Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-06, 19:35
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Svårare att springa
Nej, dom kollar efter andra vapen, därför boots av!
Citera
2022-07-06, 19:35
Medlem
Nu litar jag inte på Expressen för tio öre, men om vederbörande MGM är NMR:are, är han fortfarande aktiv och var han på Almedalen i ett politiskt syfte för NMR, eller var detta bara en tillfällighet och varför blev BO utsatt för attack? Är andra NMR:are där också?
Citera
2022-07-06, 19:36
Medlem
HLundborgs avatar
Enligt uppgifter till Aftonbladet har den gripne deltagit i NMR:s demonstrationer. Han har också skrivit artiklar på den nazistiska nättidningen Nordfront, samt deltagit i Nordfronts radioproduktioner.
Mannen är i 30-årsåldern och skriven i södra Sverige.

I samband med att Almedalsveckan inleddes lade han på sociala medier ut en intervju och en artikel om en skolmördaren som på 1990-talet mördade flera tiotals människor i en skjutning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Brukar inte AFA och annat våldsamt vänsterfolk närvara vid NMR's demonstrationer?

Tänkte också lite bredare, en motdemonstrant?
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
NMR, alltså? Jo det var otippat. Fel stil och ensam. De uppträder väl i kostym och i grupp?

Känns personligt och inte kopplat till organisationen. Typ ett gammalt ex som han visste att han bara kunde komma åt nu under Almedalsveckan. Varför annars riskera så mycket? Mitt bland folk, mitt på dagen, med horder av kameror, journalister och poliser? En rejält svagbegåvad person oavsett vem han är.

Så, min gissning är att det är en privat grej och inte en politisk rassenazze-aktion. Men vem vet? De är ju inte så smarta de där små rassenazzarna. Är det en politisk aktion kommer de bli besvikna eftersom det får helt motsatt effekt.
Citera
Medlem
”Han har också skrivit artiklar på den nazistiska nättidningen Nordfront, samt deltagit i Nordfronts radioproduktioner.

I samband med att Almedalsveckan inleddes lade han på sociala medier ut en intervju och en artikel om en skolmördaren som på 1990-talet mördade flera tiotals människor i en skjutning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G18Xe/nazist-i-30-arsaldern-gripen-for-knivdadet-i-almedalen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Hantverkare? Han ser snarare ut som en pundare med hoddie och säckiga byxor.
Spotthuvan på oclså. En till överfalls - influencer ?
Det smittar att ge sig på helt oikända,
den här gången en skäggig 40 åring. enl uppgift, vem är denne?
Citera
Medlem
Presskonferens 20:00 på svt play!
Citera
2022-07-06, 19:38
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
Verkligen, som den tomten i tråden som kopplade fötter till medelhavet eller den lallare som ansåg att huvtröja var uteslutande vänster. Som sagt, okunnigheten finns överallt!
Vi har inte kunna göra annat än att spekulera, ingen visste något. Det är lätt nu när vi vet att säga att spekulationerna var fel.
Jag erkänner att jag hade fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastl
Presskonferens 20:00 på svt play!

Länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Enligt uppgifter till Aftonbladet har den gripne deltagit i NMR:s demonstrationer. Han har också skrivit artiklar på den nazistiska nättidningen Nordfront, samt deltagit i Nordfronts radioproduktioner.
Mannen är i 30-årsåldern och skriven i södra Sverige.

I samband med att Almedalsveckan inleddes lade han på sociala medier ut en intervju och en artikel om en skolmördaren som på 1990-talet mördade flera tiotals människor i en skjutning.

30-årsåldern? hur patetiskt klen måste han vara för att bli sänkt av en 70:åring och inte kunna komma upp igen...

Jag trodde NMR-nötterna var typerna som skulle vara lite vältränade och så.. ?

Men, fick väl kompensera med kniv och överfall utan förvarning. Brukar väl lite vara så. Hoppas nu bara det är rätt kille dom har och inte falskinfo.
Citera
2022-07-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
”Han har också skrivit artiklar på den nazistiska nättidningen Nordfront, samt deltagit i Nordfronts radioproduktioner.

I samband med att Almedalsveckan inleddes lade han på sociala medier ut en intervju och en artikel om en skolmördaren som på 1990-talet mördade flera tiotals människor i en skjutning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G18Xe/nazist-i-30-arsaldern-gripen-for-knivdadet-i-almedalen
Då borde han ju snart vara outad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in