2022-07-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Miljardärer som Jeff bezoz och Elon bränner miljardtals på uppskjutningar och skylink, men en 4k gopro riktad framåt och bakåt (på utsidan), som man oavbrutet kan följa på en rymdfärd, har de inte tänkt på. Istället en massa snabba klipp i något som lika gärna kan vara zero-g flyg.

Scientific-method: På existenz har jag fått skriva precis vad jag vill. Det är här mina inlägg tas bort när jag närmar mig, vad jag själv anser vara, en stor del av sanningen. Läs hela inlägg 29 där som sagt.
Den här tråden handlar om att jorden antingen är platt eller rund, och det enda argumentet du har försökt dig med, är att det hela tiden måste finnas 9 meter höga vågor i Öresund för att dölja Turning Torso.

Du förväntar dig att NASA och andra ska utrusta sina satelliter med kameror, och det gör de i stor utsträckning. Det enda felet är att de inte tänker på att filma som DU vill, så att plattisarna får något nytt att kalla fejk.
Citera
2022-07-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Väderdata kan jag få genom att titta ut genom fönstret. Man behöver alltså inte vara ute i rymden för att observera väder.
Ärligt! Dumheter. Nu försvann den sista resten av respekt. Hoppas det var ett skämt.
Citera
2022-07-05, 21:25
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vad gäller fantasi och verklighet....så fanns det alltså officiellt inga bilder på jorden mellan åren 1972 och 2012.

Men även vad gäller bilden från 2012, så rör det sig officiellt om en "composite image". Alltså en bild som "satts ihop", inte ett riktigt foto i den bemärkelse som jag tror att de flesta vanliga människor tänker sig.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Blue_Marble#/media/File:North_America_from_low_orbiting_satellite_Suo mi_NPP.jpg

Det finns väldigt mycket som tyder att samma gäller för Himawari 8. Tror att det är en halvt uttalad sanning att det är så.

Så förmodligen finns det inga bilder på jorden, som "klot" alltså, över huvud taget. Det blir ju förstås intressant att fundera över hur det kan vara så?

Väderdata kan jag få genom att titta ut genom fönstret. Man behöver alltså inte vara ute i rymden för att observera väder.
Du kan se hur vädret är lokalt just där du är just då du tittar ut på det sättet. Vill du förutspå hur vädret blir imorgon och över ett större område är vädersatelliter mycket bättre.
Citera
2022-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
Det tål verkligen att diskuteras om det rör sig om verkliga bilder. När det gäller Himawari är det väl mer eller mindre officiellt att det inte är så. Utan det handlar om väderdata som visas på ett jordklot, som är en redan färdig bild, "blue marble data set" kallas det för.

Du får gärna fortsätta "diskutera" det om du vill. Men innan vi har "diskuterat" det färdigt är det minst sagt töntigt att påstå att det inte finns bilder.
Citera
2022-07-05, 21:31
Medlem
Citat:
... en massa snabba klipp i något som lika gärna kan vara zero-g flyg.
...

Zero-G flyg? Verkligen? Du måste mena något slags zero-density?
Citera
2022-07-05, 21:37
Medlem
Citat:
Borde väl förresten bli tvärt emot varandra, om man åker kring sydpolen med båt i västlig riktning? Konstant högersväng på en plan jord och konstant vänstersväng på en glob (följa kusten en bit utanför)

Men vilken jävla tur att vi nu för tiden har gyrokompasser som säger oss när vi åker rakt fram så vi slipper åka omkring i cirklar.

Du har verkligen inte tänkt igenom detta. Tror du seriöst att vi 2022 inte vet om en latitud (rakt väster ut) är en cirkel eller inte?
Citera
2022-07-05, 21:38
Medlem
LeCastles avatar
Finns det en person som kan verifiera att jorden är platt? Haha, det kan inte vara sant.
Citera
2022-07-05, 21:42
Medlem
Wille: Jag bryr mig inte ett dugg i svindyra manicker som påstås göra si eller så. Men visst stämmer det att man får svänga åt olika håll om man kör kring sydpolen i västerriktning på plan och glob-jord. Kanske därför militären vaktar folk från att åka till sydpolen.

Rymdraketer påstås åka till rymden, trots att de allra troligast är obemannade och faller ner i Bermuda-triangeln (därför klipps det ALLTID vid fysiska raketuppskjut). Finns massvis med hintar från frimurarna.

Givetvis är alla rymdorganisationer samma skrot och korn
https://i.ibb.co/Fx6f6hc/Capture.jpg

Att de har samma Ormtunga till logga talar för sig. Vektor, my ass...
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-05 kl. 21:48.
Citera
2022-07-05, 22:00
Medlem
Citat:
Wille: Jag bryr mig inte ett dugg i svindyra manicker som påstås göra si eller så. ...

Nja... du vill ju att vi ska skicka upp svindyra manicker i rymden för att fotografera jorden.

För övrigt är en kompass inte en svindyr manick.

Citat:
Men visst stämmer det att man får svänga åt olika håll om man kör kring sydpolen i västerriktning på plan och glob-jord.
...

Nej det stämmer inte. På den riktiga jorden åker du rakt fram (rakt västerut) när du kör runt sydpolen.

Citat:
.... Kanske därför militären vaktar folk från att åka till sydpolen.
...

Mmm, illuminati-nazi-militären vid sydpolen är verkligen väldokumenterad.
Citera
2022-07-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ordsallad

Vi väntar fortfarande på någon form av bevis eller argument för ditt påstående att blue marble 1972 skulle vara en målning.
Citera
2022-07-05, 23:08
Medlem
Citat:

Men även vad gäller bilden från 2012, så rör det sig officiellt om en "composite image". Alltså en bild som "satts ihop", inte ett riktigt foto i den bemärkelse som jag tror att de flesta vanliga människor tänker sig

säg mig vad det spelar för roll för jordens form om denna teknik har använts eller inte. det räcker med ett litet utsnitt av en bild som visar kurva för att se att jorden inte är platt.

sen har vi ju blue marble från 1972, vilken ingen plattis lyckats visa vara en förfalskning
Citera
2022-07-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad är vinsten med att lura folket att jorden är rund?

Man kan väl säga så här:

1. Allt du tror dig veta om verkligheten(och din plats i den) är i själva verket påhittat av mig.

2. Nu är fritt fram för mig att lura dig hur jävla mycket som helst

3. Jag behöver 10 triljarders dollar för att att åka till månen, och det är du som ska betala! Kaching!

4. Oj nu nu blev det en "solstorm" och strömavbrott på hela jorden! Ner med dej i ett skyddsrum ditt jävla kreatur!( det här kommer att hända tror jag, "coronaviruset" var bara början)
,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in