2022-07-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Med tanke på hur underminerad svensk psykvård är och hur många som drabbats av detta så måste det räknas som karma.
Jag håller med till viss del, det är nog inte psykvården där största felet ligger utan våra lagar. Man får inte hålla en person hur länge som helst mot dens vilja , i Sverige har vi lagar som gör att människor släpps ut för snabbt vid vårdtillfällen.
Citera
2022-07-06, 23:14
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
SÄPO ligger nog bakom. Hur skulle det gynna nynazisterna att mörda någon i Almedalen? Det gynnar bara sossarna som kommer använda denna händelse för att skrämma upp vanliga svenssons och vinna valet i höst. Detta är min teori utan några som helst bevis. NMR är säkert infiltrerade av SÄPO. Man har säkert lokaliserat någon NMR-medlem som kanske egentligen borde sitta på psyket och fått honom begå detta mord. Sossarna är kapabla till ALLT för att behålla makten.

Med den där texten får du jobb hos Putins fabriker. Tveklöst.
Om du inte redan är anställd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hur var det med hans medverkan i deras radioprogram?
Enligt Nordfronts uttalande som länkats här så var det där med poddmedverkan falskt, stämmer inte. Jag vet inte jag.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
En tant på Sveriges Kommuner och Regioner var offret. Ganska underligt.

Nej, egentligen inte underligt alls. De är upphov till många människors olycka och hopplöshet! Egentligen mer underligt att inte fler av dom fått på moppo!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är ju ganska starkt jobbat ändå att Expo nämner en 8 år gammal t-shirt. Den kopplingen går inte av för hackor!

Fast bilder från demonstrationerna ljuger ju inte. Både han och hans imbecill till mor tågade glatt i NMR demonstrationer 2017 och 2018. I år en korankupp i Riks studio. Hans åsikter har inte avtagit trots dåligt psykiskt mående.
Citera
2022-07-06, 23:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Väljer du att utföra det på Almedalsveckan så är det knappast långsökt att leta politiska undertoner.

Hur NMR ser på psykiatrin vet jag dock inte. Utgår jag från nazismen är det lite bakvänt att en eventuellt psyksjuk anfaller en psykiatriker - det är ju de senare som ska rensa ut de förstnämnda. Men det kanske passar bättre in i NMRs version.

Sant, men å andra sidan kan det väl även vara så att han bestämt sig för att mörda någon, eller i alla fall försöka, och ville ha maximal publicitet när han gjorde det. Även då kan nog just Almedalsveckan vara lockande.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Inte ett dugg, hon var supersvensk. Tror detta är ett "vanligt" psykdåd.

Namnet Wieselgrens ursprung.Uppkallat efter orten Vislanda.

Citat:
När Peter (Jonsson) Wieselgren skulle få sitt första betyg i skolan, Växjö allmänna läroverk, ville kyrkoherden Hyltenius ge honom namnet Wieselman, eftersom "vi ha grenar och qvistar förut, men du skall bli en man". Men hans far och rektorn ville helst att Wieselgren ansågs som släktnamn efter "...födelseförsamling och äldre fränder", och den 5 september 1811 skrevs det namnet in i böckerna.

Namn Peter Wieselgren
Kön Man
Födelse 1 okt 1800
Vislanda Församling, Sweden
Yrke Librarian, Priest, Literary Historian, Archivist, Theologian

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Wieselgren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Jo precis, tragiskt att det ska ske såna här saker. Och visar det sig att det handlar en grovt psykiskt sjuk individ så kanske Sverige borde fundera på att öppna upp dom gamla instutitioner som en gång i tiden höll sådana individer borta från gatorna.

Ja och finansiera psykvården bättre för det fungerar uppenbarligen inte nu pga S och MPs underfinansiering. I Högerbudgeten fanns det en ökad finansiering av just psykvården men det röstades ner och det ledde till detta.
Allt är bara tragiskt
Citera
2022-07-06, 23:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Jag kollade vilka tweets han har gillat och jag ser Madonna. Är heterosexuella män intresserade av Madonna? Eftersom han är nazist förmodar jag att han ser Madonna som degenerate eller liknande. Mycket underligt.

Mycket underlig persona. Även hans ”gilla-vänner” på facebook.

Politiskt är teorin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så om en mördare skrivit tre artiklar på afas egen hemsida skulle du aldriiiiiiig under några som helst omständigheter koppla personen till att vara AFAsympstisör såklart…
Varför skulle man koppla personen till organisationen när det handlar om insändare? En annan sak om man har skrivit på uppdrag av organisationen i fråga, då finns det fog för att göra kopplingar.

Det blir bara löjligt att försöka få det till att han utfört ett ideologiskt dåd här, och hade så varit även om han hade sympatiserat med AFA givetvis.

Förstår verkligen inte hur folk tänker. Förlåt, men för mig är det uppenbart att det enbart handlar om en aversion gentemot psykvården. Men tro vad du vill.
Citera
Medlem
Hade han knivat ner en judinna så hade varit ett solklart nazistiskt dåd. Nu lutar det mer åt en psykiskt sjuk pundare som fick chansen att klippa Sveriges ansikte utåt för psykiatrin. Gick säkert igång lite extra genom att göra det på almedalsveckan också. Allt för publiciteten.

Som jag förstår det var han inte ens anställd inom NMR?
Citera
Medlem
Hon var lik Anna Lindh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här