2022-07-06, 16:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Nej jag har inte fått en massa länkar från dig. Men du yrar nog som vanligt och har blandat ihop mig med någon annan användare igen...

Men vore intressant med några länkar som visar att dina stolliga uttalanden om att bl. A. "Sjukdomen ligger där latent, ungefär som Herpes" samt att "det här är garanterat anledningen till att de stänger ned i Kina nu" stämmer

PS. Ett tips, börja med att försöka hitta en massa länkar som visar att c19 viruset ligger latent och stannar i kroppen resten av livet, likt herpes. Om du vill undvika att fortsätta skämma ut dig och göra dig själv till en skämt här i tråden...

Jag skrev inte att du fått länkar från mig, men du är ju uppenbarligen inte läskunnig. Däremot borde ju du som fullkomligen bor i denna tråd inte ha undgått vad forskningen säger om blodproppar efter covid-infektion.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du kan väl åtminstone försöka hänga med lite om du ska fortsätta skriva här? Du behöver komma in i matchen lite. Du gör dig själv till åtlöje.
Citera
2022-07-06, 17:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur många har vaccinerats, hur många har haft covid? Hur många har behövt sjukhusvård efter vaccination jmf med infektion? Hur många har dött av covid och hur många har dött av vaccinet? Där har du svaret. Allt pekar på att vaccinet är att föredra. Bäst vore förstås att ducka både vaccin och sjukdom, men det blir svårt i längden.
Många hann ha covid utan större problem redan innan vaccinet blev tillgängligt för alla. Varför ska de vaccineras 17 gånger? Sån bullshit. Man förlorar ju förtroendet för läkarkåren.

Sen verkar ingen veta hur man ska räkna just covid-döda, så nu hålls det på med en massa revideringar hit och dit av olika länders dödsfall. Hur som helst så verkar covid sällan ha varit mer än en bidragande orsak. Så ett covid dödsfall borde kanske bara räknas som t ex ett tiondels dödsfall, eftersom det nästan alltid fanns andra faktorer utan vilka personen nog inte skulle ha dött med viruset. Så allt är bara politik och ett sätt att förstora livet för de levande, det måste du väl ändå hålla med om.

Lögn, förbannad lögn och statistik, där har du pandemin i ett nötskal.
Citera
2022-07-06, 17:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Många hann ha covid utan större problem redan innan vaccinet blev tillgängligt för alla. Varför ska de vaccineras 17 gånger? Sån bullshit. Man förlorar ju förtroendet för läkarkåren.

Sen verkar ingen veta hur man ska räkna just covid-döda, så nu hålls det på med en massa revideringar hit och dit av olika länders dödsfall. Hur som helst så verkar covid sällan ha varit mer än en bidragande orsak. Så ett covid dödsfall borde kanske bara räknas som t ex ett tiondels dödsfall, eftersom det nästan alltid fanns andra faktorer utan vilka personen nog inte skulle ha dött med viruset. Så allt är bara politik och ett sätt att förstora livet för de levande, det måste du väl ändå hålla med om.

Lögn, förbannad lögn och statistik, där har du pandemin i ett nötskal.

Vi får väl se.
Nu verkar det i vart fall som det kommer finnas tillgängligt uppdaterat vaccin i Sverige till hösten. Synd att det inte finns tillgängligt redan nu, då smittan sprids för fullt.

https://www.dn.se/sverige/uppdaterat-vaccin-till-sverige-efter-sommaren/
Citera
2022-07-06, 18:39
Medlem
Citat:
Hur du kan undvika viruset? Tja, du kan leva isolerat. Träffa inga människor. Handla allt på nätet. Då kan du ducka viruset.

Eller så är man en normal person som lever sitt liv och träffar människor. Priset 1-2 förkylningar per år tror jag de flesta är villiga att betala för att slippa spendera hela sin existens i isolering.
Citera
2022-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vården är redan sjukt pressad vad gäller bemanning. Ökar smittan, så kollapsar hela vårdapparaten. Lågkonjunktur ovanpå det, Sverige i fritt fall.

Nya restriktioner i närtid?

Restriktioner? :lol

Möjligen i Kina. Här i väst gör vi inte om det misstaget igen.
Citera
2022-07-06, 18:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Eller så är man en normal person som lever sitt liv och träffar människor. Priset 1-2 förkylningar per år tror jag de flesta är villiga att betala för att slippa spendera hela sin existens i isolering.

Får du en hjärtinfarkt eller en stroke av "förkylningen" kommer saken i ett annat läge.
Citera
2022-07-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Hur är senaste mutationen? Luftburen? 100x smittsammare än tidigare?

Som den förra ungefär. En lättare förkylning.
Citera
2022-07-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det kommer komma restriktioner i höst och vinter. Skrev om det i början av året. Det kan ni räkna med. Kanske inte lika hårda som våren förra året men det kommer säkerligen liknande restriktioner i höst och vinter.

Räkna med det.

Nej det kommer inte bli några restriktioner. Det finns absolut ingenting i nuläget som tyder på det överhuvudtaget.

Restriktioner är ett minne blott, dags att inse det. Både för virushysteriker och Great Reset-believers.
Citera
2022-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att du fått länkar från mig, men du är ju uppenbarligen inte läskunnig. Däremot borde ju du som fullkomligen bor i denna tråd inte ha undgått vad forskningen säger om blodproppar efter covid-infektion.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du kan väl åtminstone försöka hänga med lite om du ska fortsätta skriva här? Du behöver komma in i matchen lite. Du gör dig själv till åtlöje.
... Men ditt jävla mongo! du skrev att "jag fått en massa länkar...". Jag har inte fått en massa länkar vare sig från dig eller nån annan. Du lider inte bara av hälsoångest utan även mytomani, fan vad du ljuger och hittar på stolliga saker för att försöka styra upp dina tokiga idéer. Jag är inte "alicia66" hur jävla svårt ska det vara att förstå ? Du framstår verkligen som mer och mer efterbliven ju mer du skriver här i tråden. Och med tanke på att du producerat mer än 10000 inlägg fyllda med dynga är det lätt att förstå att du lyckas med konstycket att uppnå BMI>IQ.

Tillbaka till ämnet, inte i någon av alla de artiklar som du nu länkade till (eller rättare sagt, som någon annan random användare ursprungligen har skickat till alicia66...) framgår det att C19 viruset ligger latent likt herpes (dvs viruset stannar latent i kroppen för resten av livet). Så kan du skicka länkar som stödjer denna tokiga teori ? . Eller ska du lägga till ytterligare ett fel till din oändliga lista med korkade felaktiga killgissningar?

Ett tips för att hjälpa din efterblivna hjärncell att vakna till liv; Att coronanästäppan ev. medför en riskökning map ex. blodpropp för en väldigt liten andel (framförallt väldigt gamla och extrema fetton) av världens befolkning är inte samma sak som att viruset ligger latent, likt herpes.
Senast redigerad av jerka11 2022-07-06 kl. 18:55.
Citera
2022-07-06, 20:32
Avslutad
Kanske inte helt otippat.
Covid “Came Out Of A US Lab Biotechnology” Says Lancet Chairman - https://youtu.be/7XdFJfoHQJs
Citera
2022-07-06, 21:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
... Men ditt jävla mongo! du skrev att "jag fått en massa länkar...". Jag har inte fått en massa länkar vare sig från dig eller nån annan. Du lider inte bara av hälsoångest utan även mytomani, fan vad du ljuger och hittar på stolliga saker för att försöka styra upp dina tokiga idéer. Jag är inte "alicia66" hur jävla svårt ska det vara att förstå ? Du framstår verkligen som mer och mer efterbliven ju mer du skriver här i tråden. Och med tanke på att du producerat mer än 10000 inlägg fyllda med dynga är det lätt att förstå att du lyckas med konstycket att uppnå BMI>IQ.

Tillbaka till ämnet, inte i någon av alla de artiklar som du nu länkade till (eller rättare sagt, som någon annan random användare ursprungligen har skickat till alicia66...) framgår det att C19 viruset ligger latent likt herpes (dvs viruset stannar latent i kroppen för resten av livet). Så kan du skicka länkar som stödjer denna tokiga teori ? . Eller ska du lägga till ytterligare ett fel till din oändliga lista med korkade felaktiga killgissningar?

Ett tips för att hjälpa din efterblivna hjärncell att vakna till liv; Att coronanästäppan ev. medför en riskökning map ex. blodpropp för en väldigt liten andel (framförallt väldigt gamla och extrema fetton) av världens befolkning är inte samma sak som att viruset ligger latent, likt herpes.

Du verkar fullkomligt ur balans. Se så - kryp ut nu och läs vad du har blivit serverad ditt lilla hen eller vad du nu kallar dig för
Läser du länkarna så framgår tydligt att risken för blodproppar kvarstår LÅNGT efter att "tillfrisknande har skett". Det handlar om månader och år. Därmed ligger viruset latent, men det spelar uppenbarligen ingen roll om du så blir serverad 100 länkar och artiklar som behandlar detta faktum, för du är uppenbarligen inte läskunnig.
Du blir trampad på i inlägg efter inlägg, men vägrar uppenbarligen att inse faktum. Att du har fel igen, igen och igen... Snacka om tragisk figur du är!
Citera
2022-07-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ja, så är det väl. När FHM sa att viruset inte längre bedöms vara samhällsfarligt tolkade många det som att viruset inte längre utgör någon fara för dem själva. Två helt olika saker. FHM borde nog varit tydligare här. Cancer och HIV utgör inte heller någon samhällsfara men för den enskilda som drabbas är det ju illa.

Du jämför alltså omikronförkylningen med cancer och HIV?

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in