på Nordfront.se för att se att han var med i avsnitt #68 av Radio Nordfront.

Ja jag återberättar bara vad jag fått berättat för mig. Jag är inte själv medlem och har väldigt få sympatier med NMR.

Tänkte bara att allmänheten (flashback) kanske hade några mer detaljer angående det.

Om det har läckt ut så borde det ju redan finnas svart på vitt om hurvida GM varit medlem/stödmedlem.
Citera
Medlem
E.Alberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Nja, det är själva mittendelen.
Allt har ju börjat med att folk har häcklat hånat istället för ha lyssnat.

Skulle vi lyssnat på IKEA-mannen också? När någon hugger ned en oskyldig med kniv har det lyssnats klart.
Citera
2022-07-06, 23:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
...

Mördaren bar i Almedalen 2014 en tröja med SD, men röstade på avhopparna AfS 2018… I år mördade idioten en Kvinna… RIP…

Det är ju ganska starkt jobbat ändå att Expo nämner en 8 år gammal t-shirt. Den kopplingen går inte av för hackor!
Citera
2022-07-06, 23:11
Om man tittar på hur och vad han skriver, hur han beter sig om det nu är han som det påstås på olika filmer, så är det ju uppenbart att han är sjuk i huvudet.

Han har aldrig varit medlem i något parti och inte ens Nmr känner till honom sedan minst 7 år tillbaka då han skrev insändare och deltagit som vem som helst i två demonstrationer. Så lösa kopplingar så är många mördare sossar och S borde ta fullt ansvar för hundratals mördare som röstar på dom med samma måttstockar.
Citera
2022-07-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
SÄPO ligger nog bakom. Hur skulle det gynna nynazisterna att mörda någon i Almedalen? Det gynnar bara sossarna som kommer använda denna händelse för att skrämma upp vanliga svenssons och vinna valet i höst. Detta är min teori utan några som helst bevis. NMR är säkert infiltrerade av SÄPO. Man har säkert lokaliserat någon NMR-medlem som kanske egentligen borde sitta på psyket och fått honom begå detta mord. Sossarna är kapabla till ALLT för att behålla makten.

Nej. Ingen med någon form av intelligens kan tro på denna teori. Han mördade Ann Marie för han är dum i huvudet.
Citera
2022-07-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Varför måste allt ha en koppling till vilket parti man tillhör?

Om jag röstade på MP och gick och mördade någon, ska MP har skulden för det då? Gör det mitt dåd till ett miljöpartistiskt dåd då?

Det kan inte bara vara så att det rör sig om en psykisk sjuk person som det slog slint för? Han tog ut sin ohälsa på en känd svensk psykiatriker.

Väljer du att utföra det på Almedalsveckan så är det knappast långsökt att leta politiska undertoner.

Hur NMR ser på psykiatrin vet jag dock inte. Utgår jag från nazismen är det lite bakvänt att en nazister (och eventuellt psyksjuk) anfaller en psykiatriker - det är ju i nazisternas ideologi psykiatrin som ska rensa ut de psyksjuka. Men det kanske passar bättre in i NMRs version.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2022-07-06 kl. 23:15.
Citera
2022-07-06, 23:12
Medlem
Fruktansvärt illdåd, men hade känts ännu mera obehagligt om det var Nazisternas naturliga
fiender som blivit knivade.
Citera
2022-07-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om man tittar på hur och vad han skriver, hur han beter sig om det nu är han som det påstås på olika filmer, så är det ju uppenbart att han är sjuk i huvudet.

Han har aldrig varit medlem i något parti och inte ens Nmr känner till honom sedan minst 7 år tillbaka då han skrev insändare och deltagit som vem som helst i två demonstrationer. Så lösa kopplingar så är många mördare sossar och S borde ta fullt ansvar för hundratals mördare som röstar på dom med samma måttstockar.

Klart dom inte vill veta av honom.
Citera
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingPanda24
Ja må Ing Marie vila i frid. Vi i tråden måste respektera hennes anhöriga först och främst.

Jo precis, tragiskt att det ska ske såna här saker. Och visar det sig att det handlar en grovt psykiskt sjuk individ så kanske Sverige borde fundera på att öppna upp dom gamla instutitioner som en gång i tiden höll sådana individer borta från gatorna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Lösa kopplingar till NMR säger du?

Citat:
Mannen var under flera år aktiv i nazistiska Nordiska motståndsrörelsen, NMR. Under 2015 tecknade han stödmedlemskap i NMR och skrev även artiklar på organisationens hemsida, bland annat en förintelseförnekande text. Han har även under den här tiden beställt hem propaganda för spridning för organisationen.

Efter det har han deltagit på NMR:s demonstrationer bland annat förstamajdemonstrationen i Falun 2017 och i Göteborg i september samma år, i anslutning till Bokmässan. 2018 var han i Ludvika och demonstrerade 1 maj och han deltog även i NMR:s demonstration i Stockholm i augusti.

https://expo.se/2022/07/misstankt-knivman-var-aktiv-i-nazistiska-nmr

Om någon tvivlar och undrar var EXPO har fått sin information om stödmedlemskap och beställning av NMR-propaganda så är det nog från följande läcka: (FB) Nordfront förlags kundregister på vift
Citera
Medlem
Känns ganska klart att hans eventuella engagemang i NMR är rätt sekundärt.

Min gissning är en psyksjuk människa som av en eller annan orsak hatar psykvården. Befinner sig på Gotland, kanske med intentionen att ställa samordnaren mot väggen.
Alternativt där av någon random anledning.

Och sen slår det slint och han hugger ner henne.

Det lär inte vara första gången en psykiskt sjuk människa dödar någon man anser vara ansvarig för sin situation.

Låter rätt långsökt att man har något imot en psykiatisk samordnare där orsaken hittas i själva nazismen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in