Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-06, 18:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bl. a. hennes ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Att man lämnar så knapphändig information tyder på att fallet kan vara känsligt.

Med denna knapphändiga information så skulle detta kunna tyda på att det är känsligt.

Som t. ex. detta med hennes ålder.
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Inte troligt att en pundare ger sig in mitt i vimlet bland massa mingelmänniskor och snutar precis överallt
En knarkare borde rimligtvis inte vilja vara bland polisen utan istället göra inbrott i bilar osv snarare än att försöka ficktjuva bland civilpoliser...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Att man lämnar så knapphändig information tyder på att fallet kan vara känsligt.

Mycket märkligt faktiskt. Visby borde vara fullkomligt invaderat av reportrar, TV-team etc. men ingenting speciellt konkret har framkommit än.

Kan det vara så att GM har sagt att det finns fler som kommer att utföra illdåd de närmaste dagarna. Ingen panik får spridas som skulle göra färjor och flyg totalt överbelastade av "flyende."
Senast redigerad av Konrad 2022-07-06 kl. 18:46.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Morakniv och bleka ben. Jag gissar på en serb precis som vid mordet av Anna Lind.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Hoppsan. Det är tredje bilden i ABs artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G5BVB/har-grips-misstankta-knivmannen-i-visby

Ser ut att vara en zigge eller MENA som attackerat en vit kvinna. Då blev det locket på minsann.
Citera
2022-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Hur stor är chansen att denna man redan är känd av polisen? Jag gissar 100% så brukar det alltid vara.
Att han är psykiskt sjuk men ändå går ute. Att han kanske har utvisningshot eller liknande om inte etnisk svensk.
Han var i a f ostraffad tydligen
Citera
Medlem
Citat:
Hur stor är chansen att denna man redan är känd av polisen? Jag gissar 100% så brukar det alltid vara.
Att han är psykiskt sjuk men ändå går ute. Att han kanske har utvisningshot eller liknande om inte etnisk svensk.

Enl. de första uppgifterna ska han inte vara känd av polisen sedan tidigare.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ett frågetecken är hur han kunnat gå omkring klädd så under almedalsveckan när hela SÄPO och all annan polis ska ha koll på allt som rör sig, han måste ha skurit sig mot mängden. Någon legitim anledning att finnas där borde han haft.

En legitim anledning att vara i Almedalen kan vara att ta del av utbudet, det får man göra även om man har udda klädsel.
Citera
2022-07-06, 18:46
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En legitim anledning att vara i Almedalen kan vara att ta del av utbudet, det får man göra även om man har udda klädsel.
Men att en så pass udda person inte blir kollad av säpo när han rör sig runt politiker och annat löst folk låter konstigt.
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
GM eller BO eller båda har väl skyddad identitet. Därav sammanbrott i kommunikationen från myndigheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ett frågetecken är hur han kunnat gå omkring klädd så under almedalsveckan när hela SÄPO och all annan polis ska ha koll på allt som rör sig, han måste ha skurit sig mot mängden. Någon legitim anledning att finnas där borde han haft.

Precis min tanke. Han borde definitivt sticka ut från den välkammade mängden i skjorta/märkespiké.
Citera
2022-07-06, 18:47
Medlem
Citat:

Det bekräftades för 3 timmar sen att han inte är straffad sen tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in