2022-07-02, 00:04
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Helt följdriktigt och klockrent. Självklart måste viruset nu följa med luftströmmarna och färdas över statsgränser.

Hur skulle vi annars kunna hålla tillräckligt hög nivå på befolkningarnas skräck och dödsångest?

Huvudrubriken på förstasidorna i Sverige på måndag:

"Covidstormen från Norge lamslår hela Bohuslän, Värmland och Dalarna - invånarna vägrar lämna sina hem."

Haha 😂
Citera
2022-07-02, 01:05
Medlem
Offices avatar
Hur är senaste mutationen? Luftburen? 100x smittsammare än tidigare?
Citera
2022-07-02, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Hur är senaste mutationen? Luftburen? 100x smittsammare än tidigare?

Senaste mutationen... ja det är Juli och folk blir sjuka i Covid mer o mer...Om du kollar senaste åren under sommaren så var det all time low... Det var Böda kamping, Rhodos, Mallis och hans moster
Viruset har ju för fan muterat för att majoriteten tagit vaccinet. Vad är det du inte fattar?
Viruset vill ju inte dö ut, utan vill föröka sig så mycket det kan, komma runt ditt försvar

Som vanligt så är BA.5 luftburen som det har varit sen strain1 oavsett vad du läst
Det är en typ av influensa virus, sprids via luften, nära kontakt, dörrhantag, pussar , kramar etc..

Vaccinet du tagit är för strain 1 alltså första coronavirus versionen 1.0 från Wuhan så tar du en "booster" 3 eller 4 så är det nu plasibo hjälper typ 0% mot BA.5 bara kolla senaste FHM rapporten. Det är dom äldre på SÄBO som dör 3-4 vaccade.
Effekten av "vaccinet" har avtagit relativt fort, 4-6 månader sen är det default igen.

Big farm måste nu hela tiden leka katt o råtta utveckla vaccin för rätt "strain" snart kommer säker ett vaccin för BA.5 men innan det kommer ut så har det muterat till BA.6,7 etc.. hjälper inte ett skit.
Så länge du är under 65 så rekomenderar jag dig att skita i vaccin o få skiten istället

Majoriten som dör nu är SÄBO 80+ med FLERA underliggande sjukdomar

Blir fan mörkrädd, denna information har varit aktuell sen 50 talet... Vaccinera ALDRIG UNDER EN PANDEMI

Puss på er!!!

PS: Vi som ingår i "kontrollgruppen" måste nu hoppa in för er vaccade när ni blir sjuka.......JÄVLA PISSRÅTTOR!!! fyfan vad glad jag är att jag sket i piss vaccinet

DS:

ps2 Har haft Covid19, hade feber och ont i kroppen i TRE dagar sen gick det över men, förmodligen så hade jag inte märkt av något om jag hade tagit vaccinet.... TROLLFACE LOL
Senast redigerad av DiiMinores 2022-07-02 kl. 02:22.
Citera
2022-07-02, 04:32
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vården är redan sjukt pressad vad gäller bemanning. Ökar smittan, så kollapsar hela vårdapparaten. Lågkonjunktur ovanpå det, Sverige i fritt fall.

Nya restriktioner i närtid?
Det kommer säkert bli nya restriktioner om smittan skenar iväg för mycket och det påverkar vården. Redan nu är det ju väldigt högt tryck och tänk hur det kommer se ut om ett par månader.. Läste att region Uppsala har återinfört flera smittskyddsåtgärder som krav att besökare ska ha munskydd när de besöker vård- och omsorgslokaler.
Citera
2022-07-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Hur det hänger ihop? Det borde du, och alla andra, veta vid det här laget.

I sjukhusens digitala system registreras patienten som "vaccinerad" först på Dag 15 efter injektion. De första 14 dagarna, efter injektionen, står du som "ovaccinerad" i de digitala systemen. Det är dessa "14 dagar" som media alltid refererar till när det talas om "ovaccinerade".

Hur gärna du än vill vara "vaccinerad" så måste du invänta dag 15, efter injektionen, innan du klassas som 'vaccinerad" av läkare och journalister.

Du kan bara hålla tummarna för att du inte blir sjuk, under de första 14 dagarna. Det gjorde även 100% av de som är inlagda på sjukhus, med "covid". Gissa varför dom blev inlagda?

Alla injektioner är inte av godo.

Jo tjena. Det är ju jävligt många som vaxas just nu.
Var får ni plattskallar allt ifrån.
Är det skrothandlaren som varit i farten och talat till pöbeln nu igen?

Du tror förresten alltså på riktigt att man efter tre doser räknas som ovaccinerad bara för att man fyllt på med en fjärde de senaste två veckorna? För du tror väl ändå inte att det endast är förstagångsvaxxare som ligger inne just nu?
Citera
2022-07-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det visar ju bara att man tagit 3 meningslösa sprutor.

Eller att folk behöver vaccinboost.
Citera
2022-07-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Senaste mutationen... ja det är Juli och folk blir sjuka i Covid mer o mer...Om du kollar senaste åren under sommaren så var det all time low... Det var Böda kamping, Rhodos, Mallis och hans moster
Viruset har ju för fan muterat för att majoriteten tagit vaccinet. Vad är det du inte fattar?
Viruset vill ju inte dö ut, utan vill föröka sig så mycket det kan, komma runt ditt försvar

Som vanligt så är BA.5 luftburen som det har varit sen strain1 oavsett vad du läst
Det är en typ av influensa virus, sprids via luften, nära kontakt, dörrhantag, pussar , kramar etc..

Vaccinet du tagit är för strain 1 alltså första coronavirus versionen 1.0 från Wuhan så tar du en "booster" 3 eller 4 så är det nu plasibo hjälper typ 0% mot BA.5 bara kolla senaste FHM rapporten. Det är dom äldre på SÄBO som dör 3-4 vaccade.
Effekten av "vaccinet" har avtagit relativt fort, 4-6 månader sen är det default igen.

Big farm måste nu hela tiden leka katt o råtta utveckla vaccin för rätt "strain" snart kommer säker ett vaccin för BA.5 men innan det kommer ut så har det muterat till BA.6,7 etc.. hjälper inte ett skit.
Så länge du är under 65 så rekomenderar jag dig att skita i vaccin o få skiten istället

Blir fan mörkrädd, denna information har varit aktuell sen 50 talet... Vaccinera ALDRIG UNDER EN PANDEMI

Puss på er!!!

PS: Vi som ingår i "kontrollgruppen" måste nu hoppa in för er vaccade när ni blir sjuka.......JÄVLA PISSRÅTTOR!!! fyfan vad glad jag är att jag sket i piss vaccinet

DS:

ps2 Har haft Covid19, hade feber och ont i kroppen i TRE dagar sen gick det över men, förmodligen så hade jag inte märkt av något om jag hade tagit vaccinet.... TROLLFACE LOL

Sade inte fladdermuskvinnan att viruset inte går att vaccinera mot. Det bara muterar förbi skyddet. Att ha haft viruset hjälper inte heller. Det finns ingen immunitet mot covid som är längre än några månader.
Citera
2022-07-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores

Puss på er!!!

DS:

Det där var kvalificerat skitsnack och konspirations-svammel.

Vaccinet ger fortfarande ett skydd efter man tagit det vilket tydligt visas OM MAN KOLLAR FÖREKOMSTEN - dvs fall per 100.000, IVA per 100.000 och döda per 100.000.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2022/covid-19-veckorapport-2022-vecka-21.pdf

Senaste rapporten som har ett specialavsnitt om förekomsten för 1, 2, 3 och 4 doser i olika åldersgrupper.
Citera
2022-07-02, 17:26
Medlem
Overminds avatar
Det kommer komma restriktioner i höst och vinter. Skrev om det i början av året. Det kan ni räkna med. Kanske inte lika hårda som våren förra året men det kommer säkerligen liknande restriktioner i höst och vinter.

Räkna med det.
Citera
2022-07-02, 19:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det kommer komma restriktioner i höst och vinter. Skrev om det i början av året. Det kan ni räkna med. Kanske inte lika hårda som våren förra året men det kommer säkerligen liknande restriktioner i höst och vinter.

Räkna med det.

Jag tror faktiskt inte det. Pengarna styr. Det blir inga restriktioner. För det krävs att situationen kukar ur fullständigt. Krävs nog en aggressivare mutation som BÅDE är mer smittsamt och mer dödlig. Gärna då en variant som tidigare vaccineringar inte biter det minsta på. BA5 uppfyller inte det.
Citera
2022-07-02, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Sade inte fladdermuskvinnan att viruset inte går att vaccinera mot. Det bara muterar förbi skyddet. Att ha haft viruset hjälper inte heller. Det finns ingen immunitet mot covid som är längre än några månader.

Jo, det stämmer. Tyvärr verkar immunitet efter genomgången vaccination ELLER infektion inte vara speciellt långvarig. Efter 3 månader har det falnat betänkligt och efter 6 månader finns inte ett spår av någon immunitet. Det är säkerligen en av anledningarna till att viruset nu ökar i förekomst mitt i sommaren, trots stängda skolor och många på semester. De som fick Omikron i början av året (och det var jävligt många) är nu inte immuna längre utan fullt mottagliga. Lägg till avskaffade restriktioner och att folk lever som vanligt. Trängselkaos varje dag på Arlanda exempelvis. Kanske inte så konstigt att skiten ökar fort nu...

Något som jag tycker är obehagligt är att så många tycks drabbas av blodproppar. Tycks kunna sättas i samband med infektion under oerhört lång tid.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/even-mild-covid-19-raises-the-risk-of-blood-clots?fbclid=IwAR0kY1srYr3DUdSdBbrQcVlT7lCWh8oPTOV JheeWn L7Pmq0_srnFsY5d4aQ
Citera
2022-07-02, 23:44
Avslutad
Ångrar så in i helvete att jag tog det här piss vaccinet, mitt imunförsvar är totalt förstört och jag har varit sjuk mycket oftare sedan jag tog det här giftet.

Någon som håller med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in