2022-07-06, 18:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ok, då har jag missuppfattat. Men reportern sa iallafall mord och inget annat.

Ja, det är också min uppfattning.

Dock talar väl allt för att reportern har sagt fel, finns inga andra uppgifter som gör gällande att kvinnan har avlidit?
Citera
2022-07-06, 18:36
Medlem
W@ffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Polisen kan inte svara på om kvinnan är politiker eller om attacken har politisk koppling.
03.10 omnämns dådet i Rapport (1 minut och 30 sekunder) https://www.svtplay.se/video/3560238...185&id=e3pdW3R
Att man lämnar så knapphändig information tyder på att fallet kan vara känsligt.
Citera
2022-07-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Jag tycker helt tvärt om. Han har ju inga nya kläder direkt så han kan mycket väl vara pundare.

Många missbrukare brukar gå runt i arbetskläder, ibland varslarkläder så att det ser ut att dom ”jobbar” när dom är ute på stan.

Det där med att du analyserar skosulan gav mig ett skratt.
Inte troligt att en pundare ger sig in mitt i vimlet bland massa mingelmänniskor och snutar precis överallt
Citera
2022-07-06, 18:38
Medlem
HRTs avatar
Har inte läst i tråden, och såg bara nyheterna.
Men att man påbörjar hjärtlungräddning direkt innebär för mig att hon kan redan vara död.
En kniv i halsen är inget roligt och svårt att stoppa blödning.
Vet vi om hon var/kanske är politiskt aktiv ?
Citera
2022-07-06, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
För att de inte fått tag i anhöriga? Tycker inte du också att det är märkligt att inget sägs om ungefärlig ålder på kvinnan? Brukar vara legio.

Nä, jag tycker inte att det är märkligt.

Kanske vill man fastställa identitet och underrätta anhöriga innan man går ut med ålder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Kommer Annie Lööf hålla sitt tal nu 19:00?

Det senaste jag såg var att talet ska hållas som planerat.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnizzan
Jag var ca 30m från när detta skedde. Hann höra skrik, folk som hoppade över staketet från uteserveringen och den misstänkte mannen. Trodde först han höll i en pistol men såg sen att det var en kniv precis innan han blev tacklad in i väggen. Såg hyfsat ovårdad ut och skäggig.

Hoppas kvinnan är ok. Otäckt var det och det var blodigt..
Mentalsjuk missbrukare/uteliggare som fått spel i sommarvärmen efter för många ryppar och bärs? Psykon har ju gärna ovårdat skägg eftersom de inte bryr sig om hur de ser ut.
Citera
2022-07-06, 18:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Jag tycker helt tvärt om. Han har ju inga nya kläder direkt så han kan mycket väl vara pundare.

Många missbrukare brukar gå runt i arbetskläder, ibland varslarkläder så att det ser ut att dom ”jobbar” när dom är ute på stan.

Ett frågetecken är hur han kunnat gå omkring klädd så under almedalsveckan när hela SÄPO och all annan polis ska ha koll på allt som rör sig, han måste ha skurit sig mot mängden. Någon legitim anledning att finnas där borde han haft.
Citera
2022-07-06, 18:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Att man lämnar så knapphändig information tyder på att fallet kan vara känsligt.

Ja något är det som inte stämmer.

- Ingen uppgift om att kvinnan är identifierad
- Ingen ålder
- Ingen aning om hon är politiker
- Ingen aning om dådet är politiskt motiverat

Vart tog polisens presskonferens vägen?

E. Ingen info i Rapport om när presskonferens kommer att hållas.
Senast redigerad av skoputs 2022-07-06 kl. 18:45.
Citera
2022-07-06, 18:42
Medlem
HRTs avatar
Hur stor är chansen att denna man redan är känd av polisen? Jag gissar 100% så brukar det alltid vara.
Att han är psykiskt sjuk men ändå går ute. Att han kanske har utvisningshot eller liknande om inte etnisk svensk.
Citera
2022-07-06, 18:43
Medlem
Citat:

Väldigt många pundare går runt och ser ut som vilken människa som helst. En pundare kan vara hantverkare, friluftsmänniska eller politiskt eller religiöst motiverad dåre. Klädseln ser inte alls särskilt sjavig ut, snarare normalslitna cargobyxor och helt vanlig svart tunn jacka och t-shirt.

Såg du skosulan själv? Den är ruggigt snedsliten. Måste tillhöra en person som inte går normalt.
Citera
2022-07-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Hur stor är chansen att denna man redan är känd av polisen? Jag gissar 100% så brukar det alltid vara.
Att han är psykiskt sjuk men ändå går ute. Att han kanske har utvisningshot eller liknande om inte etnisk svensk.
Det är nog mycket sannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in