Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-06, 15:29
  #28801
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Men ändå en framgång att nå kvartsfinal i en ITF.
Borg borde spela fler turneringar och fortsätta sin klättring.

Nu kan jag låta överbeskyddande igen men det är viktigt att inte spela för mycket. Se vad som hände med Pim-Pim som spelade överallt, och hann till och med få offentlig varning om det av Jan Gunnarsson, tills axeln inte höll längre och karriären var i praktiken förstörd.

Edit: Här blir det Abraham Simpson-vibbar men struntsamma.

Det fanns en höjdhoppare som hette och heter Mats Kollbrink. Han vann Junior-EM 1989 på 2.26. En inte alltför lång tid efteråt var jag i en friidrottshall och såg när han tränade.

Jag försöker komma ihåg om det var då jag insåg hur besatt han var av att klara en höjd, oavsett hur många rivningar det blev, eller om det skedde vid nyhetsrapportering en kort tid senare om att MK ådragit sig en svår fotskada pga överbelastning. Karriären var över.

Jag tror det var efter det som jag blev lite nojig gällande idrottare och överbelastningar.

Tillbaka till Joachim ”Pim-Pim” Johansson.

Till saken hör att jag var i princip besatt av Pim-Pim och i flera år hade jag en tavla med PimPims hallonbåtar (ej orsak till smeknamnet) på väggen.

Jag blev helt knäckt när han blev skadad. Och förbannad, för att det var så jädra onödigt. I efterhand blir jag nästan rädd när jag tänker på hur arg jag var på honom. Men han är ju bara en människa. Vi gör alla felbedömningar i tillvaron.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-06 kl. 16:18.
Citera
2022-07-06, 18:16
  #28802
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Nu kan jag låta överbeskyddande igen men det är viktigt att inte spela för mycket. Se vad som hände med Pim-Pim som spelade överallt, och hann till och med få offentlig varning om det av Jan Gunnarsson, tills axeln inte höll längre och karriären var i praktiken förstörd.

Edit: Här blir det Abraham Simpson-vibbar men struntsamma.

Det fanns en höjdhoppare som hette och heter Mats Kollbrink. Han vann Junior-EM 1989 på 2.26. En inte alltför lång tid efteråt var jag i en friidrottshall och såg när han tränade.

Jag försöker komma ihåg om det var då jag insåg hur besatt han var av att klara en höjd, oavsett hur många rivningar det blev, eller om det skedde vid nyhetsrapportering en kort tid senare om att MK ådragit sig en svår fotskada pga överbelastning. Karriären var över.

Jag tror det var efter det som jag blev lite nojig gällande idrottare och överbelastningar.

Tillbaka till Joachim ”Pim-Pim” Johansson.

Till saken hör att jag var i princip besatt av Pim-Pim och i flera år hade jag en tavla med PimPims hallonbåtar (ej orsak till smeknamnet) på väggen.

Jag blev helt knäckt när han blev skadad. Och förbannad, för att det var så jädra onödigt. I efterhand blir jag nästan rädd när jag tänker på hur arg jag var på honom. Men han är ju bara en människa. Vi gör alla felbedömningar i tillvaron.
Du låter ganska okunnig.

Om du inte spelar turnering så tränar du varje dag. Att PimPim's axel inte höll berodde inte på för mycket turneringsspel! Under en turnering får man massage etc varje dag emedan du kan strunta i det under träning på hemmaplan...

Hoppas du tar hand om dig och lär dig tagga ner när det blir för intensivt med ditt intresse. Kan utmynna i stalking...
Citera
2022-07-06, 18:17
  #28803
Medlem
snurresprettiss avatar
Vem skulle ni säga är världens främsta tennisspelare genom tiderna? Är någon större än Federer?
Citera
2022-07-06, 18:19
  #28804
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är ju "lite äldre". Jag tycker det är otroligt att reglerna inte tillåter att de bara tas av banan!

Grym precision i slaget i alla fall. Synd att resten av hans tennis inte svarar upp mot den.
https://twitter.com/sPETEcore/status...6JNJe6hyHCnIGA

Uppfattade han kameran störande?
Tror du han siktade på kameran???

Jisses...
Citera
2022-07-06, 18:22
  #28805
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Alltså man skäms för våra tennisspelare som Elias Ymer hur han beter sig på banan. Jag är förvånad att han inte blir avstängd och så för det som han sysslar med är långt över gränsen för det acceptabla.

Vad får han för straff egentligen? Miljonböter eller något disciplinstraff?

Jag tycker att han borde stängas av i ett år eller nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
De är en skam för Sverige och tennisen.
Vi som minns våra härliga stjärnor under 80-talet förstår vad jag menar.

Otacksamma importerade odågor som jag inte kommer sörja en dag över när de lägger av.

Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Han gjorde en liknande grej för ca två veckor sedan då han kastade sitt racket rätt in i skyddsnätet. Man beter sig inte så på en tennisbana helt enkelt.

Om Djokovic hade gjort något liknande hade han blivit avstängd en lång tid. Vissa får tydligen bete sig hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
De går från klarhet till klarhet. När han inte har tid att fuska så ska han förstöra saker istället. Det är bra att det visar sig vilka losers de verkligen är.

Sådant beteende hade nog varit enkelt att komma undan med förr i tiden då inte allt filmades.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
De verkar inte må bra nån av dem. De ser alltid sura och förbannade ut, har ni sett dem le och skratta någon gång? Inte jag.

Man förstår att de är bittra för att deras karriärer går åt helvete, men att skippa de svenska turneringarna är en skam.

Bra förebilder.
Finns bara en sak att säga om underbarnen från Borås...

A "N" is gonna "N"

Impulskontroll, konsekvänstänk, IQ etc...well you know...
Citera
2022-07-06, 18:24
  #28806
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Du låter ganska okunnig.

Okidoki.

Det var inslag i Sportnytt om Pim-Pims överspelande istället för att vila. Bland annat uppvisningsturneringar som gav mycket stålars. Jan Gunnarsson varnade i inslaget för de stora skaderisker Joachim tog med sin kortsiktiga girighet.

Jag tror att det var bara några dagar senare som det kom besked om att Joachim blivit skadad i axeln.

In other news: Mikael Ymer spelledig idag. Han ska spela andra omgången i Salzburgs Challenger och möter Moutet som besegrade Elias Ymer i två raka.

Morgondagens spelschema i Salzburg:
https://www.atptour.com/en/scores/cu...daily-schedule

Vet någon när sista wild cardet i Båstad delas ut? Jag hoppas ju på Leo Borg.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-06 kl. 18:46.
Citera
2022-07-06, 18:52
  #28807
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Okidoki.

Det var inslag i Sportnytt om Pim-Pims överspelande istället för att vila. Bland annat uppvisningsturneringar som gav mycket stålars. Jan Gunnarsson varnade i inslaget för de stora skaderisker Joachim tog med sin kortsiktiga girighet.

Jag tror att det var bara några dagar senare som det kom besked om att Joachim blivit skadad i axeln.

In other news: Mikael Ymer spelledig idag. Han ska spela andra omgången i Salzburgs Challenger och möter Moutet som besegrade Elias Ymer i två raka.

Morgondagens spelschema i Salzburg:
https://www.atptour.com/en/scores/cu...daily-schedule

Vet någon när sista wild cardet i Båstad delas ut? Jag hoppas ju på Leo Borg.
PimPim's servrörelse krävde en hel del om jag minns rätt. Att Gunnarsson har åsikter är väl naturligt men han är ju inget orakel. De flesta spelar ju frekvent för att få pengar till mat på bordet såvida man inte är top 10...
Citera
2022-07-06, 19:17
  #28808
Medlem
Fotboll12s avatar
Det nämndes ju att Leo Borg blev nollad i senaste ITF-kvartsfinalen. Han hade gått två tresetare närmast innan, så slitenhet är ju naturlig förklaring. Och kanske har man också medvetet väntat med att låta LB gå upp på den träningsmängd som krävs på sikt på seniortouren?

Björn Borg blev ju själv utbränd hösten 1981, efter att han ignorerat hjärnans varningssignaler. Han har i efterhand berättat att han saknade motivation under Wimbledonfinalen. Där borde någon ha dragit i nödbromsen.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-06 kl. 19:31.
Citera
2022-07-07, 06:27
  #28809
Avstängd
wwrs avatar
Elias Ymer gör ett enkelt misstag. Han vänder sig då bort från nätet och slår till en boll som inte är i spel så den träffar TV-kameran med stor kraft så kameran går sönder och glaset splittras. Han bara skrattar och bryr sig inte. Sedan spelar Elias färdigt matchen (och förlorar).

https://twitter.com/sPETEcore/status...6JNJe6hyHCnIGA

Jag tycker det är helt ofattbart att han får fortsätta spela. Reglerna säger tydligen så. Sådan vandalisering måste naturligtvis stoppas. Med det beteendet måste spelaren direkt tas av banan, anser jag.

Tennis brukade vara en "gentlemannasport". Det måste man se till att den fortsätter vara.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-07 kl. 06:49.
Citera
2022-07-07, 11:11
  #28810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem skulle ni säga är världens främsta tennisspelare genom tiderna? Är någon större än Federer?

Jag svarar Djokovic. Han har trots allt slagit Federer i tre raka Wimbledon-finaler.
Citera
2022-07-07, 12:49
  #28811
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem skulle ni säga är världens främsta tennisspelare genom tiderna? Är någon större än Federer?

Federer är topp tre, han har minusstatistik mot både Novak och Nadal.
Novak är mästaren. Nadal har vunnit så många titlar för han servar sin jävla feg-serve i AD-rutan.
Citera
2022-07-07, 13:04
  #28812
Medlem
Robin Söderling tar ett litet break från sitt uppdrag. Hälsoskäl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback